Rabobank wil imago op arbeidsmarkt verbeteren OQ Najaarsoffensief Huis Hypotheekadvies 19 9 8 Kwaliteit dienstverlening staat centraal in nieuwe campagne Avéro hevelt Particuliere Schade-verzekeringen over naar Interpolis Procedure voor gratis opheffen 'slapende' VV-rekeningen Rabo Orderlijn voortaan gratis Responsafwikkeling 'Sparen' Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 581 Week 38 Vrijdag 18 september Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank start vandaag met een advertentiecampagne ge richt op de arbeidsmarkt. In diverse regionale kranten en het Finan- cieele Dagblad verschijnt een oproep van lokale banken die op zoek zijn naar beleggingsadviseurs. Het is de eerste keer dat ban ken op deze manier gezamenlijk een wervingsadvertentie plaatsen. In Elsevier van volgende week staat een tweede adver tentie. Deze richt zich op studenten. Met de nieuwe campagne wil de Rabobank onder andere haar imago op de arbeidsmarkt verbeteren. Margaret Boeijen van Ar beidsmarktcommunicatie over het imagoprobleem: "Veel potentiële werknemers vinden de Rabobank een wat 'stof fige' organisatie. In hun ogen bieden wij weinig uitdaging. Het blijkt dat men onvol doende op de hoogte is van bijvoorbeeld onze interna tionale activiteiten, de groot te van de organisatie en de in middels gerealiseerde groei." Voor het ontwikkelen van de nieuwe campagne werd Job Company, een bureau gespecialiseerd in arbeids marktcommunicatie, inge schakeld. In de advertenties staat meer informatie over de zakelijke prestaties en aspi raties van de Rabobank. "Daarnaast willen we in onze uitingen duidelijk ma ken dat we streven naar een duurzame relatie met onze klanten en medewerkers en grote waarde hechten aan lange termijn resultaten." Job Company is nog volop bezig aan de verdere ontwik keling en uitwerking van nieu we advertentielijnen voor de verschillende onderdelen van de organisatie. In de Rabo krant van 1 oktober staat een achtergrondartikel over de campagne en het imago probleem van de Rabobank. Het segment Huis Hypotheekadvies start maandag 2 november een grootscheepse najaarscampagne. In adver tenties in kranten en op de radio wordt de kwaliteit van de dienstverlening onder de aandacht gebracht, met als speer punten de eigen gedragscode en interne certificering. De najaarscampagne is in de eerste plaats gericht op starters. Voor de banken is er een scala aan hulpmiddelen ontwik keld om die boodschap lokaal kracht bij te zetten. Rob Luters van Huis 8c Hypotheekadvies: "Met een gestructureerde gezamenlijke Arbeidsmarktcommunicatie f (030) 216 28 81 aanpak kunnen we een grote communicatiedruk ontwikke len om die advieskwaliteit te claimen. De tijd is daar rijp voor. Vooral omdat hypotheek- verkopende tussenpersonen ook bezig zijn met de ont wikkeling van eigen keur merken. De verwachting is dat ze daarmee eind dit jaar, begin volgend jaar naar buiten treden. Met onze gedragsco de en certificering timmeren we nu ongeveer een jaar aan de weg. Die voorsprong in de markt moeten we benut ten". Ander onderdeel van de campagne is de meer per soonlijke benadering van de eigen hypotheekklanten in de vorm van een krant met de titel 'Hypotheek Check'. Luters: "Nog steeds vertrek ken er teveel klanten naar de concurrentie. Achterstallig onderhoud is hiervan een belangrijke oorzaak, want bij onderzoeken geven klanten aan dat zij nooit iets van hun bank horen. Met het concept 'Achterdeur Dicht!' is een stap gezet om dit te veranderen. De krant draagt daaraan bij en maakt waar wat er in de campagne wordt beloofd. Banken kunnen tot 1 okto ber het bankhalmateriaal be stellen en inschrijven voor de krant. Alle informatie over de najaarscampagne en het be stelformulier voor de krant staan in het marktbewer kingspakket. Dit pakket staat op het RaboWeb en vanaf 21 september in de Rabo- Infobank. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05 Cliënten Advies Avéro helpdesk Avéro stopt op 21 september met de productie en het wij zigen van Particuliere Schade verzekeringen van klanten van de Rabobank. Deze wor den dan overgeheveld naar Interpolis. Avéro verwacht dat november de eerste pro- longatiemaand zal zijn die naar Interpolis overgaat. Het uitgangspunt is dat klanten na de overheveling minimaal dezelfde premie betalen, als ze bij Avéro de den. Als polisvoorwaarden worden de Alles in één Polis voorwaarden gehanteerd, waarbij eventuele grote ver schillen in het nadeel van de klant worden weggenomen. Interpolis brengt de ban ken met een grote Avéro- portefeuille op de hoogte van de werkwijze via infor matiebijeenkomsten in de weken 38 en 39. Daarna wor den de overige banken geïn formeerd. Zij krijgen een draaiboek en een vraag- en antwoordlijst. Zowel Interpolis als Avéro heeft een helpdesk geïnstalleerd. Deze helpdesks gaan de verwerking verzorgen en beantwoorden alle vragen die te maken hebben met het overhevelen van de polissen. C (058) 297 74 82 tot en met 86 Interpolis helpdesk f (013) 462 18 69 zie Bedrijven Advies Financieel Advies De Rabo Orderlijn is vanaf woensdag 23 september be reikbaar via een nieuw gratis servicenummer: (0800) 0705. Vanuit het buitenland is de Orderlijn voortaan bereikbaar via (0031)231 31 31. Naast de nummerwijziging is ook de capaciteit van de Rabo Or derlijn uitgebreid. Het oude telefoonnummer blijft tot 1 november in gebruik. Klan- De Thema-advertentie Spa ren en Beieggen verschijnt dinsdag 22 september. In de Rabolnfobank staat vanaf maandag 21 september de informatie over de respons- afwikkeling van de reacties op de advertentie. Informatie over de responsafwikkeling van de DM-actie komt een week later beschikbaar. Er is nog een kleine restvoor- raad van actie-materialen. Een overzicht hiervan staat vandaag op het RaboWeb en vanaf 21 september in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Banken kunnen de materialen vanaf maan dag beperkt bestellen. Hierbij geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 4) ten die dit nummer bellen, horen een bericht over de nummerwijziging. De circa 50.000 klanten die sinds 1 januari 1997 via de Orderlijn een order hebben doorge geven, worden op 23 sep tember per brief geïnfor meerd over de wijzigingen.. De aangepaste informa tiepagina's over de Orderlijn staan vanaf 21 september in de Rabolnfobank en vanaf begin november op het PC informatiesysteem. Extra exemplaren van de Handlei ding Rabo Orderlijn kunnen banken bestellen in Best. Het artikelnummer is 11512, de besteleenheid 10 stuks en de prijs 1,75 per exemplaar. Rabo Beleggingsinfolijn 7 (010)224 14 14

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1