07 Cliëntadviseurs besteden meer tijd aan verkoop OI Nieuwe brochures verzekeren vanaf nu in Interpolis-huisstijl Geen installatie Internet Explorer 4.01 op zakelijke werkplek 19 9 8 Lijst vragen en antwoorden VTS vervangen door actuele informatie Premiesplitsing levensverzekeringen Rabokrant verschijnt vanaf 1 juli tijdelijk drie keer per week Rabokrant Intern Rabobank dagblad Derde jaargang no. 545 Week 27 Woensdag 1 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 2195555 Dc ontwikkelingen naar een meer klantgerichte aanpak binnen het segment CA zijn positief en schuiven op in de richting die in Visie '98 is neergezet. Cliëntadviseurs beste den gemiddeld steeds meer tijd aan verkoopactiviteiten en de marketingformule van het segment wordt beter toege past. Dat blijkt uit de uitkomsten van de Bankenmonitor CA voor het eerste kwartaal. Het segment CA houdt elk kwartaal een onderzoek dat continu de stand van zaken bij de banken meet. Hiervoor worden commercieel mana gers en cliëntadviseurs telefo nisch ondervraagd. "We gaan de goede richting op", zegt Piet Dansen van Cliënten Advies. "Maar dat wil niet zeggen dat er niets te verbeteren valt. De cliëntadviseurs besteden nog te veel tijd aan adminis tratief werk. Ook leggen zij lang niet altijd de link naar andere producten. Elke klant die een betaalrekening opent, zou bijvoorbeeld het Krediet op Betaalrekening aangebo den moeten krijgen. Dat gebeurt nog veel te weinig." Twee punten die uit het on derzoek naar voren komen, zijn de nieuwe themacam pagne en het grijze gebied. De nieuwe themacampagne van de Rabobankorganisatie is vier op de tien commercieel managers en zes op de tien cliëntadviseurs niet opgeval len. Dansen: "Wij vinden dit teleurstellend. Zeker van commercieel managers mag een veel hogere score wor den verwacht. Overigens mag ook Rabobank Neder land zich dit aantrekken. De communicatie over de themacampagne kon beter." Het grijze gebied vormt volgens Dansen een grote bedreiging voor de juiste invoering van de formules van Cliënten Advies én van Financieel Advies. "Veel managers FA zijn van mening dat cliëntadviseurs ook pro ducten moeten verkopen die niet binnen de CA-formule vallen, bijvoorbeeld beleg gingsfondsen en het Groei plan. Het is echter van het grootste belang dat de ban ken werken volgens de juiste taakverdelingen." Banken kunnen hiervoor het advies raadplegen dat Rabobank Nederland enkele maanden geleden heeft uitgebracht. Het complete rapport van de Bankenmonitor kunnen banken opvragen bij onder staand telefoonnummer. Reageren op de uitkomsten hiervan kan ook via dit tele foonnummer of per fax naar (040)217 65 22. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 5) Medewerkers van Rabo bank Nederland, Rabofacet en andere organisatie- een heden die een TrefPunt Internetabonnement heb ben, moeten het abonne ment van TrefPunt Neder land op hun werkplek over hevelen naar TrefPunt Access. Dit moet uiterlijk op 7 juli gebeuren. Na de overheve ling ontvangen de medewer kers een cd-rom met Internet Explorer 4.01. WerkplekservicesTCR ver zoekt dringend deze soft ware niet te installeren op de zakelijke werkplek met een Lan-aansluiting. Internet Explorer kan namelijk ern stige problemen veroorza ken op een pc die aange sloten is op het Rabobank- netwerk. Servicedesk TrefPunt Access C (033) 454 06 40 Financieel Advies De conversie van de VT- contracten uit ASP naar het Vaste Termijn Systeem (VTS) is succesvol afgerond. Het computerprogramma is inmiddels bij alle lokale ban ken in werking. Uit een tele fonische enquête blijkt dat de banken tevreden zijn. Met name het draaiboek voor implementatie, de begelei ding van de conversie, de informatiebijeenkomsten en de DEMO zijn goed ontvan gen. Alleen de autorisa tieprocedure wordt als ge- bruiksonvriendelijk ervaren. Naar aanleiding van de feedback van banken wordt nog een aantal aanpassin gen in het systeem aange bracht. Een overzicht van deze te verwachten wijzin gen is nu elektronisch beschikbaar, alsmede een uitleg over autorisatie en vier documenten met product- voorwaarden. Verder zijn de handleidingen geactuali seerd. De documenten staan op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabolnfobank. De huidige lijst met vragen en antwoorden over VTS komt hiermee te vervallen. Financieel Advies 7 (040) 217 70 07 Zie ook Huis Hypotheekadvies Bij Huis Hypotheekadvies staat het volgende bericht: Premiesplitsing levens verzekeringen Huis Hypotheekadvies De helpdesk Leven Parti culier van Interpolis krijgt de laatste weken veel vragen van Rabobanken over de premiesplitsing bij levens verzekeringen. Met name de onlangs ingestelde over gangsregeling blijkt niet duidelijk te zijn. Uiterlijk 1 juli 1999 moeten polissen aan de voorwaarden voor een juiste manier van pre miesplitsing voldoen. Op die datum moet de premiever schuldigdheid goed gere geld zijn en de premiesplit sing op een actuarieel ver antwoorde wijze worden berekend. Op de polissen van Interpolis is dit het geval. Meer informatie over de premiesplitsing staat op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabolnfo bank. Leven Particulier 7 (013) 462 12 50 De Rabokrant verschijnt gedurende de vakantieperio de tijdelijk nog maar drie keer per week. Vanaf van daag komt de krant nog uit op maandag, woensdag en vrijdag. Morgen komt er dus geen krant uit. Hiertoe is besloten omdat de infor matiestroom richting lokale banken in de zomermaanden traditiegetrouw flink terug loopt. werknemers', 'Het Inkomens- ZekerPlan' en 'Collectieve arbeidsongeschiktheidsver zekering' zijn inhoudelijk en uiterlijk veranderd. De in formatie over de producten is geactualiseerd en de tek sten zijn meer toegespitst op de ondernemer. De verzekeraar maakt momenteel nog een speciale brochure voor werknemers van werkgevers die een col lectieve arbeidsongeschikt heidsverzekering afsluiten. Deze vijfde brochure is eind augustus te bestellen. De an dere vier zijn nu al verkrijg baar. Deze zijn te bestellen bij Interpolis Facilitair Bedrijf, afdeling Inkoopservice, fax nummer (013) 462 11 03. Interpolis f (013) 462 12 12 De afdeling Inkomensver zekeringen van Interpolis ontwikkelde vier nieuwe brochures. 'Het Bedrijfs- ZekerPlan', 'Arbeidsonge schiktheidsverzekering voor

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1