'Hoe zit het nu met de karnemelkvergoeding?' BESTELLEN NS-ABONNEMENT UITERLIJK VRIJDAG Nieuw geschenk maakt de klant wegwijs op Internet RAILS beter bereikbaar Klantenforum Rabofacet over telewerken 'Productiviteit en werkdruk nemen toe' De klant wordt direct door verbonden naar de website van zijn keuze Systeem Bedrijven Compact Polis tijdelijk uit de lucht Folders VeriFone OMNI 2250 per fax en e-mail te bestellen De medewerkers van de afdeling Advisering HID van Rabobank Nederland werken al vanaf 1992 thuis. "Het gros wil niet meer terug naar kantoor," stelt hun manager Fer Koehorst tijdens een presentatie voor het Klantenforum van Rabofacet. Dat betekent echter niet dat alle telewerkers even gelukkig zijn, want: "de bedrijfsbinding neemt af en de werkdruk toe." Medewerkers van de Rabobankorganisatie die vanaf 1 december met kor ting gebruik willen maken van het openbaar vervoer, kunnen deze week nog een abonnement nemen. Uiterlijk vrijdag moet de aanvraag bij de afdeling Uitvoering Personeels regelingen van Rabobank Nederland binnen zijn (EZ B 51). Meer informatie over het grootgebruikcontract met de Nederlandse Spoor wegen en de bestelproce dure staan in de Rabo- Infobank, rubriek Rabo- krant, onder trefnummer 839202. Een elektronische catalogus op de pc van de gebruiker. Dat is de Rabobank Webwijzer, een nieuw relatiegeschenk dat tot 30 oktober met korting is te bestellen. Met deze Webwijzer kan de gebruiker snel en eenvoudig relevante bronnen op het Internet vinden. Tijdens het Klantenforum discussieert Rabofacet met externe deskundigen en managers Bedrijfsvoering van lokale banken over actuele thema's. Afgelopen keer was dat 'Plaats- en tijd- onafhankelijk werken'. Telewerken is bij diverse afdelingen van Rabobank Nederland en enkele lokale banken een item. Bij Interpolis ook. De komende vijf jaar verhuist meer dan de helft van de medewerkers naar een werkplek thuis, voorspelt Interpolis-direc teur Piet van Schijndel. Kitty de Bruijn, directeur van het Telewerk Forum, een instelling die het tele werken stimuleert: "Telewer ken sluit aan bij de demo grafische trend, is milieube wust, verhoogt de kwaliteit van het leven en biedt bedrijven een betere toegang tot de arbeidsmarkt." Ze ziet ook nadelen. "Telewerken is duur, kan leiden tot sociale isolatie en nadelig zijn voor de bedrijfscultuur." Koehorst herkent dat: "Met telewerken wilden we de kosten drukken en de productiviteit opvoeren. Maar telewerken is duur. Je moet investeren in de werk- Bedrijven Advies Medewerkers van lokale banken kunnen woensdag 14 oktober na 17.00 uur geen gebruik meer maken van het systeem Bedrijven Compact Polis. De functionaliteiten Actualiseren en Medeverze keraar van het systeem wor den van 14 op 15 oktober uit gebreid. Donderdagochtend plek, maar ook in beveili ging en dubbele archieven." De productiviteit steeg, met 5%. "De werkdruk nam ook toe. Telewerkers blijken vooral 's avonds moeilijk met werken te kunnen stoppen. Bovendien vindt een kwart dat de binding met het bedrijf afneemt. Ze zien elkaar minder, mis sen het afdelingsoverleg en voelen zich minder geïnfor meerd." Desondanks zien Hans van der Werff van Rabofacet WerkPlekServices de op komst van telewerken als 'niet te stuiten'. "De vraag is niet of het er komt, maar wanneer en voor wie het rendabel is en hoe we het gaan managen." Hij startte onlangs een proef met 150 medewerkers. Daaruit moet blijken hoe het werken van uit thuis wordt ervaren. "Daarbij komen allerlei