Positieve reacties voor de hoofdpersoon commercial 02 02 De Rabobank als Financial Caretaker weer te bestellen 19 9 9 Interpolis geeft korting op verzekering van tweede gezinsauto Sheets werknemers sparen geactualiseerd Materialen bestellen voor 'Maand van de Toekomst' Materialen bestellen voor 'Maand van de Toekomst' Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 674 Week 5 Dinsdag 2 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Ze vond het leuk om mee te doen, maar vindt het ook prima dat het weer afgelopen is. Jeiselien Smook, klant van Rabobank Noordoostpolder, reageert nuchter op het feit dat ze twee weken lang de hoofdrol had in de Rabobank- commercial voor PFA. "Het leven gaat gewoon verder. Ik moet toch iedere dag weer koken en wassen." Smook vertelt in de com mercial over het jaartje rust dat ze neemt. "Nou ja, rust. We zijn bezig met een ver bouwing. Heerlijk. Lekker met mijn handen bezig zijn." Haar omgeving vindt haar optreden in de com mercial leuk. "Ik krijg reac ties als 'hoe kom je daar nou bij' en 'zo bén je, zoals je daar doet'." Ook zelf is ze tevreden met het eindresul taat. "Een compliment aan het reclamebureau. Ze heb ben me een half uur geïnter viewd en daarvan het film pje gemaakt. Het is prettig dat je geen teksten opgelegd krijgt." Op de vraag waarom ze mee heeft gewerkt aan de tv- reclame valt een korte stilte. "Weet je, ik dacht dat het een grapje was toen de bank me belde. Ik zei gewoon overal ja op. Pas toen de producer van het reclame bureau belde dacht ik: goh." Ze vervolgt: "Het jaartje rust in deze gillende maat schappij vind ik wel een aar dige boodschap. En wil je er een jaartje tussenuit, dan komt daar financieel inder daad behoorlijk wat bij kij ken." Ook Rabobank Noordoost polder krijgt positieve reac ties op de commercial, zegt commercieel manager FA Fokke Hoekstra. "Vaak is de vraag of ze ingehuurd is. Als je dan uitlegt dat het allemaal heel spontaan is, zeggen ze dat Jeiselien het goed doet. Die herkenbaar heid in het werkgebied, dat vind ik goed. Je moet wel oppassen dat andere klanten zich niet gepasseerd voelen, omdat ze niet gevraagd zijn. Het onderwerp moet daar om speciaal zijn. Sabbatical year is dat. Negatieve reac ties hebben we dan ook niet gekregen. „-m t Rabobank Dordrecht was afgelopen vrijdag de locatie waar de honderdste Management Console Bankhal (MCB) werd geïn stalleerd. De MCB ondersteunt het beheer van diverse bank- halapparaten, zoals geldautomaat, muntrollenautomaat en jeugdspaarautomaat. Voordelen voor lokale banken zijn onder meer dat er slechts één KIK-cliéntdiskette hoeft te worden aan gemaakt en dat de veiligheid verhoogd wordt doordat mede werkers minder vaak beveiligde ruimtes hoeven te betreden. Het beheer van de diverse apparaten wordt namelijk centraal uitgevoerd. Op de foto snijden manager ontwerp en realisatie Bankhal Team Rob Douwes en Johan Doolaard, algemeen directeur van Rabobank Dordrecht, de taart aan. 'De Rabobank als Finan cial Caretaker'. Dat is de titel van de scriptie waarin Willem-Peter Kriek en Arnold van Eijk hun visie geven op de veranderingen die de Rabobank de ko mende jaren moet onder gaan om aan te kunnen sluiten bij de veranderende behoeften van de klant. Kriek en Van Eijk, respec tievelijk commercieel direc teur bij Rabobank Oss en commercieel manager bij Rabobank Almere, schre ven de scriptie anderhalf jaar geleden in het kader van hun MBA-studie. De scriptie gaat vergezeld van een cd-rom met bewegende beelden en geluid. Beide waren uitverkocht, maar zijn nu in herdruk geno men. Voor 25,- zijn ze te bestellen bij de Rabobank- Academie. RabobankAcademie f (030)216 14 49 Cliënten Advies Interpolis heeft per 1 febru ari de autoverzekering uitge breid met een extra service: korting op de tweede gezins auto. Aan een klant die een tweede gezinsauto ter verze kering aanbiedt, kunnen twee schadevrije jaren worden toe gekend mits hij aan een aan tal voorwaarden voldoet. Deze voorwaarden staan vandaag op het RaboWeb en vanaf 8 februari in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Ook het beleid voor het toe kennen van schadevrije jaren op basis van een lease- en werkgeversverklaring is ge wijzigd. Voortaan kunnen schadevrije jaren die zijn opgebouwd bij de leasemaat schappij/werkgever worden overgenomen op de eigen auto, die in de plaats komt van de leaseauto. Hiervoor moet de klant een schrifte lijke verklaring met het aantal schadevrije jaren van de leasemaatschappij/werkge ver overleggen. Deze verkla ring - op naam van de verze kerde - moet voor akkoord zijn ondertekend door zowel de leasemaatschappij/werk gever als de klant. De schade vrije jaren tellen vervolgens mee bij de bepaling van de premie. Het toekennen van de scha devrije jaren op basis van de Bonus/Malus-verklaring blijkt onduidelijk. Interpolis gaat een hulpmiddel ontwikkelen waarmee commercieel mana gers de correcte invoering van het aantal schadevrije jaren kunnen controleren. Interpolis 7 (013)462 12 00 (zie Bedrijven) Financieel Advies De materialen voor de ac tie 'Maand van de Toekomst' kunnen nog tot uiterlijk 5 februari worden besteld. Alleen de meters (de meter Huis kopen, de Beleggings meter en de PenioenProef) en de boekjes uit de basis module (Beleggingswijzer, Wijzer Huis Kopen en Pen- sioenwijzer) kunnen wél na deze datum worden besteld. Tevens kunnen banken nog tot 5 februari inschrijven op de presentatietraining van DOOR. Het inschrijfformulier is te vinden in het markt bewerkingspakket deel 2 in de Rabolnfobank, dossier dpfa99. Financieel Advies C (040) 217 70 07 Huis Hypotheekadvies (zie Financieel Advies)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1