24 ii Interpolis terug op tv met nieuwe reclamecampagne Lokale presentatie van'Visie op 1999' 19 9 8 'Beautiful people' maakt plaats voor 'Wonderful life' Winter-uitgave Varié Aanmelden voor Complete Opleiding kan nog Rabobank Nederland Effectendiensten over op Tandem Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 628 Week 48 Dinsdag 24 november Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6'Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Na 'Beautiful people' begint Interpolis deze week met een nieuwe reclamecampagne. Vanaf donderdag is de verzekeraar terug op televisie met twee nieuwe commercials. De campagne borduurt voort op de oude commercial en moet vooral laten zien dat Interpolis anders is dan andere verzekeraars. 'Bij Interpolis denk je aan mensen'. Met deze slogan begon de verzekeraar in mei vorig jaar een reclamecam pagne om de naamsbekend heid te vergroten. Dat is gelukt. Bij het begin van de campagne kende 59% van de Nederlanders Interpolis, nu ligt dat percentage op 85%. Ook de nieuwe commercials tonen verschillende mensen in alledaagse situaties, maar zijn duidelijk anders. "Nu de naamsbekendheid zo groot is, willen we het merk Inter polis inhoud gaan geven", licht Christine Mellaart, hoofd van de beleidsstaf Communi catie, toe. "Daarvoor heb je enkele jaren nodig. De bood schap verschuift geleidelijk van het voorstellen van Interpolis, via het toevoegen van een bepaalde merkla- ding, naar producten." Een van de nieuwe peilers in de campagne is het coöpe ratieve karakter van de verze keraar. Voor de commercials is dit vertaald in 'delen'. "Hierin onderscheiden we ons echt van andere verzeke ringsmaatschappijen", aldus Mellaart. "Het is een unique selling point dat niet te kopiëren is. Daaraan hechten we veel waarde." De nieuwe films zijn in zwart-wit geschoten, muzikaal ondersteund door 'Wonderful Life' van Black. Het nummer wordt evenals 'Beautiful people' gezongen door Mathilde Santing. De pay-off 'Bij Interpolis denk je aan mensen' blijft gehandhaafd. De campagne - die zeker doorloopt tot juni 1999 - is ontwikkeld door FHV/BBDO, het reclamebureau waarmee ook de Rabobank samen werkt. Interpolis C (013) 462 39 12 Honderdzestig kunstwerken uit de collectie van Rabobank Nederland kregen zaterdag in Utrecht een nieuwe eigenaar. Elf werken gaan 'terug in de collectie', oftewel bleven onverkocht. Wandkleden waren niet populair. Met een opbrengst van bijna 65.000,- spreekt de organisatie van een succes. Topstuk van de dag was olie op doek George de Verdon van Jos Leurs, een impressionistisch landschap, dat voor f 4.000,- werd verkocht. De aquarel 'Stal met schapen' van Van Anrooy daarentegen ging weg voor slechts f70,-. Op 12 december worden in Eindhoven zo'n 225 werken geveild. De catalogus staat in de Rabolnfobank onder trefnummer 846502a. Rabobank International presenteert 8 december haar 'Visie op 1999' aan de pers en het bedrijfsleven. Lokale banken of regiokantoren kunnen ook zelf een presen tatie van de visie voor klan ten houden, bijvoorbeeld tij dens een nieuwjaarsbijeen komst. In de maanden de cember tot en met februari zijn hiervoor sprekers van de Stafgroep Economisch Onderzoek beschikbaar. 'Visie op 1999', een samen- werkingsproduct van Finan cial Markets Research RI en de Stafgroep Economisch Onderzoek, geeft een toe lichting op de nationale en internationale economische ontwikkelingen en de visie op de renteontwikkelingen. Het NOS-journaal noemde de bijeenkomst van vorig jaar "een van de belangrijkste bijeenkomsten van de Neder landse financiële wereld". De inhoud van de lokale lezingen is grotendeels het zelfde als de centrale presen tatie. Op verzoek van ban ken kunnen de economen maatwerk bieden, door bij voorbeeld uitgebreider in te gaan op de Nederlandse economie of de gevolgen van de financiële crisis. Voor meer informatie over de inhoud van de lezing kunnen banken bellen met de Stafgroep Economisch Onderzoek: (030) 216 26 66. De sprekers zelf zijn voor ƒ1.250- in te huren bij het Sprekersbureau van Rabo bank Nederland. 'Visie op 1999' is ook als brochure verkrijgbaar: de besteleenheid is een en de prijs bedraaft 50,- per stuk. Sprekersbureau f (030) 216 27 92 Cliënten Advies Bij alle klanten met een RaboTotaalPakket -en dat zijn er 25.000 meer dan bij de vorige uitgave- valt in de eer ste week van december de nieuwe Varié in de bus. Deze uitgave besteedt aandacht aan Internetbankieren, af bouw eurocheques en werk nemerssparen. Bovendien kunnen klanten met een TotaalPakket gebruik maken van drie aanbiedingen. Wintersporters kunnen gaan skiën in Les Trois Vallées in Frankrijk en betalen dan maar zes van de zeven overnach tingen. Voor kunstliefhebbers is er keuze uit vier zeefdruk ken van Marijn Morée en wijnliefhebbers kunnen met korting een pakket met zes Franse wijnen bestellen. Alle banken krijgen deze week vijf exemplaren per kantoor van de Varié. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 2.2) Belangstellenden kunnen zich nog tot en met 4 decem ber aanmelden voor de Com plete Opleiding voor de Cliënt adviseur die in januari start. Het aanmeldingsformulier en uitgebreide informatie over de locatie en de cursusdata is te vinden op RaboWeb, Rails, Opleidingennet, Opleidingen- gids, Opleidingsplanners, Cliëntadviseur. Het adres is: http://rails.rf.rabaobank.nl. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 5) Financieel Advies De effectenadministratie van Rabobank Nederland Effectendiensten (RNE) is dit weekeinde overgegaan van IBM naar Tandem. Het bete kent dat vanaf nu het effec tenrekeningnummer leidend is geworden. Het depotnum mer blijft echter voorlopig nog wel bestaan. Meer infor matie over de overgang van IBM naarTandem staat in LIS. Maandag 30 november ont vangen lokale banken de nieuwe LIS versie 2.4.1 Hiermee is het mogelijk om instructies voor beheerhan- delingen, overboekingen en leveringen en ontvangsten van effecten via LIS door te geven. Een gedetailleerde werkbeschrijving van LIS 2.4.1 staat vanaf 30 novem ber in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. RNE Servicedesk (030) 216 30 55

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1