Campagne zet Rabobank Persoonlijk Financieel Advies breder in de markt Interpolis speelt in op behoefte aan ondersteuning 19 9 8 Nieuwe radiocommercial PFA voor ondernemers 'Voorsprong van de Rabobank als geloofwaardige aanbieder van persoonlijk financiële planning graag behouden' Meer dan 300.000 klanten hebben een Ra bo Totaal Pakket Veel vragen over responslijsten direct mailing EuroEffect 22io Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 605 Week 43 Donderdag 22 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP BI6 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De ondernemer komt nadrukkelijk aan bod in de najaars campagne Rabobank Persoonlijk Financieel Advies (PFA), die 16 november van start gaat en loopt tot en met 27 november. Blikvangers zijn radiocommercials en advertenties. campagne is de markt te Doel van de PFA breder in zetten, het concept meer inhoud te geven en PFA ster ker te verbinden aan de Rabobank. Communicatie adviseur Louis van Loon: "We willen de voorsprong van de Rabobank als geloof waardige aanbieder van per soonlijk financiële planning graag behouden." Ondernemers zijn dit jaar een van de speerpunten van het beleid van het segment Financieel Advies. Dat komt nu ook tot uiting in deze campagne. Naast de vier be staande radiocom mercials voor de particuliere markt is voor ondernemers een nieu we radiocommercial en een advertentie gemaakt. In de campagne wordt de Rabobank neergezet als een deskundige partner met wie Cliënten Advies de klant zijn financiële toe komst kan uitstippelen. "De bank ontwikkelt samen met de klant een betrouwbaar en realistisch advies, waarbij nadrukkelijk de klant 'aan de knoppen' blijft", aldus Van Loon. De radiocommercials zijn persoonlijke getuigenissen die een financiële behoefte uit spreken. Voor de particuliere markt gaan de commercials over nabestaanden, pensioen, studerende kinderen en kost bare dromen. Voor de zakelij- ke markt gaat de radiocom mercial over PFA bij bedrijfs- overdracht. De commercials zijn te horen op de bekende radio zenders. Nieuw in deze cam- lk'grijp tne «u« wrkewd, ik heb jaren mctflcziur tnJiti geld verdiend met miiu ëigeo y.r»orh u;del. Maar ik wïi nu wet 'ris war anders. Mijn «hmi neemt de zaak óver. Daar hebben we de laatste zes jaar echt naartoe gewerkt. Nu is 'i dus zover Marlor* rn ik gaan in de Dordogne wonen. Alle gemiste vakanties inhalen. En oBid.ir ik tiaar mijn spullen altijd inkocht, weet ik al wie onze buren worden. />-Wj fp$. "Ik word nu toch echt te oud om nog met knuffelbeesten te spelen" Het Rabo Totaalpakket lijkt in de adviesgesprekken met klanten steeds meer een vaste plaats in te nemen.Tot en met eind september waren er zo'n 296.000 pak ketten verkocht en op dit moment is de grens van 300.000 ruimschoots gepas seerd. Volgens het segment draagt de actieve houding van de cliëntadviseurs in belangrijke mate bij aan het succes van het Rabo Totaalpakket. Tijdens de col lectieve vervanging van de Rabocards attenderen de cliëntadviseurs de klanten actief op de voordelen van het pakket. De verkoopcijfers van het Rabo TotaalPakket tot en met eind september zijn vanaf 26 oktober opgeno men in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, tref woord totplO. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2.2) pagne is dat alle spotjes worden gevolgd door een zogeheten 'tag on', zeg maar een nakomertje van 10 secon den later in het reclameblok. Doel: PFA sterker verbinden aan de Rabobank. De adver tentie voor ondernemers wordt tweemaal geplaatst in de landelijke dagbladen en beslaat een halve pagina. Uiteraard kan er lokaal worden ingehaakt. Banken kunnen onder meer de radio commercials bestellen en aan bieden op de lokale radiozen ders. Ze krijgen dan een bandje waarop alle vijf com mercials achter elkaar staan. De advertentie voor onderne mers is tevens als lokale advertentie beschik baar. Naast de be staande PFA-mate- rialen voor de parti culiere markt, is er ook een redactioneel artikel beschikbaar en een lei draad voor een radiopraatje. Van Loon: "Banken wor den steeds vaker uitgenodigd om vraaggesprekken te voe ren op de lokale zender. Financieel Advies Daarom hebben we een lei draad voor het radio-inter view gemaakt." Het redactio nele artikel, het radiopraatje en informatie over het bestel len van de commercials en de lokale advertenties staan op RaboWeb en vanaf 26 okto ber in de Rabolnfobank. Financieel Advies C (040) 21 7 70 07 Banken vragen Interpolis steeds vaker om ondersteuning bij het realiseren van hun afzetdoelstelling voor de Alles in één Polis. Om aan deze verzoeken te kunnen voldoen, heeft de Business Unit Schade Particulier de nieuwe afdeling Projectondersteuning in het leven geroepen. Het niet behalen van de gewenste afzet van de Alles in één Polis kan verschillen de oorzaken hebben. Om die duidelijk te krijgen en zo de productie van de Alles in één Polis structureel te ver beteren, kunnen banken nu voortaan de hulp inroepen van de afdeling Projectonder- Banken overstelpen de Euro Infodesk met telefoon tjes over de responslijsten (in DPR400) die zij ontvangen over de direct mailing voor beleggers EuroEffect. Meest voorkomende vraag is welke actie de banken zelf moeten ondernemen naar aanlei ding van de antwoorden die klanten hebben gegeven op de antwoordkaarten. Vandaar hieronder een korte uitleg. Als klanten hebben ingevuld een abonnement te willen op de nieuwsbrief, hoeven banken niets te doen. Het abonnement gaat automa tisch in. Als klanten een gesprek willen met een advi seur, moeten banken zelf contact opnemen met die klanten. En als klanten een omzetting willen van hun Beleggersrekening, moet de bank ook zelf actie onderne men richting klant. Meer informatie in het dos sier wyze53f en onder tref- nummer 841505a in de Rabolnfobank. Euro Infodesk f (030) 216 40 00 steuning. De ondersteuning is opgesplitst in twee onder delen. Het eerste onderdeel bestaat uit onderzoek, ana lyse en advies, het tweede uit commerciële ondersteu ning. De projectmanager kan zich bijvoorbeeld rich ten op het stroomlijnen van het verkoopproces of con crete ondersteuning bieden bij het uitvoeren van een marktbewerkingsactie. Afhankelijk van de situatie en de behoefte van de bank, komt er voor een bepaalde periode een projectmanager naar de bank. Deze werkt samen met de commercieel manager Cliënten Advies en met de regiomanager Schade Particulier. Banken die meer willen weten over de mogelijkhe den van Projectondersteu ning, kunnen contact opne men met hun Regiomanager Schade Particulier of recht streeks met de afdeling Projectondersteuning. Interpolis f (013) 462 32 72

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1