Merkcommunicatie: meer dan
het maken van mooie plaatjes
O/T t
Wonen, de terugtredende overheid, duurzaamheid, grenzeloos en vakantietijd.
De Rabobank heeft er bijna een half jaar campagnes over het merk opzitten.
Wat vindt Nederland eigenlijk van de commercials en advertenties en wat voor
invloed hebben ze op het beeld over de bank? Ondanks een nieuwe meetmetho
de is een antwoord daarop niet eenvoudig, zo blijkt uit een gesprek met Ruud
Olthoff van Communicatie AB bij Rabobank Nederland.
Algemeen
Merkcommunicatie
Nijmegen en Oosterhout-Lent
Invoering nieuw salarissysteem
Cliënten Advies
Studentenkredieten
Vervanging Rabocard
Uitgelicht
Volgende vraag graag
Financieel Advies
Protocol PFA
Lezingen over beleggingen
Huis Hypotheekadvies
Teamdag '99
Aangescherpte gedragscode
Bedrijven Advies
Wereldzuivelmarkt
Duurzaam Groen
Verzekeren
MKB belicht
Thema's
Rabobank Pensioenfonds
ARC maakt plaats voorSAB
Algemeen
Oog in oog
Nader bekeken
Rabokrant
Interne uitgave Rabobankorganisatie Eerste jaargang no. 3
Donderdag 25 juni 1998
Olthoff heeft aan het begin van het gesprek de behoefte uit te leggen waarom merkcommunicatie belangrijk is.
"Mensen zeggen wel vaker: waar maak je je druk om, alle banken zijn toch gelijk? Maar merkcommunicatie
geeft juist de mogelijkheid je te onderscheiden. Te benadrukken wat je bent en waarvoor je staat. Dat we anders
zijn dan andere banken. We zijn betrokken, werken samen en helpen ambities van klanten te realiseren. Met de
campagne willen we dat onderscheid aanscherpen. Of je daardoor meer hypotheken afzet? Op termijn zeker."
Sinds januari meet de Rabobank voortdurend drie elementen: de imago-ontwikkeling, de mening over de
commerciële uitingen en de invloed van deze advertenties en commercials op het imago. "Dat laatste, daar
gaat het om", zegt Olthoff. "Advertenties kunnen er wel mooi uitzien, maar moeten vooral iets teweeg
brengen in het hoofd van mensen." Lees verder Op pagina 2 ->
Elkaar niet afrekenen op punaises
Verloopt niet vlekkeloos
Kansen voor TotaalPakket
Actie Mistransacties
Beter voorbereiden
RN komt naar de banken toe
Wacht betere tijden
Congres Sustainability
Niet langer vreemde eend in de bijt
Meer armslag TrefPunt
Jaarverslag 1997
Met Christian Mol
Opties of verlof?