o 6 Rabo TeleSparen goed alternatief voor Tele Direct Spaarrekening van ABN AMRO 19 9 8 Handleiding WTS 6.10 nu te bestellen Vragen verhuisproces beantwoord Marketingplan studentenmarkt Gedragscode in de praktijk Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 616 Week 45 Vrijdag 6 november Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI 6 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank heeft volgens het segment Cliënten Advies weinig te vrezen van de Tele Direct Spaarrekening van de ABN AMRO. De nieuwe rekening is na een proef in een aantal regio's deze week landelijk in de markt gezet. Rabo TeleSparen is, aldus het segment, een goed alternatief voor het nieuwe product. Het belangrijkste verschil tussen Rabo TeleSparen en de Tele Direct Spaarrekening is de verwerkingssnelheid van de opdrachten. Bij Rabo TeleSparen wordt elke op dracht via de Rabofoon binnen enkele seconden uit gevoerd. Hierdoor is het spaartegoed direct beschik baar via bijvoorbeeld de geldautomaat. Bij de Tele Direct Spaar rekening kan de klant alleen direct geld opnemen van zijn spaarrekening via de geld automaten van de ABN AMRO. Daartoe krijgt hij een Spaarpas, een extra pas voor het opnemen van maxi maal 1.500,- per dag. Tele fonisch overgeboekte bedra gen van betaal- naar Tele Direct Spaarrekening en omgekeerd zijn pas een dag later beschikbaar. Met de rente lijkt ABN AMRO op het eerste gezicht hoger te zitten dan de Rabo bank: 3,8% versus 3,7%. De 3,8% van de Tele Direct Spaarrekening geldt echter maar tot een saldo van 100.000,-, daarboven is de rente 3,6%. Het renteper centage van de TeleSpaar- rekening is 3,7% over het hele tegoed. Verder verschilt de boete rente bij de twee rekeningen. Klanten betalen die rente bij Rabo TeleSparen alleen als ze bedragen boven ƒ50.000,- opnenten, die niet zijn be stemd voor een erkend bestedingsdoel. Bij de Tele Direct Spaarrekening is het opnemen van het volledige spaarsaldo mogelijk zonder boeterente Een overeenkomst tussen Rabo TeleSparen en de Tele Direct Spaarrekening is de mogelijkheid om ook bedra gen over te boeken via het eigen telebankiersysteem van de bank. De ABN AMRO brengt haar nieuwe rekening, die net als de TeleSpaarrekening uitsluitend voor particulieren is, in eerste instantie onder de aandacht bij haar eigen relaties met een direct mail actie. Een grote campagne zit vooralsnog niet in de pen vanwege de kans op 'kanni- balisatie' op haar andere spaarproducten. Een aangepast concurren- tie-overzicht van Rabo Tele Sparen met vergelijkbare spaarrekeningen staat op het Rabo Web en vanaf 9 novem ber in de Rabolnfobank, dossier savelO, trefnummer 811301a. Cliënten Advies C (040) 21 7 70 08 (kies 4) "Ik ben zeer vereerd," zei voorzitter van de Hoofddirectie Herman Wijffels na het in ontvangst nemen van de Cum Laude prijs 1998. Deze kreeg hij wegens 'een uitmuntende prestatie op coöperatief gebied'. De Cum Laude prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan een persoon, afdeling of bank die zich heeft onderscheiden op het gebied van coöperatief han delen. Wijffels won de prijs vooral door zijn visie op de ver nieuwde coöperatie en het leveren van klantwaarde. De toekomstige voorzitter van de SER noemde de prijs in zijn dankwoord "een blijk van waardering uit het echte hart van de organisatie." Hij ontving de Cum Laude sculptuur en een fles wijn uit handen van de voorzitter van de Coöperatieve Fitnessclub Wim Gaalman. Cliënten Advies Rabobank Nederland Rei zen is WTS release 6.10 aan het testen. Dit zal nog enige tijd duren. Voor de overgang naar een volledig nieuwe release moet namelijk een ingrijpende conversie plaats vinden. Gelijktijdig met de levering van WTS 6.10 krij gen de banken op de cd-rom een nieuwe elektronische handleiding. De handleiding is ook als ingebonden A5-boekje ver krijgbaar. Deze papieren ver sie kunnen banken nu in Best bestellen onder artikel nummer 981079. Verkoopondersteuning CA en de Servicedesk Rabofacet Arcade krijgen nog steeds veel telefoontjes van banken over het verhuisproces. Daarom gaat het segment Cliënten Advies vanaf nu elke twee weken de vijf meestgestelde vragen plus de antwoorden over het ver huisproces publiceren. Doen zij dit vóór 14 november, dan betalen zij 57,50 per stuk. Na deze datum wordt de prijs 75,-. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 1.2) De eerste top 5 staat vanaf vandaag op het RaboWeb en vanaf 9 november in de Rabolnfobank, dossier MoveOO, Beleid. In dossier MoveOO kunnen banken ook alle andere informatie over het verhuisproces vinden. Cliënten Advies Voor banken die een mar ketingplan voor de studen tenmarkt willen maken is een kader beschikbaar. Dit kader staat op het RaboWeb en vanaf 9 november in de Rabolnfobank, rubriek Rabo krant, trefwoord stud98. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 5) C (040) 217 70 08 (kies 5) Huis Hypotheekadvies De Gedragscode is één van de speerpunten van de najaarscampagne van Rabo bank Huis Hypotheek advies. De campagne is deze week gestart. Daarom nog enkele tips over de concrete invulling. Werken volgens de Ge dragscode betekent ten eer ste de klant goed informe ren met een helder, duidelijk en dus ook realistisch advies. In een eerste adviesgesprek komt de werkwijze en gedragscode aan de orde. De hypotheekadviseur geeft dan de gedragscodekaart mee aan de klant. In de tekst van de adviesbrief in OFP98.2 wordt hierin ook verwezen in de'ps'onderaan de brief. Aandachtspunt bij het uitbrengen van de offer te is de uitleg over de lasten die de klant aangaat. Daarbij hoort het doorrekenen met een eventuele rentestijging van 1 en 2% (opgenomen in het lastenoverzicht). Let er dus op dat deze percentages zijn opgenomen in OFP98.2. Onderdeel van de Gedrags code is verder dat de bank eens per drie jaar contact opneemt met de klant om te kijken of de hypotheek nog 'up to date' is. Hieraan wordt ingevulling gegeven met 'Achterdeur Dicht!' De Gedragscode staat op het RaboWeb en in de Rabo lnfobank. Rabobank Huis Hypotheekadvies r (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1