Conversie Alles in één Polis afgerond Cliënten Advies 'Wil een dergelijk ambitieus project slagen, dan zijn inzet en grote flexibiliteit onmisbaar' Interpolis: één van de grootste pakketverzekeraars Interpolis Schade Particulier begon woensdag 6 mei met de laatste conversieslag voor de Alles in één Polis. Na afronding hiervan beschikken nagenoeg alle Rabobanken over dit pro duct. Het aantal verzekeringnemers met een Alles in één Polis bedraagt dan ruim 750.000. Daarmee is Interpolis één van de grootste 'pakketverzekeraars' van Nederland. et de conversie naar de Alles in één Polis werd ge start in januari 1997. "De redenen voor dit grote pro ject waren in de eerste plaats de veranderingstrajecten Visie '98 en Vast Zeker. Daardoor was er de nood zaak producten, procedures en systemen te vereenvoudi gen", zegt Joop Kanen, di recteur Schade Particulier van Interpolis. "Daarnaast hadden de belangrijkste con currenten al lange tijd een pakketpolis." Goede afloop De goede afloop van het conversietraject is volgens Kanen voor een groot deel te danken aan de banken. "Wil een dergelijk groot en ambitieus project kans van slagen hebben, dan zijn die er bij maatschappijen op aandringt de onvriendelijke lange contracten de deur uit te doen, van harte toejuicht. Met de looptijd van één jaar voldoet Interpolis ruim schoots aan de nieuwe norm die onlangs landelijk is doorgevoerd. Behalve naar de klant is er bij de ontwik keling ook goed gekeken naar het bankconcept, waar de Alles in één Polis dan ook uitstekend inpast." Kanen: "De Alles in één Polis begint nu echt zijn vruchten af te werpen. De nettogroei in het eerste kwartaal van dit jaar bedraagt maar liefst zestigduizend prolongerende posten. Daarmee is in één kwartaal meer geproduceerd dan tot voor kort in een heel jaar. In 1995 bedroeg de totale groei bijvoorbeeld slechts vijftigduizend posten." inzet en een grote flexibili teit onmisbaar." De conver sie heeft plaats gevonden in 'golven'. Iedere week con verteerden alle particuliere schadeverzekeringen van ge middeld vijftien banken naar de Alles in één Polis. "De Alles in één Polis is een product waar in de ontwik keling veel aandacht is ge weest voor de klant", aldus Kanen. "Zo is de looptijd van de polis één jaar. Iets wat de Consumentenbond, Interpolis wilde de afronding van de conversie niet zomaar voorbij laten gaan. Zij liet bij de banken een vaas met bloemen bezorgen als dank voor de inzet en als kleine compensatie voor de extra tijd en inspanningen rondom het conversietraject. "Het project is een succes gewor den door de goede samen werking tussen Interpolis en de banken", aldus Kanen. "Laten we die samenwerking in de toekomst behouden, verbeteren en uitbreiden." Interpolis liet bij alle banken een vaas bloemen bezorgen als dank voor de inspanningen rond het conversietraject van de Alles in één Polis. Foto: Van Eijndhoven Is het mogelijk met spoed een card aan te vragen? Speciaal voor spoedgevallen bestaat er een spoedprocedure. Tegen een vergoeding van ƒ125,- kan een door een bank in personalisering opgevoerde card, inclusief de bijbehorende Europas of eventueel een losse Europas, door de passenfa- briek worden gelicht. De card én de pas worden vervolgens via intern transport bezorgd bij het hoofdkantoor van de bank. De tijdsbesparing zit voornamelijk in het met voorrang laten behandelen door de fabriek en de bezorging via intern trans port. Het streven is de card en pas te leveren binnen vijf werkdagen, inclusief de dag van aanvraag. Dit kan echter niet worden gegarandeerd. Wil een bank gebruik maken van de spoedprocedure, dan dient ze zoals gebruikelijk de aanvraag in personalisering op te voeren. Vervolgens moet de bank de volgende dag, als het cardnummer bekend is op de lijst APE070-APE075, het Rabokrant Extra speciale faxformulier faxen ter attentie van van de passen- fabriek. Het faxformulier en aanvullende informatie staat in de Rabolnfobank onder trefnummer 751502. (VOLGENDE VRAAG GRAAG? Maandelijks worden van de werknemersspaarrekeningen dagafschriften verzonden. Meestal staan op deze afschrif ten iedere maand dezelfde mutaties. Is het mogelijk de afschriften per kwartaal of per halfjaar te verzenden Verzending van afschriften per kwartaal of per halfjaar kan leiden tot kostenvoordelen voor de bank. Met de huidige sys temen is dit echter niet mogelijk. Werknemersspaarrekeningen lopen om kostenbesparende redenen gewoon mee in de wekelijkse of tweewekelijkse aanmaak van rekeningafschriften en worden zoveel mogelijk samengevoegd met andere rekeningafschriften verzonden. Dit kan echter alleen als het crabnummer van werknemers spaarrekening en betaalrekening overeenkomen. Zijn de crabnummers verschillend, bijvoorbeeld als de betaalreke ning een en/of-rekening is, dan is dit niet mogelijk. Toekomstige aanpassingen van klant -en productsystemen zullen er voor zorgen dat spaar- en betaalrekeningen aan in dividuele klanten (natuurlijke personen) worden gekoppeld en niet aan het crabnummer. Hiermee wordt de basis gelegd voor een faciliteit waarmee het mogelijk is om voor elke klant aan te geven van welke rekeningen hij de afschriften moet ontvangen en met welke frequentie. Vragen voor deze rubriek kunnen gefaxt worden naar het segment Cliënten Advies: (040) 217 60 37 5

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 5