Betalingen aan derden via Rabofoon vanaf eind april Teksten personeelsadvertenties gereed CyberCenter zoekt testers vernieuwde Rabobanksite 19 9 9 'Volwaardige distributievorm voor regelen bankzaken' Vertraging acties Cliënten Advies Inschrijven acties Mistransacties/ Ongeoorloofd Rood Levering passen, cards en pinmailers gewijzigd Nieuwe Fiscale en Sociale Revue 25oi Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 668 Week 4 Maandag 25 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabofoon krijgt er binnenkort een nieuwe functie bij: het verrichten van betalingen aan derden. Het segment Cliën ten Advies komt tegelijkertijd met een marktbewerkingsac tie om onder meer de introductie hiervan te ondersteunen. Klanten kunnen nu al via de Rabofoon overboekingen tus sen eigen rekeningen verrich ten, een overzicht van bij- en afschrijvingen krijgen én sal do-informatie opvragen. Eind april komt daar betalen aan derden bij. De klant kan hier bij betalingen tot maximaal 500,- per keer, 1.500,- per week, verrichten. Volgens Astrid van Kessel van Cliën ten Advies wordt de Rabo foon hiermee een volwaardi ge distributievorm voor het regelen van bankzaken. Pilot Vorig jaar is er een pilot geweest bij vier banken.Van Kessel: "In eerste instantie viel de respons in de pilot tegen. De klanten maakten minder gebruik van de nieu we functie dan verwacht." Uit een klantenonderzoek bleek echter dat zij wel dege lijk interesse hadden voor de nieuwe Rabofoonfunctie. "Belangrijke oorzaak van het tegenvallende gebruik was dat we zowel bestaande als potentiële Rabofoon- gebruikers maar één keer over de nieuwe betaalfunctie hebben ingelicht. Frequen tere en bredere communica tie hierover zal dan ook plaats moeten vinden", al dus Van Kessel. Campagne Cliënten Advies zal in april/mei een grote marktbe werkingsactie houden over het totale productaanbod op het gebied van 'thuisbankie ren'. Naast de Rabofoon worden dan Rabo Tele bankieren en Rabo Internet- bankieren via mailings bij de klant onder de aandacht gebracht. TV-commercials zullen de campagne onder- De teksten voor de nieuwe personeelsadvertenties van de Rabobank zijn af. Lokale banken kunnen deze teksten gebruiken voor hun eigen voorbeeld ook voor adver tenties die op het RaboWeb (RAILS) of op het Internet worden geplaatst. Alle tek sten, in totaal gaat het om lokale uitingen, maar bij- twintig functie-omschrijvin- C (040) 217 55 49 Cliënten Advies Het verwerken van nieuwe datagegevens in de centrale marketingdatabase bij Rabo- facet is vertraagd. Dit is een gevolg van de technische problemen die zijn opgetre den bij de verwerking van euro-gegevens in januari. Omdat het segment de mar ketingdatabase gebruikt om de selecties voor de acties te maken, leidt dit weer tot een vertraging van een aantal acties van Cliënten Advies. Banken worden via de Rabo krant geïnformeerd wat de gevolgen, de nieuwe lever- of screeningsdata zijn voor elke actie. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 5) Vandaag is de laatste dag dat banken zich in kunnen schrijven voor de april-mail- ronde van de acties Mistrans- acties/Ongeoorloofd Rood. Het inschrijfformulier staat onder trefwoord Ieen22 in de Rabolnfobank. De gese lecteerde klanten krijgen de mailing begin april. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 3) Om de aflevering van pas sen en cards te versnellen, worden ze vanaf 1 februari bij de lokale banken afgele verd via het Intern Transport van de Rabobank en niet meer via het beveiligde trans port van Brinks Nederland. De levering van pinmailers is om veiligheidsredenen ook gewijzigd. Uitgebreide informatie én de gevolgen voor de lokale banken, staan in de Rabo lnfobank, dossier totp40. Ondersteuning Betaaldiensten C (040)21760 41 gen, staan vandaag op het RaboWeb en vanaf 1 febru ari in de Rabolnfobank. P&0 Consult Lokale banken steunen. Banken ontvangen begin februari het marktbe werkingspakket voor deze actie. Het segment Bedrijven zal ook over de nieuwe betaal functie van de Rabofoon communiceren, maar door het voor bedrijven relatief lage maximumbedrag in deze een defensieve houding aannemen. Cliënten Advies f (040[7l770 08 (kies 2.2) Servicedesk Bedrijven r (040) 217 6474lkies 2) Financieel Advies Banken kunnen de nieuwe Sociale en Fiscale Revue vol gens de gebruikelijke proce dure bestellen in Best. Hierin staan alle fiscale gegevens voor het belastingjaar 1999. De revue heeft artikelnum mer 908125, kost 5,25 en de besteleenheid is 25 stuks. Het boekje Belastinginfo is vanaf heden niet meer als Rabo-uitgave te verkrijgen. Het is wel als Kluwer-uitgave onder de naam 'Fiscaal memo' verkrijgbaar in de boekhandels. Financieel Advies 2* (040) 217 70 07 De Rabobanksite onder gaat een metamorfose. Voordat de nieuwe site over ruim een maand open gaat, zoekt het Cyber- Center vijftig collega's die de site kritisch willen bekijken. De vertrouwde ingre diënten als Rabo Internet- bankieren, nieuws en be leggen blijven, maar de vormgeving van de site verandert. Ron Kessels van het CyberCenter: "Het is allemaal een stuk overzichtelijker en rusti ger. Daardoor wordt de site prettiger in gebruik en sneller." Het CyberCenter nodigt in totaal honderd men sen uit die de site gedu rende twee weken willen testen. Vijftig daarvan zijn Rabobanksite-bezoe- kers, zowel klanten als niet-klanten. Voor de ove rige vijftig doet Kessels een beroep op Rabobank- medewerkers. "Het is de bedoeling dat de testers vanaf 23 februari de site regelmatig bezoeken en hun mening geven. Zo krijgen we enerzijds feed back op de nieuwe site en anderzijds een indruk of mensen graag mee denken over de opbouw van de site. Is dat zo, dan gaan we deze opzet in de toekomst vaker gebrui ken." Collega's die mee wil len werken aan de test kunnen zich tot 1 febru ari per e-mail opgeven onder vermelding van 'on-line test'. Het e-mail adres is rabocc5@tref.nl. CyberCenter C (040)217 54 37

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1