'Mening vormen over grenzen van coöperatie en commercie' Nieuwe actie voor klanten die rentevrijstelling overschrijden 19 9 8 Dilemmaspel 'Op zoek naar de kern': Radiocommercial over vakantiebankdiensten Nieuwe prospectus Agaath Obligatie o8o6 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 528 Week 24 Maandag 8 juni Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 "Je moet wel lef hebben om in deze organisatie met een spel te komen", zei Wim Meijer, voorzitter van de Raad van Beheer toen hij het eerste exemplaar van het spel 'Op zoek naar de kern' in ontvangst nam. "Maar dit past precies bij hoe wij het proces op gang willen brengen. Het is raak om het zo te doen." Het dilemma- spel, een initiatief van het Directoraat Personeel in het kader van het jubileum, beoogt de dialoog tussen medewerkers en manage ment over de coöperatie op gang te brengen. Wytze de Jong, hoofd Directoraat Personeel, zei dat het spel de dilemma's waar medewerkers en managers in hun dagelijkse werk mee te maken hebben zichtbaar maakt. "Er zijn geen goede of slechte ant woorden. Winnaar is de bank die erin slaagt met dit spel de dialoog met de mede werkers op gang te brengen. Jan van den Boogaard van de CAAR riep alle onderne mingsraden op om het spel Leden van de Hoofddirectie hebben het dilemmaspel al gespeeld met enkele jongeren uit de organisatie. met hun managementteam te spelen. Rabobank Echt-Maasbracht is een van die banken die het spel al op proef heeft ge speeld. "Je filosofeert met collega's over je omgang met klanten", zegt Jos Quaed- vlieg, assurantie-adviseur bedrijven en voorzitter van de ondernemingsraad. "Dat is heel inspirerend." Ook Ferd Nabben, voor zitter van de bank is enthou siast. "Waarom doe je iets en waarom zo? We waren allemaal heel intensief bezig. Het dwingt je een mening te vormen over de grenzen van de coöperatie en de com mercie. Die discussie is heel belangrijk. Je moet de dia loog op gang houden en er een vervolg aan geven. We willen de volgende keer met dilemma's komen uit ons eigen werkgebied." Op het RaboWeb staan een korte inleiding en een aanbiedingsbrief, suggesties en tips voor toepassingen en procedures voor het spel, de dilemma's voor de lokale banken en de dilemma's voor Rabobank Nederland. Van de dilemma's staan er telkens drie per soort op één pagina. Vanaf maandag staan ze ook in de Rabolnfobank, dossier EeuwOO, Eeuw20h. Het segment heeft voor de marktbewerking rondom Sparen een nieuwe actie ontwikkeld: de actie Rabo 3x Belastingvrij Plan. Met ingang van 1 september worden één keer per kwartaal klanten benaderd die de rentevrij stel- lingsgrens overschrijden of dreigen te overschrijden. Inschrijven voor deze actie kan tot 30 juni. "Op het moment dat klan ten over hun rentevrijstel ling heen (dreigen te) gaan, wordt vaak pas duidelijk dat de fiscus flink mee profiteert van de spaarzin", zegt Jacobine Korting van Cliënten Advies. "Dit is het moment waarop wij met deze klanten in contact moe ten zien te komen." De nieuwe actie biedt die mogelijkheid. Klanten die hun rentevrijstellingsgrens overschrijden of dreigen te overschrijden, ontvangen een mailing met antwoord formulier waarin hun het Rabo 3x Belastingvrij Plan wordt aangeboden. In de brieftekst is ook een reken voorbeeld opgenomen, dat de klant wijst op het voor deel dat hij met het Rabo 3x Belastingvrij Plan kan beha len. Korting: "Banken kun nen met deze actieve bena dering niet alleen het spaar- volume maar ook de klant tevredenheid vergroten. Wij hebben immers voor de klant op het juiste moment, het juiste aanbod." De actie Rabo 3x Belasting vrij Plan is een doorlopende actie. Banken die een abon nement nemen, krijgen vier keer per jaar een selectie. Deze moeten zij screenen. Een bank kan dus zelf de netto-selectie afstemmen op het aantal klanten dat ze in die periode wil benaderen. Na de screening door de banken verstuurt Rabobank Nederland de mailings. Vervolgens verzorgen de banken zelf de follow-up. Meer informatie over de actie en een inschrijvingsfor mulier staan in het marktbe werkingspakket EDM-actie Rabo 3x Belastingvrij Plan. Banken krijgen dit pakket begin deze week. Het is ook opgenomen in de Rabo lnfobank, rubriek Rabokrant, trefwoord save97. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 4) Cliënten Advies Op Radio 2 en 3, Sky Radio en Radio 10 Gold is vanaf vandaag drie weken een radiocommercial over vakan tiebankdiensten te horen. De commercial wordt vanaf volgende week maandag ook uitgezonden op de regionale radiozenders. De hoofdcommercial - met een spotlengte van dertig secon den - zet potentiële vakan tiegangers aan tot het bellen van de gratis Vakantie Bestel- lijn (0800-0718). Het accent ligt op het Rabo Totaalpakket. De samenwerking met Thomas Cook maakte het mogelijk verderop in het reclameblok het nummer van de Vakantie Bestellijn te herhalen in een zogenoem de tag-on van tien seconden, gekoppeld aan het bestellen van buitenlands geld en Thomas Cook travellers che ques. Banken die de radio commercial willen bestellen voor de lokale radio omroep, kunnen dit doen via de gebruikelijke bestelprocedu re. De artikelnummers zijn: 80161 (DAT) en 80162 (cas sette) en de prijs ƒ150,- per stuk. Het uitzendschema van de commercial staat vanaf 15 juni in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, trefwoord vkbd98. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 5) Financieel Advies Banken moeten de oude prospectussen van de Tante Agaath Obligatie vernieti gen. Op de voorkant van deze prospectussen staat een bedrag van uitgifte van ƒ500.000.000,- vermeld en dat is inmiddels veranderd. Op de voorkant van de nieu we prospectussen staat een bedrag van uitgifte van ƒ1.000.000.000,-. Banken wordt verzocht alleen de nieuwe prospectussen te gebruiken en uit te reiken aan klanten. Ze zijn te bestel len in Best (bestelnummer 80812, besteleenheid 10). De oude prijsbijlagen van de Tante Agaath Obligatie kun nen eveneens worden ver nietigd. De nieuwe prijsbijla gen staan vanaf maandag in de Rabolnfobank (trefnum- mer 806510). Financieel Advies f (040) 217 70 07

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1