onverwachte zaken naar voren, zoals bijvoorbeeld de kan weer zoals gebruikelijk worden ingelogd. Banken die vragen hebben, kunnen con tact opnemen met de afde ling Tussenpersonenonder- steuning van Interpolis. Interpolis, Tussenpersonen- ondersteuning (013) 462 20 22 vraag: hoe zit het nu met de karnemelkvergoeding?" Over telewerken zegt hij: "Het louter en alleen werken in de thuissituatie is voor weinigen relevant en op zich niet aan te bevelen." Het Klantenforum is het daarmee eens. Bovendien vinden zij dat niet iedereen voor telewerken in de wieg is gelegd. De conclusie van de avond luidt dan ook: "Telewerken moet passen bij het functieprofiel, maar nog belangrijker is dat het past bij de persoonlijkheid van de medewerker." De bereikbaarheid van de Rabobank Interactieve Loop baan Site (RAILS) is sinds gisteren verbeterd. De vaca tures op de site zijn nu sneller te raadplegen en ook is het eenvoudiger geworden om zelf vacatures toe te voegen. Dagelijks trekt de site zo'n 1000 bezoekers. Zij gaan op zoek naar een vacature of melden er eentje aan. Sinds de oprichting van de site in april zijn er al 1500 vacatu res ingevoerd. Het succes had echter voor RAILS een keerzijde. Door de grote belangstelling ont stonden er namelijk veel vertragingen. Daarom is ervoor gekozen de site aan een nieuwe, supersnelle server te koppelen. De Rabobank Webwijzer is het nieuwe relatiege schenk voor klanten met belangstelling voor nieuwe media. Vorig jaar introdu ceerde de Rabobank nog de diskette 'Internet voor de financiële wereld'. De Rabo bank Webwijzer, overigens ook een diskette, is gebrui kersvriendelijker en biedt de klant meer mogelijkheden. De Rabobank Webwijzer bevat zes rubrieken: Finan ciële diensten, Economie, Nieuws, Overheid, Vrije tijd en Wonen leven. Verder kan de gebruiker een lijst vinden met alle adressen van de Rabobankorganisatie op het Internet. Als de klant op één van de rubrieken klikt, krijgt hij een geordende lijst met bronnen op het Internet. Door te klikken op het gewenste onderwerp wordt de klant, als hij tenminste met Internet is verbonden, direct doorverbonden naar de website van zijn keuze. Medewerkers van Rabo bank Nederland kunnen de demo vast raadplegen via de site van Spectrum Informa tion Services (ariana.rf.rabo bank.nl/info-services), onder de keuze 'overige diensten'. De Rabobank Webwijzer is tot en met 30 oktober tegen de gereduceerde prijs van 25,- (incl. BTW) verkrijg baar. Het artikelnummer is 911129, de besteleenheid 10. Banken die de Webwijzer na 30 oktober bestellen, betalen 35,- (incl. BTW). De diskettes zijn leverbaar zolang de voorraad strekt. Bestellingen worden begin december bezorgd. Banken met vragen over de Webwijzer, kunnen contact opnemen met Rabofacet Spectrum. Voor vragen over de bestelling, dient contact te worden gezocht met de klantenservice van Rabo facet fysieke Distributie. Rabofacet Spectrum 7 (030)215 44 56 Rabofacet Fysieke Distributie r (040) 219 55 55 Behalve telefonisch zijn de CCV-folders over de nieuwe betaalautomaat VeriFone OMNI 2250 en de nieuwe servicecontracten ook per fax en per e-mail te bestellen. Het telefaxnummer van de afdeling Sales van CCV is (026) 384 98 92 en het e-mailadres is ccvsl ccv.nl. Het opgeven van banknaam, contactper soon, intern afleveradres, foldersoort (automaat of con tract) en gewenste aantal is voldoende. De folders zijn gratis. Bedrijven Advies 7 (040) 217 64 44 (kies 2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2