08 Formele aanpak ongewenste omgangsvormen IO De Kast promoot Chipknip 19 9 8 Noodprocedure aan vraag passen en cards Limietwijzigingen Rabocard/CreditCard naar juiste adres Gemis in CSL-selectie actie EuroEffect Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 562 Week 33 maandag 10 augustus Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank Arbodienst heeft een beleid ontwikkeld, dat voorziet in de bescherming van medewerkers, die worden geconfronteerd met seksuele intimidatie, pestgedrag, agres sie en geweld binnen de eigen werksituatie. De directies van de lokale banken zijn hierover per brief geïnformeerd. De Arbodienst acht een be leid ten aanzien van voorko ming en bestrijding van onge wenste omgangsvormen no dig, omdat de Arbowet dit voorschrijft. Daarnaast blijkt uit recent onderzoek van de Rabobank Arbodienst dat 6% van de medewerkers aangeeft last te hebben van seksuele intimidatie en 2% van pestgedrag op het werk. Het beleid, zoals dat door de Arbo-dienst wordt voor gesteld, bestaat uit drie ele menten: voorlichting en scholing, een procedure in zake formele klachtafhande ling via de regeling Indi vidueel Klachtrecht en een procedure inzake informele klachtafhandeling. Voor de invoering van de formele procedure bestaan geen belemmeringen meer om dat nu ook voor de lokale ban ken een Klachtenadviescom missie is ingesteld. Voor de in formele procedure heeft de Arbodienst, in overleg met de Commissie Sociaal Beleid van de OR van Rabobank Neder land, een procedure ontwik keld. Kern van deze procedure is dat niet de schuldvraag ter discussie staat, maar het ge drag van de beklaagde, waar de klager last van heeft. De Hoofddirectie en de Raad van Beheer hebben in middels een voorgenomen be sluit genomen waarin zij instemmen met de invoering van het voorgestelde beleid. Ook de CAAR heeft een posi tief advies in deze uitgebracht. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met één van de regioteams: regioteam Midden-Noord- Oost (030) 216 21 56, regio team West (078) 633 97 00 of regioteam Zuid (040) 217 73 10. De muzikanten van De Kast ondertekenden onlangs een con tract met Interpay, de overkoepelende organisatie van Chipknip. De populaire Friese band zal zich inzetten om deze automatische portemonnee te promoten. Zo krijgen fans van De Kast 7,50 korting op een concertkaartje als ze met Chipknip betalen. Een perfecte samenwerking, vindt Jannemieke Zandee, manager Corporate Commu nications Interpay: "De leden van De Kast en de mensen van Chipknip zaten duidelijk op één lijn en zijn zo tot een over eenkomst gekomen." Volgens haar sluiten De Kast en Chipknip nauw op elkaar aan. Dat vindt ook Kees, één van de bandleden van deze succes volle band: "Chipknip heeft een jeugdige uitstraling, De Kast ook." Bassist Sytse vult aan: "Chipknip heeft de toe komst. Het is een uitdaging om mee te werken aan een snelle inburgering ervan." Ook zanger Syb ziet Chipknip wel zitten. "Als je denkt, hee, ik heb geen kleingeld op zak, maar wel dat ding: dan kun je toch lekker snel Willem Stolwijk, directievoorzitter Interpay Nederland, en zanger Syb ondertekenen de sponsorovereenkomst. betalen." Fans krijgen niet alleen 7,50 korting als ze met Chipknip de kaarten betalen, maar ook nog 2,50 kor ting als ze drankjes en mer chandising met Chipknip afrekenen. Verder staat het Chipknip-logo op posters, de concertaftiteling en alle uitingen rondom de najaars tour. Deze week ontvangen de banken een poster van de najaarstour van De Kast. Cliënten Advies Regelmatig komt het voor dat klanten om diverse rede nen met spoed een pas en/of card nodig hebben. De huidige doorlooptijd van de bijbeho rende spoedprocedure is mo menteel vijf a zes werkdagen. In uitzonderlijke gevallen kan dit nog te lang zijn, bijvoor beeld omdat de klant binnen vijf dagen naar het buiten land vertrekt. Daarom is voor dergelijke situaties een noodprocedure ontwikkeld. De beschrijving van deze procedure staat in de Rabolnfobank, trefnum- mer 751502. Hier is ook het faxformulier voor 'normale' spoedaanvragen te vinden. Ondersteuning Betaaldiensten (040) 217 60 41 Banken worden verzocht tijdelijke limietverhogingen op een Rabocard/CreditCard (voor bijvoorbeeld een va kantie) door te geven aan InterPay/Eurocard Nederland. Dat kan via een fax aan de Banken Helpdesk:faxnummer (030) 283 51 25. Voor deze procedure is gekozen omdat het nu veelvuldig voorkomt dat wijzigingen niet aan de juiste afdeling van Interpay/ Eurocard Nederland worden doorgegeven. Tevens luidt het verzoek aan banken om tijdelijke limietverhogingen ook op te voeren in het systeem Personalisering. Vaak verge ten banken dat te doen. Opvoeren van de verhoging kan via KTS of BOB. Indien de verhoging weer moet wor den verlaagd, is het voldoen de dit via KTS of BOB weer op te voeren in Personalisering. Dit hoeft niet per fax te wor den doorgegeven. Als verhogingen/verlagingen niet via Personalisering worden opgevoerd, maar alleen via een faxbericht aan Interpay/Eurocard Nederland worden doorgegeven, zullen de wijzigingen aan het einde van de maand van opvoeren weer uit het bestand van Interpay/Eurocard Nederland verdwijnen. Ondersteuning Betaaldiensten C (040) 217 60 41 Financieel Advies Er is een fout geslopen in de CSL-selectie van beleggers die in aanmerking komen voor de direct mail-actie EuroEffect. In deze direct mail die door Rabobank Nederland centraal wordt uitgevoerd, worden beleg gers geïnformeerd over de komst van de euro. Het probleem zit in de codering die banken geven aan houders van een beleg gersrekening (code 0042). Soms geven banken een extra codering mee, de zoge noemde ABB code K. Deze code is een afwijkende be- schikkingsbevoegdheidscode; vanuit Rabobank Nederland wordt het gebruik hiervan niet voorgeschreven. Onge veer 40 procent van alle beleggersrekeningen heeft deze code K. Als gevolg van code K zijn ongeveer 28.000 klanten met een beleggersrekening buiten de selectie gevallen, terwijl ze in de optiek van het EuroProjectbureau wel tot de doelgroep behoren. Het EuroProjectbureau is momenteel druk bezig het scenario aan te passen zodat deze beleggers alsnog aan de selectie kunnen worden toegevoegd. Zodra dat klaar is, worden de banken verder geïnformeerd. Euro Infodesk f (030) 216 40 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1