29 °5 Hulpmiddelen ter ondersteuning coöperatiediscussie bij de banken .-O Breekijzer verrast Rabobank Besteltermijn kalenders'99 sluit vandaag Voorschrift verzoeken informatie over derden vervangt Gedragscode 19 9 8 Circulaires^ Vakantievoorpret thema van actie Winterreizen Tekst wervingsmailing JongerenRekening 'Vragen en Antwoorden'over Groencertificaten Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 523 Week 22 Vrijdag 29 mei Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 'Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De banken ontvangen binnen enkele dagen enkele middelen om de diseussie over de coöperatie binnen de eigen bank te ondersteunen. In juni volgen nog het dilemma-spel 'Op zoek naar de kern' en een communicatiepakket over de merkstra tegie van de Rabobank. Alle middelen zijn bedoeld als onder steuning voor de communicatie over de identiteit. In het pakket dat nu bij de banken ligt, zit het boekje 'Een bank van klanten'. Het beschrijft wat de Rabobank is en wat zij voor haar klan ten wil betekenen. Aan de hand van een aantal kernbe grippen biedt het geïnteres seerde medewerkers, bestuurs leden en leden van de Raad Het 'Voorschrift verzoeken om informatie over derden bij banken' is op 16 april in werking getreden. Het vervangt de Gedragscode fiscus/banken uit 1995. Het voorschrift bepaalt onder meer dat een bank verplicht is om desgevraagd informatie te verstrekken aan de fiscus. Een belangrij ke wijziging ten opzichte van de Gedragscode fis cus/banken is dat banken gespreksverslagen met de klant integraal beschikbaar moeten stellen als bijzonde re omstandigheden en het belang van het onderzoek dat vereisen. Verder kan de Cliënten Advies fiscus een bank voortaan direct benaderen als hij een redelijk vermoeden heeft dat een rekening bij die bank wordt aangehouden. Meer informatie is te vin den in circulaire 14/346, die op het RaboWeb staat en dinsdag in de Rabolnfo- bank, rubriek Geldige circu laires. Aan het marktbewerkings pakket Winterreizen voor het seizoen 1998/1999 is onlangs de laatste hand gelegd. Het thema van de mailing over winterreizen is dit keer 'vakantievoorpret'. Banken kunnen zich tot 22 juni inschrijven voor de cen trale mailing. Het marktbe werkingspakket staat op het RaboWeb en vanaf dinsdag in de Rabolnfobank. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 1.1) De tekst voor de centrale wervingsmailing over de Rabo JongerenRekening voor 15-en 16-jarigen is beschikbaar. De brief staat op het RaboWeb en vanaf dinsdag in de Rabolnfobank, dossier jong97, jong97k. Jongeren ontvangen de mailing op donderdag 4 juni. van Toezicht inzicht in coö peratief bankieren en het gedachtegoed dat daaraan ten grondslag ligt. De ban ken ontvangen tien exem plaren. De boekjes zijn bij Rabofacet na te bestellen. De besteleenheid is tien, de prijs daarvan 75,- en het bestelnummer 11381. 'Ambitie' is een videofilm gebaseerd op verhalen van medewerkers over coöpera tief bankieren. Het verhaal gaat over een klant die haar ambities gerealiseerd ziet met hulp van een Rabo bank. De video is gemaakt om de discussie met mede werkers te stimuleren over de benadering van bankie ren van de Rabobank. Ten slotte bevat het pakket een kort video-interview waarin Herman Wijffels de kernpunten op de wijzigin gen van de Modelstatuten Aangesloten Banken toe licht. 'De coöperatiediscus sie de statutenwijziging' is ook geschikt voor leden als introductie op de discus sie over de wijzigingen van de statuten bij de bank. Financieel Advies Studio Plantage in Amsterdam vormde woensdag bet decor voor de opnames van een videoproductie over merkstrategie. Onder leiding van Ad 's Gravezande spraken medewerkers van loka le banken en Rabobank Nederland samen met klanten en het reclamebureau FHV/BBDO over de identiteit en het imago van de Rabobank. De productie maakt onderdeel uit van een informatiepakket over de merkstrategie dat in de tweede helft van juni bij de banken ligt. In dit pakket zitten ook een boek je over de merkstrategie en een presentatie. Onderzoek bij lokale banken wees uit dat er behoefte is aan uitleg en infor matie over de door de Rabobank gekozen strategie. Pieter Storms van het pro gramma Breekijzer verraste afgelopen woensdag het hoofdkantoor van de Rabo bank met een taart van één bij twee meter. De taart was een dankbetuiging voor de bemiddelende rol die Externe Communicatie vervulde bij het oplossen van een probleem dat een klant van de Rabo- 'Vragen en Antwoorden' over de nieuwe Groencerti ficaten die Robeco en Rabobank in juli gaan uitge ven, staan op het RaboWeb en vanaf dinsdag in de Rabolnfobank. In de 'Vragen en Antwoorden' komen alle aspecten van deze beleg gingsvorm aan bod. Een pre sentatie die banken kunnen gebruiken om hun mede werkers op de hoogte te stel len, is toegevoegd. Banken kunnen nog tot en met 5 juni inschrijven voor een centrale mailing en een lokale adver tentie bestellen. Rabo Beleggingsinfolijn C (010) 224 14 14 bank Zuid-Kennemerland had met Thomas Cook over de vergoeding van een aan tal verloren en geïnde travel- lercheques. Thomas Cook loste de kwestie in goed overleg met de bank snel op. Het programma met het betreffende item komt aan staande maandag om 22.15 bij RTI.4 op de buis. Banken hebben vandaag de laatste mogelijkheid ka lenders voor 1999 te be stellen. Uit de bestellingen tot nu toe blijkt dat vooral de weekkalender goed loopt. Daarin hebben ban ken de mogelijkheid om lokale activiteiten als beur zen en sportevenementen op te nemen. Meer informatie staat in het communciatie- pakket kalenders en agen da's. Hierin staat ook de bestelprocedure.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1