2 6 Invoering klantsysteem OLI tijdelijk stopgezet OI Agrarische Zaken ontwikkelt lokale advertenties Instaptoets Integratiecursus Financieel Plannen Duidelijkheid in verwarring over nieuwe alarmnummers Interhelp 19 9 9 Aanpassingen in CRP Uiterste data van belastingbetalingen nu op het RaboWeb Andere vertrekplaats bussen naar Teamdag Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 669 Week 4 Dinsdag 26 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 'Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De invoering van het klantsysteem OLI (On Line Integraal) is tijdelijk gestopt. Dit is besloten na overleg met de vier proefbanken in de gebruikersgroep Klant/OLI. Na vier maanden intensief gebruik van OLI door inmiddels dertig banken, werd duidelijk dat het systeem te kampen heeft met een aantal tekortkomingen. Gebleken is dat sommige gebruikers te maken krijgen met te lange responstijden, soms zelfs met uitvallende pc's. Ook bevat de program matuur een aantal tekort komingen die storend kun nen zijn in contacten met klanten en in de back-office. Om de problemen zo snel mogelijk op te lossen zijn drie zogenoemde taskforces opgericht. Op basis van hun bevindigen zal na overleg met de gebruikersgroep OLI worden bekeken wanneer weer gestart kan worden met de invoering. Als gevolg van de proble men wordt de conversieda tum van CRAB naar OLI minimaal 4 weken uitge steld. Banken die gepland waren tot en met 5 februari zijn inmiddels telefonisch op de hoogte gebracht. Actuele informatie over invoering van OLI en de consequenties voor de invoering zijn te vinden op de site van Be drijfsvoering (onder Andere Sites/ OLI). Projectleider Eric Schlösser ervaart de tijdelijke stopzet ting als een teleurstelling: "Alle betrokkenen vinden dit natuurlijk erg vervelend. Maar het belang van te vreden gebruikers van OLI en van tevreden klanten van de bank staat voorop. Die tevredenheid kunnen we op dit moment onvol doende garanderen. Van daar dit moeilijke maar onvermijdelijke besluit." Een nieuwe instaptoets voor de integratiecursus Fi nancieel Plannen wordt op 11 februari afgenomen van 18.30 tot 21.30 uur. Mede werkers die niet aan de vooropleidingseis voldoen (zie voor deze eis de oplei dingsplanner Financieel Adviseur) kunnen via deze instaptoets toch direct tot de cursus worden toegela ten of zij krijgen een gericht vooropleidingsad vies. De kosten voor de toets inclusief advies bedragen ƒ245,-. Belang stellenden kunnen zich aanmelden via de regionale OpleidingsSamenwerkings- Verbanden of via de Rabo- bankAcademie. (mevrouw De Kruijf of mevrouw Van der Wal) RabobankAcademie 7 (030) 216 43 41 "Fokken op dit niveau is net topsport. Je verlegt tel kens je grenzen." Aldus top fokker en melkveehouder Boyen de Boer in één van de nieuwste advertenties van de Rabobank. In een deel van deze advertenties zijn zoge heten testimonials opgeno men: statements van klan ten. Deze aanpak past bij het merkenbeleid van de Rabo- bankorganisatie. Met de advertenties wil de Rabo bank haar imago in de agra rische sector verbeteren. Banken die willen weten hoe ze eruit zien, kunnen de Ca talogus Communicatiemid delen Lokale Banken en de Raboshop raadplegen. De advertenties zijn verkrijg baar via de Raboshop. Servicedesk Bedrijven 7 (040) 217 64 44 (kies 2) Cliënten Advies De lokale banken ontvangen een dezer dagen het CRP- gegevensbestand van de maand januari. In dit bestand zijn enkele wijzigingen door gevoerd. De belangrijkste wijzigingen zijn de actualise ring van de rentabiliteitspa- rameters en de aanpassing van de leeftijdssegmenten. Hierbij omvat vanaf nu de cliëntengroep 6 de 0-11 jari gen, cliëntengroep 5 de 12- 17 jarigen en de volwassen- markt (cliëntengroep 1 t/m 4.2) gaat in vanaf 18 jaar. Binnenkort wordt hierover afzonderlijk bericht door middel van een aan de managers van de particulie re segmenten gerichte brief. Cliënten Advies 7 (040) 217 7008 (kies 5) (zie Bedrijven) Huis Hypotheekadvies De speciale bussen die donderdag tussen het cen traal station Eindhoven en Congrescentrum Koningshof rijden voor de tweede sessie van de Teamdag '99 vertrek ken vanaf de centrumzijde van het station. Dit in tegen stelling tot wat er op de rou tebeschrijving is vermeld. De gratis bussen staan bij het postkantoor, links van de sta tionsuitgang, en zijn herken baar aan een affiche van de Teamdag '99. Het vertrek is om 12.45,13.00 en 13.15 uur. Aankomst bij Koningshof is Uit telefoontjes van klanten blijkt dat er onduidelijkheid be staat over de alarmnummers van Interhelp. Er zijn twee nieu we alarmnummers gekomen in plaats van het oude nummer 06-0316 316. Door meteen het goede nummer te kiezen, wordt voorkomen dat er kostbare tijd verloren gaat. Klanten die tijdens vakantie (0499) 499 112. Hoe de klanten hierover worden geïnformeerd staat vandaag op het RaboWeb en vanaf 1 februari in de Rabolnfobank, dossier totp40. Klanten die hulpverlening wensen op grond van hun verzekering!en), bijvoorbeeld bij een ongeval of autopech, kunnen contact opnemen met het alarmnummer (013) 462 04 62 of faxen naar (013) 462 04 00. Interpolis zal alle klanten met een ver zekering in de rubrieken 'Verkeer' en 'Doorlopende Reisverzekering' op de Alles in één Polis dit jaar informe ren over het nieuwe tele foonnummer. Dit doet Interpolis via een nieuws brief bij de prolongatiepolis. Het oude alarmnummer (06) 0316 316 blijft nog tot 1 januari 2000 in de lucht. Na die datum wordt op dit nummer verwezen naar de nieuwe telefoonnummers. of buiten kantooruren pro blemen hebben met hun pas sen of cards, bijvoorbeeld door verlies of diefstal, kunnen bellen met nummer (0499) 499 112. Interhelp zorgt er vervolgens voor dat de pas of card wordt geblokkeerd. Ook Rabo Interhelp Extra is voortaan bereikbaar via ongeveer twintig minuten later. Vanuit Veldhoven gaan de bussen terug rond 18.30, 19.00, 19.30 en 20.00 uur. Mochten de bussen al voor de vertrektijden vol zijn, dan vertrekken ze eerder. De locaties in Utrecht en Rotterdam, waar volgende week de derde en vierde ses sie van de Teamdag worden gehouden, liggen vlakbij de NS-stations. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040)217 70 05 Ondersteuning Betaaldiensten C (040) 217 60 41

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1