Tref. nl Banken niet tevreden over TrefPunt Access Mensen Aanpassingen in CU en Sabine Interpolis kan bij calamiteit uitwijken naar ander callcenter Videotex Nederland neemt maatregelen om kwaliteit te verbeteren Circulaires^ Samenwerkingsvormen met verenigingen gezocht Lokale banken zijn op een aantal punten niet te spreken over de service van TrefPunt Access. Met name de bereik baarheid en wachttijden van de Servicedesk scoren slecht. Dat blijkt uit een onderzoek onder banken over de kwali teit van de dienstverlening van TrefPunt Access. Beheerder Videotex Nederland heeft inmiddels extra maatregelen genomen. TrefPunt Nederland be steedde in juni vorig jaar haar access-activiteiten uit aan Videotex Nederland. Die migratie heeft de Internetabonnees -met name ondernemers met een eigen Internetadres- veel proble men opgeleverd. Tachtig procent van de TrefPunt- coördinatoren bij banken kreeg klachten over de migratie; in november 1998 bleek 35% daarvan nog steeds niet opgelost. Directeur Jos Zegveld van Videotex Nederland erkent dat de migratie een zware klus geweest is. "Migreren in Internetland is een vak apart. Wat ook een belang rijke rol speelde, was dat de kwaliteit van de infor matie die nodig was voor de migratie, te wensen over liet." Volgens Zegveld zal de komende maanden ge richt aandacht worden ge geven aan de migratie van de laatste groep zakelijke klanten. Servicedesk De Servicedesk krijgt een dikke onvoldoende. Video tex heeft inmiddels drie acti viteiten in gang gezet om de kwaliteit te verbeteren. Zegveld: "Allereerst krijgen de medewerkers een training over de specifieke wensen en behoeften van Rabobank- klanten. Daarnaast hebben we de capaciteit beter af- Bedrijven Advies gestemd op de behoeften. Er is een speciaal team voor TrefPunt geformeerd, dat de komende drie maanden met vijftig procent wordt uitge breid. Tenslotte gaan we pieken opvangen met extra personeel." De maatregelen moeten ertoe leiden dat de Ser vicedesk het kwaliteits niveau van een ander onderdeel van Videotex, de Klantenadministra tie, evenaart. Hierover zijn banken wél tevre den. Netwerk Ander punt van aandacht is het netwerk. De kwaliteit hiervan was in bepaalde periodes onvoldoende, geeft Zegveld toe. "We zijn afge lopen jaar gemigreerd naar een nieuw inbelnetwerk van KPN om de groei in abonnees en telefoonverkeer op te kun nen vangen. Helaas heeft dit netwerk nog niet optimaal gefunctioneerd. Met KPN Telecom zijn nu harde af spraken gemaakt over be schikbaarheid, snelheid en sta biliteit. Die moeten tot kwa liteitsverbetering leiden." De resultaten van het onderzoek staan op het RaboWeb en vanaf 11 janu ari in de Rabolnfobank. Hetzelfde onderzoek wordt in maart nog een keer gehouden. TrefPunt Nederland C (030) 215 25 89 Als gevolg van de uitbrei ding van het aantal rente- fixen in het ALN systeem (zie circulaire 24/480) wordt een aantal extra lening-gegevens opgeno men in de product-infor- matieschermen van Cliënt informatie (CLI) en Sabine. Om welke aanpassingen het precies gaat, staat in circulaire 24/484. Deze staat vandaag op het RaboWeb en vanaf 11 januari in de rubriek Geldige Circulaires van de Rabolnfobank. Wat doet de Rabobank voor het verenigingsleven? Deze vraag mag ze be antwoorden op een work shop tijdens het Nationaal Hockeycongres eind deze maand, georganiseerd door de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond. Daarom zoekt