Rabobank Nederland stopt met verzilveren van spaarkaarten 20 IO 19 9 8 Na 15 december kunnen geen spaarkaarten meer worden ingeleverd Marktonderzoek Rabo TotaalPakket Interhelpnummer in CD-foongids Onderzoek naar levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen Verhuizen Betaalrekeningen Akte van verpanding vervangen bij oversluiten SOH van AVÉR0 naar Interpolis Antwoordkaarten EuroEffect moeten in envelop Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 603 Week 43 Dinsdag 20 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EP B16 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Banken die van klanten volle spaarkaarten krijgen aange boden, kunnen deze nog tot 15 december 1998 ter verzil vering aanbieden 6ij Rabobank Nederland. Na die datum kunnen geen spaarkaarten meer worden ingeleverd. Met de uitgifte van spaar- zegels voor het jeugdsparen is Rabobank Nederland al enige jaren geleden gestopt. De banken werden toen in de gelegenheid gesteld om hun voorraad spaarzegels ter verzilvering aan te bie den bij de Centrale Kas van Rabobank Nederland. Het aantal keren dat een lo kale bank nu nog volle spaar kaarten a ƒ5,- bij de Centrale Kas inlevert en het daarbij behorende totaalbedrag staat in geen verhouding met de werkzaamheden die daarvoor uitgevoerd moeten worden. Vandaar dat Rabobank Nederland heeft besloten om met de verzilvering van deze kaarten te stoppen. Dat betekent dat de banken nog tot 15 december 1998 volle kaarten kunnen aan bieden. Banken die voorne mens zijn vreemde valuta naar de Centrale Kas te stu ren, kunnen de spaarkaarten in een aparte envelop in de sealbag meesturen. In de en velop dient een specificatie Verwerking van spaarkaarten door Centrale Kas wordt te kostbaar van het aantal spaarkaarten te zijn bijgesloten. Op 17 december boekt de Centrale Kas vervolgens het geld over. Overigens betekent dit be sluit niet dat de klant geen geld meer krijgt als hij na 15 december een spaarkaart inlevert. In dat geval dient de bank de klant zelf uit te betalen ten laste van de rekening 'gratis inlagen'. Cliënten Advies In opdracht van het seg ment Cliënten Advies wordt de komende weken een marktonderzoek uitgevoerd onder houders en potentiële houders (totale steekproef- grootte 1000) van het Rabo TotaalPakket. Doel hiervan is meer te weten te komen over de waardering voor het Rabo TotaalPakket bij hou ders ervan. Daarnaast wordt onderzocht wat de redenen zijn voor potentiële houders om (nog) geen Rabo Totaal- Pakket af te nemen. De uit komsten van het onderzoek worden in december bekend gemaakt. Banken die vragen hebben over dit onderzoek kunnen contact opnemen met Robert Vermeulen van Rabofacet Spectrum,tel.(073) 65 74 809. Cliënten Advies C To40) 217 70 08 (kies 2) Veel banken vermelden het Interhelpnummer in de CD-foongids van KPN Telecom. Dit nummer is onlangs ge wijzigd. Banken wordt daar om verzocht dit gewijzigde nummer door te geven aan KPN Telecom, zodat in de vol gende uitgave van de CD- foongids het juiste nummer, (0499) 499112, vermeld wordt. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 2) Gisteren is het marktonder zoekbureau Forum uit 's-Her- togenbosch begonnen met een onderzoek over levens- en arbeidsongeschiktheidsver zekeringen. Interpolis is de op drachtgever van dit onder zoek. Circa 40 klanten worden geïnterviewd. Aan hen worden onder meer enkele suggesties voor aanpassing van de ge noemde verzekeringen voor gelegd. Te zijner tijd volgt meer informatie over de uit komsten van het onderzoek. Interpolis 7 (013) 462 20 22 De nieuwe procedurele werkwijze voor verhuizing van de betaalrekening wordt nog niet door elke bank gevolgd. "Nieuwe" banken geven nog vaak een techni sche melding met KTS/KIK door,terwijl deze melding ook door de "oude" bank met FVP2.0 wordt gemaakt nadat de verhuiscoördinator de nieuwe cliëntnummers in FVP2.0 heeft ingevoerd. Wanneer de melding van FVP en KTS/KIK dezelfde dag wordt doorgeven aan het ARC- systeem leidt dit tot problemen (zwevende betaalrekening) in het COF-systeem voor de bij de verhuizing betrokken banken. Verhuiscoördinatoren wordt verzocht met spoed de juiste werkwijze voor het verhuizen van de betaalrekening op de bank te introduceren. Deze staat in de Rabolnfobank, dos sier MoveOO. Het betreft de documenten "Verhuizen van betaalrekeningen" en "Aan vulling handleiding ARC hoofdstuk 4 Nummerfixatie" Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 5) Huis Hypotheekadvies De gang van zaken bij het van de akte. Deze hoeft alleen overgaan van particuliere ver zekeringen die via lokale ban ken bij Avéro zijn afgesloten naar Interpolis blijkt onduide lijkheden op te leveren bij banken. Die hebben betrek king op de akte van verpan ding bij de Spaar Optimaal Flypotheek (SOH). Vervanging van de bestaande akte is nood zakelijk. Als de verzekering nemer van verzekeraar ver andert, krijgt de lokale bank als pandhouder immers te maken met een andere con tractant. Op de cd-rom van 2 oktober staat onder 'OAA.01 een programma voor opmaak naar Interpolis te worden ge stuurd als een bank in de nieu we akte twee pandhouders op neemt,terwijl in de oude akte maar één pandhouder stond. In dat geval past deTilburgse verzekeraar de polis aan. Interpolis heeft inmiddels 60% van de omzettingen verwerkt en is begonnen met de premie- posten. Banken wordt ver zocht eventuele productinhou- delijke vragen niet aan Avéro, maar aan Interpolis te stellen. Interpolis Helpdesk Leven Particulier C (013) 462 12 50 Financieel Advies Uit de direct mailing Euro- Effect (8 oktober verstuurd) zijn klanten met een beleggers rekening die de antwoordkaart niet in de speciale retourenve lop stoppen, maar aan de balie komen afgeven. Op die kaart kunnen ze aangeven of ze hun beleggersrekening willen omzetten, of ze een gesprek met een adviseur willen en of ze de speciale nieuwsbrief voor beleggers willen ont vangen. Aan banken het dringende verzoek deze ant woordkaarten in een enve lop te stoppen en op te stu ren naar antwoordnummer 42,5600 VB, Eindhoven. Euro Infodesk f (030) 216 40 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1