CAAR akkoord met emancipatiebeleid Posters voor Tour de France RABOFACET HAAKT IN OP WK VOETBAL MET LANDELIJKE WERVINGSCAMPAGNE Rabobank InternationalJBest Dutch Borrower' Workshop KBM 2 JUiti Screening Doorlopende Acties Bedrijven in juni Het management dient meer actie te ondernemen om vrouwen in hogere functies te krijgen en te behouden. Zij moeten daarvoor worden aangespoord door de Hoofd directie en de Raad van Beheer. Dat staat in de notitie Emancipatiebeleid, waaraan de Centrale Adviesraad Arbeidsaangelegenheden Rabobankorganisatie (CAAR) afgelopen donderdag haar goedkeuring gaf. De notitie moet een nieu we impuls geven aan het huidige emancipatiebeleid, dat stamt uit 1990. Doel stelling van dat beleid luidt: het bevorderen van de in stroom en doorstroom van vrouwen in hogere functies en het verbeteren van het imago van het bedrijf om ook voor vrouwen een aan trekkelijke werkgever te worden. Op zich is het sindsdien met de ontwikkeling van het aandeel vrouwen in hogere functies de goede kant opge gaan. Als die cijfers echter worden vergeleken met andere banken, dan blijkt dat de Rabobankorganisatie een forse achterstand heeft. 'Het beleid op papier is nog steeds actueel, maar de actiepunten lijken niet te worden uitgevoerd of althans weinig effect te heb ben', aldus de notitie. In het schrijven worden enkele maatregelen voorge- Bedrijven Advies Banken kunnen zich aan melden voor een workshop over het Klantbewerkings- model (KBM). Na afloop kun nen medewerkers met be hulp van KBM klantbehoef ten bepalen, afzetmogelijk heden vaststellen, marktbe werkingsacties voorberei den en resultaten meten. Ook is het mogelijk om met de managementoverzichten - op bank- en adviseursni veau - inzicht te krijgen in portefeuilles. De workshop duurt een halve werkdag en is be stemd voor het hele bedrij- venteam, inclusief commer ciële binnendienst en verze keringsadviseurs. Omdat de sessie op de lokale bank plaatsheeft, kunnen de medewerkers met het eigen klantenbestand werken. De workshop kost 2.000,-. steld zoals het stellen van streefcijfers, het expliciet zoeken naar vrouwelijke kandidaten voor elke vacan te managementfunctie, het experimenteren met deeltijd in hogere en management functies en het voeren van een samenhangend imago- beleid. Aanvankelijk vonden de werkgevers en werknemers de voorstellen aan de mage re kant. Gea Cramer van Arbeidszaken kon de verga dering echter geruststellen met een overzicht van initia tieven die niet in de notitie staan, maar wel nu al wor den ontwikkeld. Die aanvul ling was voor de CAAR vol doende. De notitie Emancipatie beleid wordt binnenkort naar de directies van de lokale banken verzonden. Op verzoek van de werkne mersdelegatie van de CAAR zal in de begeleidende brief aandacht worden gevraagd voor de samenhang tussen het emancipatiebeleid en de regeling kinderopvang. Een al te starre omgang met de regeling kinderopvang staat het uitvoeren van een actief emancipatiebeleid immers in de weg. Iedere lokale bank ontvangt deze week tweehonderd pos ters voor de Tour de France. De posters zijn bedoeld om aan klanten mee te geven. Frankrijk is nu nog in de ban van het voetballen, maar een dag voor de fina le, zaterdag 11 juli, ver schijnen de beroepsren ners weer aan de start van het grootste wielerspekta kel van het jaar, de Tour de France. Om klanten hier over te informeren, heeft het plan samen met het maand- Coördinatiebureau Wieier- blad Wielerrevue een poster ontwikkeld, die ook is opge- nomen in het juninummer van dit blad. 'Het is oranje, het zit in Zeist en heeft de ballen verstand van voetbal'. Onder deze kop is Rabofacet een wervings campagne gestart die drie weken gaat duren. Doel van de campagne is het binnenhalen van 25 star tende IT-ers voor de beheersomgeving van de business units NeWs, CCs Per bijeenkomst kunnen maximaal tien personen deelnemen. Meer informatie en een inschrijfformulier staan op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabolnfobank. Bedrijven Advies (040) 217 64 44 (kies 3) Banken kunnen in juni selecties opschonen voor de acties BedrijfsPlusRekening en Rentefixatie. Deze acties staan van 25 juni tot en met 2 juli in CSL (Cliënt Screening Lokaal). Bedrijven Advies C (040) 217 64 44 (kies 2) en Arcade van Rabofacet. De campagne haakt in op het WK voetbal waar drie variaties op zijn gemaakt. De eerste advertentie stond afgelopen week al in De Telegraaf, het Utrechts Nieuwsblad, De Gooi- en Eemlander, Intermediair en Oriëntatienieuws. De twee de advertentie, met als kop 'Een aantal professionals in Zeist over de opstelling', verschijnt deze week onder meer in Sportweek, Inter mediair en De Telegraaf. In de derde advertentie, mits het Nederlands elftal de tweede ronde haalt, staan een aantal 'echte' Rabofacetters. Als Neder land verliest heeft Rabo facet nog een vierde adver tentie achter de hand. Voor meer informatie over de campagne, de gezochte kandidaten en andere wetenswaardigheden, kan contact worden opgeno men met Scope. Scope f (030) 215 39 06 Michael Boogerd met de tekst 'Genieten van de Tour'. Op de achterkant staat het etappe-overzicht en een ruim te om de resultaten in te vul len. Banken krijgen van de zelfde poster vijf exemplaren op het formaat van het bankhalposterframe. Meer dere exemplaren hiervan liggen in Best onder artikel nummer 80906. Voor enke le etappes in de Tour zijn nog hospitality-plaatsen beschik baar. Meer informatie hier over staat in de Rabolnfobank, onder trefnummer 820202a. Coördinatiebureau Wielerplan C (040) 217 50 04 Het Britse financiële magazine Euromoney heeft Rabobank International de onderscheiding 'Best Dutch Borrower' van het jaar toe gekend. "We zijn er erg blij mee", zegt Patrick Mitchell van de Fundingdesk. "Want het is toch een erkenning van je werk als een toon aangevend blad zo oor deelt." De internationale corpo- rate en investment bank van de Rabobankorganisa tie kreeg het predikaat van wege de diversiteit, de fre quentie en het vernieuwde karakter van haar funding- activiteiten op de internatio nale financiële markten in de periode juni '97 - juni '98. Volgens Mitchell is de onderscheiding vooral te danken aan de flexibiliteit waarmee hij en zijn colle ga's opereren. Het is naar zijn zeggen telkens weer de kunst creatief om te gaan met de geldende financiële structuren en de verschil lende internationale valuta. Zo'n zeventig procent van de fundinggelden komt uiteindelijk bij de lokale banken terecht. En ook bij funding heerst de filosofie om de kosten voor de orga nisatie zo laag mogelijk te houden. Maar dat is niet de enige beweegreden. Mitchell: "Bij alles wat wij doen, is het vertrekpunt dat we een andere keer ook weer tot zaken moet kun nen komen. We gaan voor de langere termijn, willen ook de volgende klussen klaren."

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2