Merkcommunicatie: meer dan het maken van mooie plaatjes O/T t Wonen, de terugtredende overheid, duurzaamheid, grenzeloos en vakantietijd. De Rabobank heeft er bijna een half jaar campagnes over het merk opzitten. Wat vindt Nederland eigenlijk van de commercials en advertenties en wat voor invloed hebben ze op het beeld over de bank? Ondanks een nieuwe meetmetho de is een antwoord daarop niet eenvoudig, zo blijkt uit een gesprek met Ruud Olthoff van Communicatie AB bij Rabobank Nederland. Algemeen Merkcommunicatie Nijmegen en Oosterhout-Lent Invoering nieuw salarissysteem Cliënten Advies Studentenkredieten Vervanging Rabocard Uitgelicht Volgende vraag graag Financieel Advies Protocol PFA Lezingen over beleggingen Huis Hypotheekadvies Teamdag '99 Aangescherpte gedragscode Bedrijven Advies Wereldzuivelmarkt Duurzaam Groen Verzekeren MKB belicht Thema's Rabobank Pensioenfonds ARC maakt plaats voorSAB Algemeen Oog in oog Nader bekeken Rabokrant Interne uitgave Rabobankorganisatie Eerste jaargang no. 3 Donderdag 25 juni 1998 Olthoff heeft aan het begin van het gesprek de behoefte uit te leggen waarom merkcommunicatie belangrijk is. "Mensen zeggen wel vaker: waar maak je je druk om, alle banken zijn toch gelijk? Maar merkcommunicatie geeft juist de mogelijkheid je te onderscheiden. Te benadrukken wat je bent en waarvoor je staat. Dat we anders zijn dan andere banken. We zijn betrokken, werken samen en helpen ambities van klanten te realiseren. Met de campagne willen we dat onderscheid aanscherpen. Of je daardoor meer hypotheken afzet? Op termijn zeker." Sinds januari meet de Rabobank voortdurend drie elementen: de imago-ontwikkeling, de mening over de commerciële uitingen en de invloed van deze advertenties en commercials op het imago. "Dat laatste, daar gaat het om", zegt Olthoff. "Advertenties kunnen er wel mooi uitzien, maar moeten vooral iets teweeg brengen in het hoofd van mensen." Lees verder Op pagina 2 -> Elkaar niet afrekenen op punaises Verloopt niet vlekkeloos Kansen voor TotaalPakket Actie Mistransacties Beter voorbereiden RN komt naar de banken toe Wacht betere tijden Congres Sustainability Niet langer vreemde eend in de bijt Meer armslag TrefPunt Jaarverslag 1997 Met Christian Mol Opties of verlof?

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1