24 o 6 Rabobank en Achmea in publiciteit Nieuwe handleidingen voor personeelsadviseurs lokale banken 19 9 8 Mogelijke samenwerking SAB vervangt ARC Inschrijven actie Mistransacties voor mailronde eind augustus Nieuwe Leidraad Bankhaldistributie verschijnt eind juni Wijziging tarieven rechtsbijstand verzekering in O.F.P. Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 540 Week 26 Woensdag 24 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 2195555 De Volkskr ant opende dinsdagochtend: 'Rabobank en Achmea spreken over samenwerking'. Vervolgens belde een groot deel van de Nederlandse pers naar Externe Communicatie. De reactie die de pers daar vernam kwam kortweg hier op neer: "Het is waar dat er gesprekken zijn tussen de Rabobank en Achmea, zoals ook met andere financiële instellingen in binnen- en buitenland. In die gesprek ken worden visies, ervarin gen en verwachtingen uitge wisseld met betrekking tot de financiële dienstverlening 'Systeem Architectuur Betalingsverkeer' (SAB) is de overkoepelende naam voor vijf nieuwe systemen die gefaseerd de huidige Rekening Courant gaan vervangen. Morgen staat er een themapagina over SAB in de Rabokrant Extra. Ondersteuning betaaldiensten 7 (040)217 60 41 op de Europese markt. Deze gesprekken zijn niet zover dat er al conclusies aan ver bonden kunnen worden." Hans Ludo van Mierlo, Hoofd Externe Communica tie: "Al diverse malen hebben we meegedeeld dat met par tijen in binnen- en buiten land wordt gesproken over vormen van samenwerking om daarmee onze positie op deelmarkten te verbeteren en in het algemeen door schaalvergroting de kost prijs te verlagen. Wijffels heeft zich hierover zelfs nog tijdens de Algemene Verga dering op 11 juni heel duide lijk uitgelaten. Hij sprak daar ook toen over de noodzaak om een belangrijke positie te verwerven op de zich sterk ontwikkelende markt voor employee benefits. Naar ver wachting zal deze markt de komende jaren sterk blijven groeien, juist ook door vraag van klanten van lokale ban ken. Wijffels zei in de Algemene Vergadering: 'Om deze markt goed te kunnen be dienen is nauwe samenwer king met andere organisaties nodig. Wij streven die ook na'." Onderdeel van Achmea zijn o.a. Avéro, Centraal Beheeg FBTO en Zilveren Kruis. Het Haagse Binnenhof was afgelopen weekend omgebouwd tot een heus openluchttheater. Tweeduizend toeschouwers waren zaterdag getuige van een optreden van het Residentie Orkest, dat samen met een aantal solisten een selectie uit de belcanto aria's van Verdi vertolkte. Het concert was een ini tiatief van Rabobank Den Haag e.o. in het kader van 750 jaar Den Haag. De bank greep de avond aan om Haagse vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Vijfhonderd vrijwilli gers ontvingen uit handen van burgemeester Wim Deetman een teken van waardering voor hun werk. 'Handleiding ontslaguitke ring' en 'Fiscale risico's bij het inlenen van arbeids krachten' zijn de titels van twee nieuwe handleidingen voor de personeelsadviseurs van lokale Rabobanken. Ze zijn door Fiscale Zaken Binnenland gemaakt omdat de banken steeds vaker met beide onderwerpen te maken hebben. De handlei dingen staan op het Rabo- Web en vanaf maandag in de Rabolnfobank. In de ver nieuwde versie van hoofd stuk 3 uit de documentatie- band Sociale Zaken, die naar verwachting na de zomer verschijnt, zijn beide notities verwerkt. Fiscale Zaken Binnenland f (030) 216 34 36 Cliënten Advies Ook na de zomervakantie kunnen banken klanten be naderen met de actie Mistransacties. De eerstvol gende mailronde is 31 augus tus. Banken kunnen hiervoor inschrijven tot en met 25 juni. Op het inschrijfformulier kan een bank aangeven welke klanten ze wil benade ren: klanten mét krediet, klan ten zónder krediet of een combinatie van beide. Alle klanten hebben gemeen dat ze een mistransactie hebben gehad. De oorzaak was onvol doende saldo op de rekening. Het verbeterde Krediet op Betaalrekening biedt daar een oplossing voor. Tips bij de actie: Benader de klant vanuit de betaalbehoefte en niet vanuit de leenbehoefte (KoB als betaalgemak) Bij nabellen: maak alleen een afspraak. In het gesprek op de bank kan vervolgens uitgebreid worden ingaan op het KoB (en andere producten). Een overzicht van belang rijke data voor de actie Mis transacties staat in de Rabo lnfobank, rubriek Rabokrant, dossier leenOO, KoB, marktbe werking, marktbewerkings pakket Mistransacties. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 3.2) Alle banken krijgen eind juni drie exemplaren van de nieuwe Leidraad Bankhal distributie. Deze uitgave is anders van vorm en inhoud dan de'oude'versie. De infor matie is meer strategisch van aard en hoeft niet fre quent te worden geactuali seerd. Daarom verschijnt de nieuwe versie niet meer als losbladig systeem maar in de vorm van een brochure. Op basis van de beleids matige informatie in de lei draad kan het management van een bank tot een princi pebesluit komen om Bankhaldistributie in te voe ren. Via de interne media worden de banken geïnfor meerd over de praktische ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van appara ten. Bankhaldistributie f (040)217 65 95 Huis Hypotheekadvies Met ingang van 1 juni jl.zijn de premies van de rechtsbij standverzekering binnen de Alles in één Polis verhoogd. Het is niet gelukt deze pre mieverhoging tijdig in de nieuwe versie van OFP (rele ase 98.1) op te nemen. Om de premies van de rechtsbij standverzekering in OFP te actualiseren,heeft Rabobank Huis Hypotheekadvies voor de systeembeheerder een uitvoerige instructie opgesteld. Deze instructie staat op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabolnfobank. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040)TT7 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1