Sponsorprojecten passen goed bij Rabobank Sterk jaar voor Robeco Actualisering catalogus kantoormeubilair Artikelen voor lokale ledenbladen Wijziging indica toren Wet MOT Nieuwe radio commercials Interpolis Onderzoek onder medewerkers: Onderlinge verrekening in euro's vraagt nauwkeurige omschrijving Kantorenkoppeling 3.0 Onderlinge verrekening in euro's vraagt nauwkeurige omschrijving De Robeco Groep heeft een zeer sterk jaar achter zich liggen. Het totale be heerde vermogen nam met 60% toe van ƒ114 mil jard per eind 1997 naar 180 miljard eind 1998. De stijging is het resul taat van twee grote ac quisities (ƒ45 miljard), goede beleggingsresulta ten 15 miljard), succes volle nieuwe producten en activiteiten en mede daardoor een sterke toe name van de nettocash flow (ƒ7 miljard). Aan dividenden werd ruim 1 miljard uitgekeerd. Binnen de totale activi teiten van de groep be draagt het beheerd vermo gen in financiële beleg gingen nu 139 miljard. De omvang in het vermo gensbeheer in onroerend goed verdubbelde van 21 naar ƒ41 miljard. Als gevolg van de groei nam het personeelsbestand wereldwijd toe van ruim 1.200 begin vorig jaar tot meer dan 2.500 nu. Meer informatie over de resultaten van Robeco over het afgelopen jaar staat in het persbericht 'Voorlopige resultaten 1998'. Dit staat op het RaboWeb en vanaf 11 januari in de Rabo- Infobank. Medewerkers vinden de huidige sponsorprojecten van de Rabobank goed bij de organisatie passen. Toch praten slechts weinig medewerkers over deze projecten met men sen buiten de organisatie. Dit blijkt uit een onlangs gehou den onderzoek naar de bekendheid van het Foster Parents Plan en andere sponsorprojecten van de Rabobank bij Rabobankmedewerkers. Het in november gehouden onderzoek werd uitgevoerd door het bureau Forum Marketing Research. Op drachtgever was Rabobank Nederland Corporate Com municatie. De andere pro jecten die in het onderzoek werden genoemd zijn wiel rennen, hockey, vrijwilli gerswerk en de Museum Jaarkaart (MJK). De totale bekendheid van de projecten blijkt groot. Het Rabobank Wielerplan is met 100 procent het bekend- Voor lokale ledenbladen zijn twee interviews beschik baar met Wim Meijer, voor zitter van de Raad van Be heer van Rabobank Neder land. In het eerste artikel blikt hij terug op de jubi leumviering en kijkt hij vooral naar de toekomst. Het tweede interview gaat met name in op de coöpera tievernieuwing. Beide verha len staan vandaag op het RaboWeb en vanaf 11 janu ari in de Rabolnfobank. Rond het afscheid van Hoofd directievoorzitter Herman Wijffels wordt binnenkort een interview met hem gehouden. Ook dit artikel zal voor publicatie in lokale ledenbladen beschikbaar komen. Externe Communicatie f (030) 216 20 40 ste project, gevolgd door de MJK (95%), hockey (87%), FPP (80%) en vrijwilligers werk (44%). Hoofd Sponso ring Rabobank Nederland Marischka Leenaers: "De score van vrijwilligerswerk is relatief hoog, als je erbij bedenkt dat het partnership met de Nederlandse Orga nisaties Vrijwilligerswerk (NOV) nog pas een jaar geleden van start is gegaan". Ruim 85 procent van de me dewerkers vindt het FPP als sponsorproject passen bij de Rabobank. Over het algemeen vindt men het project getuigen van de betrokkenheid die Rabobank heeft bij mensen. Het Wielerplan scoort met 87% iets hoger dan FPP. Het vrijwilligerswerk scoort 83%, hockey 75% en MJK 69%. Opvallend is dat slechts een kwart van de ondervraag den wel eens met anderen praat over FPP; meestal met collega's (69%) en minder vaak met familie, vrienden en kennissen (54%). Leenaers