Bankproduct in supermarkt
slechts een kwestie van tijd
"8/9
12
f
0
"Goedemorgen mevrouw, mag ik u iets vertellen over onze aantrekkelijke
spaarrekening?" De klant achter het supermarktkarretje zal bij het horen van
die vraag verbaasd haar wenkbrauwen optrekken. Nóg wel, want over enkele
jaren is bankieren in de supermarkt behoorlijk ingeburgerd, verwacht ook
de Rabobank. De bank neemt supermarktbankieren als onderdeel mee in haar
nieuwe distributiebeleid.
Algemeen
Discrete bank maakt
vliegende start in België
Supermarktbankieren
Nieuwe themacampagne
Cliënten Advies
Banken timmeren aan de
weg op studentenmarkt
Volgende Vraag Graag
Rabo 3x Belastingvrij Plan
Financieel Advies
Zorgplicht blijft een zorg
Huis Hypotheekadvies
Groene Hypotheek
Bedrijven Advies
Duurzaam Groen
Herstructurering varkenshouderij
Bedieningsconcept Bankhal
voor Bedrijven
Blik op het MKB
Thema's
Rabobank Vermogenversterking
Stabilisering aantal overvallen
Algemeen
Oog in oog
Nader bekeken
Rabokrant
Interne uitgave Rabobankorganisatie Eerste jaargang no. 5
Donderdag 20 augustus 1998
In Amerika en Engeland is bankieren in de supermarkt al heel gewoon. Tien tot twintig procent van de
supermarkten heeft een bankkantoor in zijn winkel. Ook op het vasteland van Europa gaat het die kant op,
aldus een onderzoek van Cap Gemini. Topmensen uit de Europese financiële sector zeggen daarin dat de
traditionele banken binnen twee jaar een aanzienlijk aandeel in de markt voor financiële diensten verliezen
aan onder meer supermarkten en telecommunicatiebedrijven. Albert Heijn en Shell maakten begin maart
bekend dat ze bankproducten in hun schap willen leggen, als aanvulling op hun assortiment. "Als Albert Heijn
ervoor kiest om met een bank samen te werken, kunnen ze dat maar het beste met ons doen", reageerde
Harrie Broeksteeg, hoofd Distributie Cliënten Advies bij Rabobank Nederland, toentertijd op dat nieuws.
Lees verder Op pagina 3