Bankproduct in supermarkt slechts een kwestie van tijd "8/9 12 f 0 "Goedemorgen mevrouw, mag ik u iets vertellen over onze aantrekkelijke spaarrekening?" De klant achter het supermarktkarretje zal bij het horen van die vraag verbaasd haar wenkbrauwen optrekken. Nóg wel, want over enkele jaren is bankieren in de supermarkt behoorlijk ingeburgerd, verwacht ook de Rabobank. De bank neemt supermarktbankieren als onderdeel mee in haar nieuwe distributiebeleid. Algemeen Discrete bank maakt vliegende start in België Supermarktbankieren Nieuwe themacampagne Cliënten Advies Banken timmeren aan de weg op studentenmarkt Volgende Vraag Graag Rabo 3x Belastingvrij Plan Financieel Advies Zorgplicht blijft een zorg Huis Hypotheekadvies Groene Hypotheek Bedrijven Advies Duurzaam Groen Herstructurering varkenshouderij Bedieningsconcept Bankhal voor Bedrijven Blik op het MKB Thema's Rabobank Vermogenversterking Stabilisering aantal overvallen Algemeen Oog in oog Nader bekeken Rabokrant Interne uitgave Rabobankorganisatie Eerste jaargang no. 5 Donderdag 20 augustus 1998 In Amerika en Engeland is bankieren in de supermarkt al heel gewoon. Tien tot twintig procent van de supermarkten heeft een bankkantoor in zijn winkel. Ook op het vasteland van Europa gaat het die kant op, aldus een onderzoek van Cap Gemini. Topmensen uit de Europese financiële sector zeggen daarin dat de traditionele banken binnen twee jaar een aanzienlijk aandeel in de markt voor financiële diensten verliezen aan onder meer supermarkten en telecommunicatiebedrijven. Albert Heijn en Shell maakten begin maart bekend dat ze bankproducten in hun schap willen leggen, als aanvulling op hun assortiment. "Als Albert Heijn ervoor kiest om met een bank samen te werken, kunnen ze dat maar het beste met ons doen", reageerde Harrie Broeksteeg, hoofd Distributie Cliënten Advies bij Rabobank Nederland, toentertijd op dat nieuws. Lees verder Op pagina 3

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1