19 °5 'Invloed van gebouw op het menselijk gedrag wordt danig onderschat' 19 9 8 Tenaamstelling rekening bij overlijden van klant Hooge Huys Hypotheek fonds wordt RG Hypotheekfonds Zie ook Cliënten Advies Redactionele artikelen gebundeld in dossier 'redaOO' Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 517' Week 21 Dinsdag 19 mei Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 "Een gebouw - en de inrichting ervan - heeft een grote in vloed op het menselijk gedrag en daarmee ook op zijn prestaties. Die invloed wordt echter tot op heden geweldig onderschat." Dat zei Jan Hageraats, hoofd van de Rabo Arbodienst, tijdens een workshop van het Klantenforum van Rabofacet. Tijdens zo'n workshop gaat het management van Rabofacet gesprekken aan met managers Bedrijfsvoering van innovatieve lokale ban ken. Enerzijds om haar klanten beter te leren ken nen, anderzijds om met hen informatie te delen over een actueel onderwerp. Afge lopen week stond het onder werp 'de werkomgeving en de invloed ervan op de medewerker' centraal. Volgens Hageraats is die invloed groot. "Een mens moet zich prettig voelen in zijn omgeving om optimaal te kunnen functioneren. Daarbij spelen zaken als kleur, licht en uitzicht een rol. Maar zeker zo belang rijk zijn vragen als: 'heeft de medewerker genoeg bewe ging', 'komt hij voldoende in contact met collega's' en 'heeft hij voldoende moge lijkheden om zijn werk en werkomgeving op een gezonde manier te regelen'." Hageraats zou dan ook graag zien dat banken met nieuwbouwplannen met dit soort zaken rekening hou den. "Tot op heden wordt vooral gekeken naar de kos ten die werkplekken met zich meebrengen en te wei nig naar het welbevinden van de medewerker." De Rabobank Maashorst deed dat wel, zo bleek tijdens de workshop. Jeroen van den Ingh namens die bank: "Onze filosofie luidt: 'van tevreden medewerkers naar loyale klanten'. Ofwel: wij willen klantwaarde realiseren door eerst onze eigen mensen het naar de zin te maken." Voor de inrichting van het nieuwe hoofdkantoor, dat over enkele weken gereed is, zijn de wensen en behoeften van alle medewerker grondig geïnventariseerd. Van den Ingh: "Elke medewerker is geïnterviewd en een deel van de medewerkers is op pad ge gaan om te kijken hoe andere kantoren zijn ingericht. Uiteindelijk heeft elke mana ger met zijn medewerker voor een eigen concept gekozen." Zo gaat een deel van de medewerkers straks in een kantoortuin werken, terwijl anderen hebben gekozen voor een meer traditionele kantoorinrichting. Elke mede werker heeft tenslotte via een tekening aangegeven hoe zijn of haar individuele plek eruit moet komen te zien. Van den Ingh: "Omdat juist de medewerkers zelf het beste weten aan welke eisen een werkplek moet voldoen, hebben wij ze bij de besluit vorming betrokken. En door ze bij de besluitvorming te betrekken, staat iedereen vier kant achter het nieuwe kan toorconcept. Dat komt het welbevinden van de mede werker ten goede en dat leidt weer tot betere prestaties." Relatie- en Informatie management Rabofacet 7" Harry Weiten (040) 217 50 92 Red Buil - De Paddo's en Sweet Lady's - Fetnmes Fatales. Het affiche van het 26ste Rabobanken Voetbaltoernooi stond bol van vreemdsoortige namen. Zaterdag betraden in Valkenswaard 108 teams de wei. FC de Grensgevallen -van Rabobank Bladel-Reusel- bleek zowel bij de vrouwen als de mannen het sterkst. In Nieuwegein, waar 71 elftallen aan de aftrap verschenen, wonnen de heren van de Turbotrappers (Rabobank Wageningen) en de dames van Rabobank Nedersticht. Morgen maken de winnaars uit wie zich Rabobank- kampioen van Nederland mag noemen. De aftrap van beide wedstrijden is om 19.00 uur in Sportpark Una in Zeelst. Cliënten Advies Banken blijken veel vragen te hebben over de zoge noemde ervenproblematiek. Wat moet er gebeuren met de tenaamstelling van een rekening op het moment dat de rekeninghouder over lijdt? En hoe moet gehan deld worden bij een en/of rekening? De nieuwe proce dure staat op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabo- Infobank. Rabofacet Service desk Arcade verzoekt banken deze procedure toe te voegen aan de handleiding CRAB en op te nemen in de helptekst van Cliëntbeheer. Rabofacet Servicedesk Arcade 7 (030) 215 33 33 Financieel Advies Begin deze maand namen Robeco Groep en Rabobank het Hooge Huys Hypotheek fonds over. Het fonds zal wor den toegevoegd aan de Robeco huisfondsen en heet voortaan het RG Hypotheek fonds. Met de naamswijziging verandert ook het beleg gingsbeleid. In plaats van minimaal 90% in hypothe ken zal het fonds maximaal 75% in hypotheken beleg gen en daarnaast ook in obli gaties gedekt door hypothe caire vorderingen. Bijzonder aan het RG Hypotheekfonds is de unieke fiscale regeling. Als enige fonds in Nederland mag het RG Hypotheekfonds namelijk een contant divi dend uitkeren aan institutio nele cliënten en een stockdi vidend uit agioreserve aan particulieren. Lokale banken ontvangen in augustus informatie over de marktbewerkirïgsacties rondom het RG Hypo theekfonds en de Vragen en Antwoorden. Het nieuwe prospectus wordt al eerder verzonden. Meer informatie over het RG Hypotheekfonds staat op het RaboWeb en vanaf maandag in de Rabo- Infobank. Rabo Beleggingsinfolijn 7 (010) 224 14 14 Bij Cliënten Advies staat het volgende bericht: Tenaamstelling rekening bij overlijden van klant Huis Hypotheekadvies Redactionele artikelen voor lokale weekbladen en huis- aan-huis-bladen van het segment Huis Hypotheek advies staan vanaf maandag in het nieuwe dossier'redaOO' in de Rabolnfobank. Het dossier bevat bestaande artikelen over premie splitsing, de woonhuis verzekering en de aange paste gedragscode en zal regelmatig worden uit gebreid. Banken kunnen het dossier vinden door in de rubriek 'Rabokrant en aanvullende informatie' als trefwoord 'redaOO' in te tikken.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1