is tevreden over Rabobank Nederland heeft een vernieuwde selectie van kantoormeubelen gemaakt die voldoen aan de regels en inzichten op arbo-gebied. Met de leveranciers worden mantelcontracten gesloten voor de geselecteerde stoel en meubellijnen. Op het RaboWeb staat een lijst met Bedrijven Advies Veel (inter)nationale ban ken verrekenen sinds vrijdag 1 januari onderling in euro's. Op de verantwoording van deviezen prijken ook euro's als valuta waarin verreke ning plaatsvond en op de CDY-lijsten komen boekin gen voor die in EUR verant woord moeten worden. Omdat klanten oorspronke lijk in een andere valuta overgeboekt kunnen heb ben, worden op de CDY006- en CDY007-lijsten automa tisch het oorspronkelijk geboekte bedrag en de bij behorende valuta vermeld. Zo blijft elke boeking op klantniveau traceerbaar. Op de aan te leveren A- en B-for- mulieren moeten bedragen verder altijd in euro's worden vermeld. Door ook daar het oorspronkelijk geboekte be drag te vermelden - in veld 3 'compensatie of verrekening' - zijn de boekingen ook voor klanten duidelijk. Deviezenverantwoording 7 (030) 216 28 85 leveranciers, meubilair en prijzen. Naar verwachting verschijnt eind maart de nieuwe catalogus met be schrijvingen en foto's van het meubilair. Deze catalo gus, die de meubelcatalogus uit 1995 vervangt, komt op cd-rom en het RaboWeb (zonder foto's). Er komt Bedrijfsvoering Rabofacet begint met de installatie van de update van Kantorenkoppeling 3.0 bij lokale banken. Deze soft ware, die onlangs vrijgege ven is, wordt buiten kantoor uren geïnstalleerd op de 3COM routers bij banken. Tijdens de installatie is de verbinding tussen hoofd- en bijkantoor regelmatig ver broken. Hoe de installatie in zijn werk gaat, staat onder Kantorenkoppeling 3.0 op de INF098-site. Hier staat ook wanneer de installatie bij welke bank plaatsvindt. Rabofacet Arcade 7 (030) 215 33 33 de uitkomsten van het onderzoek: "We zijn blij met de betrokkenheid van mede werkers bij FPP. Uit deze resultaten blijkt dat dit pro ject en de andere projecten intern leven. Per slot van rekening doe je het daar ook voor: aan je medewerkers laten zien dat je maatschap pelijk betrokken bent." Door de invoering van de euro in het girale en het effec tenverkeer per 1 januari 1999, is de indicatorenlijst van de Wet Melding Ongebruikelijke Transacties (MOT) op een aan tal punten gewijzigd. De pre cieze wijzigingen staan in een begeleidende brief die op het RaboWeb en vanaf 11 janu ari in de Rabolnfobank staat. Crisismanagement en Fraudebestrijding 7 (030) 216 33 33 geen gedrukte versie mee. Banken kunnen voor meer informatie terecht bij de huisvestingsadviseur of Rabo facet Spectrum (073) 657 43 33). De locaties van Rabo bank Nederland kunnen Rabofacet Werkplekservices bellen (76306). (zie Bedrijven Advies) Interpolis is vorige week gestart met een aanvul lende reclamecampagne, die bestaat uit zes radio commercials van 45 mi nuten. Tot 1 april zijn ze te horen op Sky radio, Radio 1, Classic FM. Ook worden ze uitgezonden op de regionale zenders in Noord-Nederland. Dat laatste om wat te doen aan de achterstand in naams bekendheid in die regio. De zes onderwerpen zijn de Alles in één Polis, toe komstvoorzieningen, pen sioenverzekeringen, verze keringen voor werknemers en werkgevers, bedrijfsver- zekeringen en agrarische verzekeringen. Prominent in de radiocommercials aanwezig is de song Won- derful life, gezongen door Mathilde Santing. De pay-off is 'Bij Interpolis denk je aan mensen'

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1999 | | pagina 2