O 6 Beveiliging Rabo Internetbankieren 26 /MS Seminar over strategische verandering 19 9 8 Aanpassingen telefonie Bankenservice Interpolis Informatie over vervanging Rabocards Antwoordkaarten bij Safe Nieuwsbrief Lokale publiciteit voor gecertificeerde hypotheekadviseurs Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 542 Week 26 Vrijdag 26 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 «Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Enkele weken geleden was Rabo Internetbankieren in het nieuws. De klant zou tijdens het Internetbankieren moge lijk verbonden zijn met derden in plaats van met de Rabobank. Naar aanleiding hiervan heeft de Rabobank maatregelen genomen om de gebruiker duidelijk te maken hoe hij kan controleren of hij daadwerkelijk verbonden is met de Rabobank. Op het moment dat in het scherm - afhankelijk van de gebruikte browser - een heel sleuteltje of gesloten slotje verschijnt, weet de klant dat hij veilig communiceert met de Rabobank. Is het sleutel tje gebroken of het slotje open, dan bevindt hij zich in een onveilige omgeving. In het verleden gebeurde het wel eens dat de klant een gebroken sleuteltje of een open slotje zag, terwijl hij toch veilig met de Rabo bank communiceerde. Dit probleem is opgelost. Als de klant gaat Betalen en Sparen of Beleggen wordt er nu bovendien een nieuwe browser geopend. De klant kan ook aan de 'URL' bovenin het scherm zien dat hij met de Rabo bank verbonden is. Bij Betalen Sparen moet de 'URL' beginnen met 'https//: betalen.rabobank.nl'. Bij Beleggen is dat 'https//:www. secure3.rabobank.nl'. Tot slot kan de klant ook de procedure volgen die te vinden is op de Rabobank- site, onder Vragen?, Rabo Internetbankieren: Beveiliging en digipass. Deze procedure is ook te vinden op het Rabo- Web en in de Rabolnfobank onder trefnummer 821307d. Helpdesk Rabo Internetbankieren f (0495) 54 57 45 Rabobank Heerenveen pakte de viering van het 100-jarig jubileum groots aan. Ruim 7.S00 feestvierende klanten genoten onlangs van Maribelle, Gerard Joling, Claudia Streza, Grant en Forsyth en een aantal animatie-acts in Tbialf. Er waren voor het feest in de ijshal 22.000 uitnodi gingen de deur uitgegaan naar alle klanten boven IS jaar. Commercieel directeur Rients Schuddebeurs: "We wilden iets doen voor alle klanten, maar dan in één keer. Voor elke doelgroep iets apart organiseren, kost vaak een jaar lang veel tijd." Hoe kunnen bedrijven na jaren van afslanking weer winstgevend groeien? Op die vraag gaat dr. Vijay Govindarajan in tijdens het IMS Seminar 'Strategie innovation and renewal: changing the rules of the game'. Tijdens de sessie, met competencies' en 'value dag 13 juli plaats in het name geschikt voor mede- chain analysis'. Daarnaast Grand Hotel Krasnapolsky werkers uit de hogere komt een raamwerk voor in Amsterdam en duurt van managementlagen, behan- strategische verandering aan 9.30 tot 16.30 uur. De kos- delt dr. Govindarajan onder de orde. ten van dit seminar bedra- meer de onderwerpen 'core Het seminar heeft maan- gen ƒ450,- exclusief BTW. Belangstellenden kunnen zich aanmelden met het inschrijfformulier dat op het RaboWeb en vanaf maan dag in de Rabolnfobank staat. RabobankAcademie/Seminars f (040) 217 56 88 Cliënten Advies De afdeling Bankenservice van Interpolis voert met ingang van 1 juli 1998 een aantal wijzigingen voor de telefonie door. Vanaf deze datum vervallen de telefoon nummers (013) 462 11 14 Aanvullende informatie over de vervanging van de Rabocards dit najaar staat op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabolnfo bank, rubriek Rabokrant, dossier TotpOO, kopje marktbewerking. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 2.2) (lpas-3 auto oude VERA- systemen) én (013) 462 11 15 (lpas-3 wonen oude VERA- systemen). De betreffende systemen zullen na 1 juli niet meer worden gebruikt voor particuliere verzekeringen. Banken met vragen over incasso, Maretel en Laura verzekeren, kunnen deze nu stellen via het directe tele foonnummer (013) 462 20 21 Interpolis r (013) 462 13 27 Zie ook Bedrijven Advies. Bij Bedrijven Advies staat het volgende bericht: Kosteloos opheffen 'slapende' VV-rekeningen Financieel Advies Het derde nummer van Safe ligt morgen bij de klan ten op de deurmat. In de Nieuwsbrief van Safe zijn twee antwoordkaartjes waar mee klanten meer informatie kunnen krijgen over RG Groen- rente Fund en over beleggen bij de Rabobank via Internet. De ingezonden antwoord kaartjes worden vanuit Rabo- facet naar de banken ver stuurd, zodat zij zelf de klan ten kunnen benaderen. Rabo BeleggingsAdvies adviseert klanten die meer informatie willen over beleggen via Internet de folder 'Beleggen bij de Rabobank' (artikel nummer 8218) te geven. Rabo Beleggingsinfolijn r (010) 224 14 14 Huis Hypotheekadvies Een groot aantal hypo theekadviseurs is inmiddels gecertificeerd. Het segment Rabobank Huis Hypo- theekAdvies ziet hierin een goede aanleiding om de kwaliteit van de Rabobank d.m.v. dit kwaliteitskenmerk ook bij klanten onder de aandacht te brengen. Certi ficering biedt de banken de kans zich in hun markt te profileren als de beste hypotheekverstrekker. Daarom adviseert het seg ment de banken lokaal de publiciteit in te gaan zodra hun hypotheekadviseurs zijn gecertificeerd. Banken kunnen hiervoor gebruik maken van het redactioneel artikel dat op het RaboWeb en vanaf maandag op de Rabolnfo bank staat, dossier RedaOO. Bovendien is er een lokale bankadvertentie certificering beschikbaar. Artikelnummer EH109 (formaat A5 staand), EH110 (formaat A5 liggend) en EH111;kosten:25,-.Deze is te bestellen bij Service bureau Communicatie, fax: (040)217 73 46. Rabobank Huis Hypotheekadvies f (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1