Dienstverlening centraal in nieuwe campagne Huis Hypotheekadvies Banken melden geen schade door invoering Gedragslijn Verhuizen 19 9 9 Rekentoepassing Rabo 3x Belastingvrij Plan Datum vrijboeken Werknemerssparen veranderd (Zie Bedrijven). Effectenkoerslijst 1999 komt uit in maart I4oi Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 661 Week 2 Donderdag 14 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De kwaliteit van de dienstverlening van Rabobank Huis Sc Hypotheekadvies staat opnieuw centraal in een Rabobank- campagne. Voor de campagne is een nieuwe commercial geproduceerd, die in de eerste helft van februari wordt uitgezonden. Starters vormen de belangrijkste doelgroep. Het thema van de najaars campagne Huis Sc Hypo theekadvies 1998 - kwaliteit dienstverlening - wordt in de nieuwe campagne voort gezet. Het segment meent dat de Rabobank zich op dat punt onderscheidt van andere marktpartijen. In de nieuwe tv-commercial van 30 seconden komen starters in beeld en aan het woord. Het zijn echte klanten, die vertellen over het kopen van een huis. Daaraan worden de oplossingen gekoppeld die de Rabobank kan bie den. De commercial is op de belangrijkste Nederlandse tv-zenders te zien van 3 tot en met 14 februari. Banken kunnen lokaal in haken op de televisiecampag ne. Nieuw zijn een adverten tie voor lokale dag- en/of weekbladen, die is afgeleid van de tv-commercial, en de tekst voor een radiopraatje. Het artikelnummer van de A5-advertentie is 40767 en de prijs is 25,- per print. Banken kunnen via het bestelscherm van de Rabo- shop kiezen voor een staand of liggend formaat. De tekst van het radiopraatje staat op het RaboWeb en vanaf 18 januari in de Rabolnfobank. Ter verdieping van het thema kwaliteit dienstverle ning kunnen verder de materialen over gedragscode en certificering uit de na jaarscampagne worden in gezet. Die bestaan uit redac tionele artikelen, advertenties, radiocommercials en bank- halmateriaal. Een overzicht is te vinden in het markt bewerkingspakket najaars campagne, dat onder tref- nummer 838502 in de Rabo lnfobank staat. Banken vin den de redactionele artike len over gedragscode en cer tificering onder trefnummer redaOO in de Rabolnfobank Rabobank Huis Hypotheekadvies f (040) 217 70 05 wêêêêêêkkêhhêêêêêêêêêêm De nadelen die banken ondervinden als gevolg van de invoering van de Gedragslijn Verhuizen lijken mee te val len. Een half jaar na de invoering van deze erecode heeft zich nog geen enkele bank gemeld als benadeelde partij. Banken die menen wel schade te hebben geleden, worden uitgenodigd zich alsnog te melden. De Gedragslijn Verhuizen is ingesteld om het jaarlijkse relatieverlies van 30.000 particuliere klanten door verhuisproblematiek, dras tisch terug te brengen. Sinds de invoering verplichten lokale banken en afdelingen van Rabobank Nederland zich aan integrale relatie overdracht en -overname van verhuizende klanten én aan het scheppen van voor waarden waaronder dit beleid optimaal kan worden uitgevoerd. Artikel 6 van de Gedrags lijn Verhuizen geeft aan dat tussen de overdragende bank en de ontvangende bank geen verrekening of betaling plaatsvindt. Banken die als gevolg van de gedragslijn substantieel nadeel hebben geleden, kunnen echter in aanmerking komen voor een schadeloosstelling. Hoewel er zich tot nu toe geen banken hebben gemeld, wijst het segment Cliënten Advies banken nogmaals op deze regeling. Zij kunnen zich melden bij de projectleiding Relatiebehoud Verhuizende Klanten, telefoonnummer (040) 217 72 48 of (040) 217 53 58. De oproep aan banken om te reageren op de 'gedrags regels' voor Verhuizen staat sinds gisteren ook op de directeurensite. De gedragslijn is opgenomen in de Rabo lnfobank, dossier moveOO. Cliënten Advies Vorig jaar heeft de Tante Agaath Obligatie als derde stap in het Rabo 3x Be lastingvrij Plan de plaats ingenomen van het Rabo Groei Sparen. Inmiddels is ook de rekentoepassing RekenModel Belastingvrij Sparen (RMBS) aangepast aan de gewijzigde situatie. Hiermee kan de cliëntadvi seur samen met de klant bepalen wat fiscaal de meest gunstige manier is om spaar geld te benutten. De belangrijkste wijziging in RMBS is dat standaard de Tante Agaath Obligatie als derde stap geldt met daar naast als optie het Rabo Groei Sparen. Ook is de mogelijkheid toegevoegd om een vergelijking te maken tussen het Rabo 3x Belasting vrij Plan met Tante Agaath Obligatie en Rabo 3x Belasting vrij Plan met Rabo Groei Sparen. De rekentoepassing met bijbehorende handleiding staat op de reguliere twee wekelijkse cd-rom van de segmenten en eenheden van Rabobank Nederland die rond dit weekend bij de ban ken ligt. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 4) Financieel Advies De Effectenkoerslijst 1999 verschijnt dit jaar in maart. Deze lijst, waarin de koersen van 1998 zijn opgenomen, is geschikt als naslagwerk en relatiegeschenk. Klanten kunnen het boekje gebrui ken bij de aangifte van de Vermogensbelasting en de Inkomstenbelasting. Banken die nog geen abonnement hebben op de Effectenkoerslijst, kunnen zich tot en met 22 januari 1999 alsnog opgeven in Best. Het artikelnummer is (90) 3820. Per abonnement ont vangt de bank één exem plaar. De prijs bedraagt ƒ17,50 per stuk. Na die datum is de Effectenkoers lijst nog wel te bestellen, maar alleen zo lang de voor raad strekt. Rabo Beleggingsinfolijn C (010) 224 14 14 ■JU aarten Vorig jaar werd bij nog vijfde. Dit jaar mag Maarten Tjallingii zich winnaar noemen van de Rabobank Mountainbike Topcompetitie 1998. De jonge wielrenner uit de regio Deventer werd eerste in de categorie beloftes. Hij kreeg afgelopen maandag van Jans Schepers, directeur van Rabobank Deventer, de aan de prijs verbonden cheque over handigd. Met in totaal achttien Rabobankklassementen wil de Rabobank het wielrennen in Nederland op een hoger plan brengen. De renners worden -met het prijzengeld als stimulans- in staat gesteld een aantal serieuze wedstrijden te rijden.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 1