Bedrijven Advies banken die originele voorbeelden heb ben van samenwerkingsvor men met verenigingen of stichtingen. Wat doen ze alle maal voor het verenigingsle ven en hoe geven ze invul ling aan de samenwerking? Banken met aansprekende voorbeelden kunnen uiter lijk 19 januari een fax sturen De Tilburgse ondernemingen Interpolis en Tele- performance Nederland hebben donderdag een over eenkomst gesloten over de afhandeling van telefonische schademeldingen. De overeenkomst stelt Interpolis in staat bij een extreem aanbod van schademeldingen uit te wijken naar het callcenter van Teleperformance. Uitwijken kan wenselijk zijn als de capaciteit van het eigen callcenter, waar zo'n 115 medewerkers wer ken, ontoereikend is om de klant optimaal van dienst te zijn. Zo'n situatie kan zich bijvoorbeeld voor doen na een hevige storm. Telefonische schademel dingen worden gedaan door klanten met een Alles in één Polis. Aan dat pro duct is een nieuw systeem van centrale schademel- ding gekoppeld. Verzeker den melden hun schade niet langer via een tussen persoon, maar rechtstreeks bij de maatschappij. In het gros van de geval len komt er aan de afwik keling van de claim geen formulier meer aan te pas. Als gevolg van deze aan pak is de termijn van scha de-afwikkeling inmiddels teruggebracht van enkele weken tot -in de meeste gevallen- nog maar 48 uur. Teleperformance Neder land maakt deel uit van Teleperformance Inter national. Dit is met zeven tig callcenters in dertig lan den de grootste callcenter- organisatie ter wereld. naar Kees Fijneman: (040) 217 73 33. Voorwaarde is wel dat de samenwerkingsvor men ook voor besturen en commissies van hockeyver- enigingen interessant kun nen zijn. Bedrijven Advies f (040) 217 64 44 (kies 3) In deze rubriek worden belangrijke benoemingen, jubilea en overlijdensbe richten opgenomen. Mede delingen kunt u sturen naar de redactie. Jubilarissen 25 jaar per 1 januari Mw. M.A. van der Wereld van der Pouw Kraan (Alke made), J.S.M. Nagelmaeker (Zuivelbank Alkmaar), H.E. Mulder (Assen) L. v.d. Ende (Bernheze-Oost), P.G. Bakker (Blokker-Zwaag), J.A.M. Bouwens (Boxtel-Liempde), P. Geukes (De Dongemond), H. Groenhof (Drachten- Ureterp), J.M.M. Kusters (Gemert), Mw. A. Boonstra (Haarlemmermeer), B. de Lange (Hardenberg), B.J. Otten (Heerenveen), G.L.P. Emons (Maashorst), A.F. ten Horn (Maashorst), M.A. Kamerling (Midden Voorne), A. Wielenga (Noordwest Friesland), J.G. Heysters (Rotterdam), H.J.A.M. Voeten (Rucphen), J.F.E. van Geffen (Sloten- Badhoevedorp), L.J. van den Bos (Schouwen-Zierikzee), Mw. J.A.F. de Rooij-Klomp (Udenhout), M.J.D. Rollman (Utrecht), F.H.S. Burgers (Venlo-Blerick-Baarlo), T.G. Hoeks (Westzaan), A.H.H. Daatselaar (Zeist), S.C. de Bruijn (Rabobank Nederland/ Best), Mr. M.F.L. Claessens (Rabobank Nederland/ Eindhoven), G.J. van der Klift (Rabobank Nederland/ Zeist), H.J.A. Maas (Rabo bank Nederland/Best), M.H.A. van Rossum (Rabo bank Nederland/Zeist), A. Willemse (Rabobank Neder land/ Zeist), Y. Zintel (Rabobank Nederland/ Zeist). 25 jaar per 2 januari L.J.J. Helderman (Midden- Westland), Mw. G.M.J. Dekkers-v.d. Vorst (Roosen daal). 25 jaar per 3 januari Mw. M.A.H. de Meyer (Uden-Volkel-Zeeland). 25 jaar per 14 januari Mw. J.G. Verwoert (Heer- hugowaard), Mw. F.M.H. Smolenaers (Nederweert). 25 jaar per 16 januari F.H.C. Nijs (Rabobank Nederland/Eindhoven).

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2