Gedragslijn Verhuizen
breed geaccepteerd
1 ;Vfy
Rabobank Nederland krijgt nog maar een handjevol klachten van lokale
banken dat andere banken de gemaakte afspraken in de Gedragslijn Verhuizen
niet nakomen. Drie maanden na de invoering van de gedragslijn kan dan ook
voorzichtig geconcludeerd worden dat banken klantwaarde en het totale
organisatiebelang belangrijker vinden dan het eigen lokale financiële bank-
belang.
De Gedragslijn Verhuizen is in het leven geroepen om te voorkomen dat klanten behalve
naar een nieuw huis ook naar een concurrentbank verhuizen. Essentie van de afspraken is
dat banken klanten volledig en zorgvuldig overdragen aan de Rabobank in de nieuwe woon
plaats, die op haar beurt de klant onvoorwaardelijk accepteert.
Bij die overdracht heeft geen financiële verrekening plaats tussen de banken, aldus punt 6
van de gedragslijn om onnodig rondpompen van geld binnen de organisatie te voorkomen.
De brede acceptatie binnen de organisatie lijkt een uitgebreide evaluatie op dit punt over
een kleine negen maanden overbodig te maken. Alhoewel het dus een stuk beter gaat, is er
verbetering mogelijk. Lees verder Op pogino 1 1
Algemeen
'Het Lokale Compliment'
Herman Wijffels verruilt
Rabobank voor SER
Cliënten Advies
Zevende thema merkcampagne
Uitgelicht: Actie Werving Rabo
Jongerenrekening
Interpolis wil energie steken in
bewustwording banken
Financieel Advies
Bank Assen ziet meerwaarde in
tekstblokken PFA
Praten over geldzaken is voor
vrouwen'not done'
Huis Hypotheekadvies
Segmentmanager geeft visie op
ontwikkelingen in markt
Teamdag '99 wil naam waarmaken
Bedrijven Advies
De glazen kooi van de
agrarische sector
Duurzaam Groen:
Visie op duurzaamheid
Mobiele ondernemers werken
samen met flexibele banken
Blik op het MKB:'Jonge gazellen'
veroorzaken banengroei
Thema's
De koopsompolis
Verhuizende klanten
Algemeen
Oog in oog:
Met Paul Cornelis
Nader bekeken:
Het dilemmaspel
Rabokrant
Interne uitgave Rabobankorganisatie Eerste jaargang no. 6
Vrijdag 11 september 1998
v
MS .RENT ACAR
AMSTERDAM