19 Hulpmiddel Interpolis Leven voor complete aanlevering van aanvragen 02 Wijffels Commissaris bijSara Lee/DE 19 9 9 Reclamecampagne Rabo TeleSparen Lijfrente Top 25 op RaboWeb Landelijke en lokale publiciteit FBH vanaf 10 mei Landelijke en lokale publiciteit FBH vanaf 10 mei Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 687 Week 7 Vrijdag 19 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Het lijkt redelijk eenvoudig: aanvragen en mutaties versturen met alle bijbehorende gegevens. Maar in de praktijk blijkt zo'n 45 procent van de stukken die lokale banken naar Interpolis Leven versturen incompleet te zijn. Een pilot bij acht banken wees uit dat de oplossing heel eenvoudig is. Een checklist raad plegen en de onvolledigheid kan worden teruggebracht tot minder dan 10 procent. Dit versnelt het totale traject aan zienlijk, waardoor de klant de polis sneller ontvangt. Het gaat hier om formulie ren die Interpolis nodig heeft om verzekeringen te kunnen afsluiten. Dat kunnen aan vragen zijn, mutaties of gezondheidsverklaringen. Dat er bij het invullen van die formulieren veel mis kan gaan, vinden hoofd Banken- Support Jan de Jong en com municatie-adviseur Saskia Schijvens van Interpolis op zich niet zo vreemd. "Bij elk product moet je goed oplet ten welke gegevens relevant zijn. Die informatie is in principe voorhanden op elke bank, maar zit meestal ver stopt in dikke productmap pen. Het is dus heel lastig om de juiste informatie snel op te zoeken", zegt Schijvens. De resultaten van de pilot hebben De Jong en Schijvens gesterkt in de overtuiging dat Interpolis Leven banken kan helpen door een bruikbaar en toegankelijk hulpmiddel te verschaffen. De proef is in drie fasen verlopen. Eerst is de pilot- banken gevraagd twee weken lang de post op de manier te behandelen zoals ze dat gewend zijn. Daarna is twee weken lang een zogeheten 'sluisfunctionaris' aangesteld die alle post m.b.v. de matrix controleerde voordat het werd verstuurd. En weer na twee weken zijn alle mede werkers voorzien van de matrix. In elke fase werd het aantal incomplete aanleve ringen minder. Het hulpmiddel dat Inter polis in de pilot heeft getest komt op korte termijn be schikbaar voor de banken. Het is een matrix op één A4- tje die een medewerker van de bank kan raadplegen om te bekijken welke gegevens op een bepaald formulier noodzakelijk zijn. Schijvens: "Dit hulpmiddel heeft tot verbazingwekkend resultaat geleid in de pilot. Het aantal onvolkomenheden is geredu ceerd van 45 procent naar minder dan 10 procent. Minder rework dus, waardoor de klant de polis veel sneller ontvangt." Wat De Jong be treft is de matrix een voorlo pig hulpmiddel. "Ik kan me zo voorstellen dat bijvoor beeld RaboWeb de mogelijk heid biedt om een nog beter hulpmiddel te leveren." Er kwamen overigens nog meer zaken bovendrijven. De opvallendste is dat twee derde van de incomplete stukken de gezondheidsver klaring betreft. De Jong: "Er wordt nu gewerkt aan een aangepaste gezondheidsver klaring." Daarover worden banken in het voorjaar ver der geïnformeerd. Voor vra gen kan men terecht bij pro jectleider Mare Storms. Interpolis 7 (oT3M62 33 91 Scheidend voorzitter van de Hoofddirectie Herman Wijffels is per 1 april be noemd tot Commissaris van Sara Lee/DE. Hij is gevraagd vanwege zijn bestuurlijke ervaring en grote kennis van de nationale en internatio nale economie. Sara Lee/DE is onderdeel van Sara Lee Corporation, een internatio nale groep van bedrijven die verantwoordelijk zijn voor hoogwaardige merkartike len. Bekende merken zijn onder meer Douwe Egberts, Duyvis, Pickwick, Sanex, Zwitsal en Zendium. De Rabobank trad afgelopen woensdag op als gastheer van de jaarlijkse conferentie van de Nationale Coöperatieve Raad voor land- en tuinbouw (NCR). De bijeenkomst vond plaats in het kantoor van Rabobank Nederland aan de Utrechtse Croeselaan. Gastsprekers tijdens de conferentie waren Hoofddirectielid Henk Visser en Gert van Dijk, directeur van de NCR. Plaatsvervangend voorzitter van de hoofddirectie Hans Smits leidde de forumdiscussie die op de lezingen volgde. Het welkomstwoord werd gesproken door voorzitter van de Raad van Beheer Wim Meijer. Het thema van de bijeenkomst luidde 'financiering en zeggenschap'. Cliënten Advies Banken hebben deze week het marktbewerkingspakket voor de reclamecampagne Rabo TeleSparen ontvangen. Deze campagne gaat 15 maart van start in de landelij ke media. Het marktbewer kingspakket en instructie voor de responsverwerking staan ook op het RaboWeb en vanaf maandag 22 februari in de Rabolnfobank, dossier Sparen, trefwoord save98. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 4) Financieel Advies Deze maand verschijnt geen editie van Oud... Nieuws!, het nieuwsbulletin dat elke maand speciaal wordt gemaakt voor de Actie Oudedagsparen Particulie ren. Interpolis wil de banken echter niet de tussenstand onthouden van de Lijfrente Top 25, die telkens in Oud... Nieuws! wordt gepubliceerd. De nieuwe lijst staat daarom op RaboWeb. Interpolis 7 (013)462 78 73 (zie Huis Hypotheekadvies) Huis Hypotheekadvies Het segment Huis Hypo theekadvies roept banken op nog geen lokale publici teit te zoeken met de nieuwe Flexibele BeleggingsHypo- theek (FBH). Het advies is daarmee te wachten tot de landelijke introductiecam pagne, die op 10 mei begint. Adviseurs kunnen, nadat ze aan de introductiebijeen komst hebben deelgeno men, het product wel al eer der ter sprake brengen bij klanten die daarvoor in aan merking komen. De intro ductiebijeenkomsten voor medewerkers van de commer ciële binnendiensten Huis Hypotheekadvies en Finan cieel Advies over de FBH zijn inmiddels meer dan volge boekt. De bevestigingsbrie ven gaan volgende week op de post. Informatie over extra data volgt via Opleidingen- Net. Rabobank Huis Hypotheekadvies 7 040)117 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1