'Klantwaarde begint met klanttevredenheid' Huis Hypotheekadvies Teamdag '99 heeft als thema 'Als u begrijpt wat ik bedoel' Met Maarten Toonder heeft het niets te maken. Wel met klanttevredenheid en plezier in je werk. 'Als u begrijpt wat ik bedoel' is het thema van de Teamdag '99 die volgend jaar op vier plaatsen wordt gehouden. "Het is de bedoeling de leer punten van deze dag direct in de praktijk te gaan brengen", aldus Mirja op den Camp van Marktbewerking en Verkoop ondersteuning. "De Teamdag is niet zomaar één dag om men sen te motiveren, maar een dag waarbij het hele Rabobank Huis Hypotheekadviesteam de informatie, tips en handvat ten krijgt om samen het thema in praktijk te brengen." Eert tevreden klant is vaak ook een loyale klant Flip van 't Dak en Pa Fnselo, één van de Rabobank Huis Hypotheekadvies-teams, zorgden tijdens de vorige Teamdag voor een vrolijke noot. ke afsluiting. "En dat maken we gewoon spette rend en schitterend!" Niet zomaar één dag "De Teamdag is niet zomaar één dag om mensen te moti veren, maar een dag waarbij het hele team van Rabobank werkers van de andere ban ken. "Het bijpraten met je collega's is zeer zeker ook belangrijk, de Teamdag is tenslotte een motiverende én gezellige dag, waarna de neuzen van het team dezelf de richting uit staan." Vorige week zijn de uitnodi- to do's langzaam wegzak ken wanneer de bezoekers van de Teamdag weer de hectiek van de dagelijkse praktijk in gingen. Dat is jammer, omdat je toch aar dige tips te horen krijgt. Daarom is samen terug blikken en ook gelijk con crete werkafspraken maken zo van belang". Dit geldt zowel voor de informatie uit de workshops, als voor de gesprekken met mede- "niemand met een lege maag naar huis gaat". En tot slot is er een gezamenlij- at we graag willen is klantwaar de leveren. Maar om nu aan te geven wat dat nu voor meer loyale klant, die eerder terug zal komen, omdat hij zo goed geholpen is. Dat be tekent dus ook een beter re sultaat." Bovendien werkt Tijdens de Teamdag '98 werden in de workshops soms heftige discussies gevoerd. een klant betekent hebben we een meetinstrument nodig. Dat denken we te vinden in het meten van de tevredenheid van onze klan ten", verduidelijkt Op den Camp het thema. Vandaar dat Rabobank Huis Hypotheekadvies in 1999 start met structureel te meten hoe tevreden onze klanten zijn en om te leren hoe we klanten nog beter kunnen bedienen. "Pas als je begrijpt wat de klant wil, als je een oplossing vindt die precies bij hem past, krijg je een tevreden klant. Een te vreden klant is vaak ook een dit aan twee kanten. "Hoe meer tevreden klanten, hoe leuker je werk is." Klanttevredenheid Maar klanttevredenheid is niet het enige waarover tijdens de Teamdag '99 gesproken wordt. "We starten ple nair in de grote zaal", zegt Op den Camp over het eer ste onderdeel van de dag, "hierin lichten we de nieuwsfeiten toe: de nieuwe acties en activiteiten die we van plan zijn te doen." Concrete hulpmiddelen voor de teams komen naar voren in de workshops. Hierin is geen ruimte voor wollige verhalen, maar komen enkel praktijktips aan bod. "Gewoon to do's", verduidelijkt ze, "je leert wat je morgen in de praktijk kunt brengen. Tijdens de workshops blij ven de teams dan ook bij el kaar en neemt het hele team deel", vervolgt Op den Camp, "het zou dan ook zonde zijn als niet het hele team aanwezig is. Want dan mis je toch die teamspirit." Naast de workshops is er een seminar, waarin een nieuwe aanpak wordt gepre senteerd waarmee klanten beter en completer voor alle woondiensten kunnen wor den geholpen. Uiteraard wordt er voor gezorgd dat Margreet Dolman tijdens de Teamdag '98 in gesprek met één van de aanwezigen. Huis Hypotheekadvies wordt gestimuleerd om samen het thema in praktijk te brengen." Op den Camp raadt het complete team aan om nu al een werkafspraak te plannen voor na de Teamdag. "Tijdens de Teamdag krijgen de aanwe zigen een manual mee waarmee ze de volgende dag gelijk aan de slag kunnen gaan." "Wat we constate ren van de voor gaande jaren", vertelt Op den Camp, "is dat de informatie en alle voorgenomen gingen verstuurd, waarin de medewerkers van het team Rabobank Huis 8t Hypotheekadvies kunnen aangeven waar ze de Teamdag willen bijwonen: in Zwolle (26 januari), Veldhoven (28 januari), Utrecht (1 februari) of in Rotterdam (3 februari). Op alle vier plaatsen loopt de Teamdag van 14.00 tot 20.00 uur. De inhoud is steeds gelijk. "Maar wel met een regionaal tintje", zegt op den Camp. Het programma en de uitno diging van de Teamdag '99 staan ook op het RaboWeb en in de Rabolnfobank. Inschrijven kan tot 6 november. Rabokrant Extra 7

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 7