i3 /°5 Belangstelling voor MidCap Funds boven verwachting Waalrese Rabobankklant wint badkamercheque Open Huis '98 19 9 8 Rabofoon en Telebankieren nu ook voor geïnteresseerde jongeren Gea's Rabobank accepteren Visa creditcards Update informatie buitenlandse cheques Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 513 Week 20 Woensdag 1 3 mei Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De belangstelling voor de twee MidCap Funds die de Robeco Groep 11 april jongstleden introduceerde, is boven verwachting gebleken. Er is gedurende de introductieperiode 442 miljoen gul den ingelegd. In het RG Dutch MidCap Fund 146 miljoen en in het RG European MidCap Fund 296 miljoen. Sinds 5 mei zijn beide fondsen genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs. De fondsen beleggen in aandelen van kleinere onder nemingen, waarvan de aan delen in Europa zijn onderge waardeerd ten opzichte van die van grote multinationals. Maar de groeivooruitzichten van de 'midcaps' zijn veelal goed en dus verwacht Robeco voor de beleggers volop kan sen op extra rendement. De fondsen zijn inmiddels vol belegd. Zo heeft RG Dutch MidCap Fund belan gen opgebouwd in de Neder landse bedrijven Prolion, Beter Bed, Brunei, Nedap en Randstad. Flet RG European MidCap Fund heeft aandelen gekocht in bedrijven als de Italiaanse juwelen- en hor logemaker Bulgari, de Duitse autoverhuurder SIXT, het vliegveld van Kopenhagen, de Noorse machinemaker Tomra en de Finse bierbrou wer Hartwall. Rabo Beleggingsinfolijn C (01 oT 2241414 Vijftig medewerkers van Rabo bank London bezochten op 7 en 8 mei Nederland. De trip was onder meer opgezet om samen met hun Nederlandse collega's het 100-jarige bestaan van de Rabobank te vieren. Onderdeel van dit bezoek was een fiets tocht van een lokale Rabo bank naar het hoofdkantoor op de Croeselaan. Uiteraard moest dit in gepaste kleding. Terwijl een deel van de groep een rondleiding kreeg bij de lokale bank, hees de rest zich in jassen en petjes met Rabo bank beeldmerk. Het echtpaar De Jongh, klant van de Rabobank Aalst en Waalre, is met hun persoonlijke nummer de gelukkige winnaar geworden van de badkamerbon-prijsvraag in het kader van Open Huis '98. Zij kregen gisteren van manager Van der Zanden van sanitairspecialist Sanidrome de badkamercheque ter waarde van ƒ8.000 uitgereikt. De badkamerbon is in een oplage van ruim 400.000 stuks verspreid met de mai lings over Open Huis en met de huis-aan-huis krant die rondom dit evenement is ingezet. De bedoeling van de prijs vraag was het geven van een extra prikkel om deze dag over wonen, vermogen en genieten te bezoeken. Of de badkamerbon de ge wenste aantrekkingskracht heeft gehad, is niet met zekerheid te zeggen. Maar de actiecoördinatoren van de banken voor Open Huis hebben wel het gevoel dat één op de vijf klanten door de bon op de dag is afgeko men. Dat blijkt uit een steekproef onder lokale banken. Onderzocht wordt op dit moment of het concept van Open Huis aan de verwach tingen heeft voldaan, of de juiste doelgroepen op de juiste manier zijn benaderd en of de thema's van de pre sentaties aanspraken. Met het resultaat van het onderzoek zijn verbeteringen zijn aan te brengen en kan het concept worden ge optimaliseerd. Ook de rol van een prijsvraag, zoals de badkamercheque van dit jaar, wordt hierin meege nomen. Cliënten Advies In de massamedia commu niceert de Rabobank volgen de week voor het eerst naar jongeren dat zij ook andere distributiekanalen heeft, zo als de Rabofoon en Tele bankieren. Concurrentie- en imagovoordeel ten opzichte van andere banken is de reden hiervoor. In de mailings naar jonge ren worden de Rabofoon en Telebankieren niet genoemd omdat het geen standaard faciliteiten bij de Rabo Jonge- renRekening zijn. Geïnteres seerde jongeren moeten er zelf bij hun bank naar vra gen. Als een jongere actief gebruik wil maken van Rabofoon of Telebankieren, kan een bank een contract afsluiten voor alleen de RJR. Daarvoor is wel toestem ming van één van de ouders nodig. Het gebruik van de Rabo foon en Internet is voor alle Rabobankklanten gratis. Zij betalen alleen de gespreks kosten. Een klant heeft voor Telebankieren en Internet- bankieren wel een digipas nodig. Evenals in de studen tenmarkt biedt het segment de digipas gratis aan jonge ren aan. Dit betekent voor de banken dat er niet wordt doorbelast als de incassore kening een RJR is. Een bank voert in dit geval geen ingangsdatum voor doorbe lasting in, maar zet 'datum tarifering'op 0. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 5) Interpay maakt het moge lijk dat de geldautomaten van de Rabobank vanaf nu Visa creditcards (ook die van de ANWB) accepteren. Lokale banken hoeven hier- Op het gebied van buiten landse cheques is er het een en ander aan nieuws te mel den. Zo zal de mogelijkheid om de cheques centraal te verwerken er niet vóór 1 juli komen. Ook is er aangescherpte productdocumentatie, bij voorbeeld over de Ierse en Portugese cashletters, en de risico's bij verrekening onder gewoon voorbehoud. Het hoe en wat hiervan is kort samengevat in een aantal belangrijke aanvullingen en wijzigingen die op het Rabo- Web en vanaf maandag in de Rabolnfobank staan. Ondersteuning Betaaldiensten Buitenland voorniets te doen. Zij krijgen automatisch een setje met twee nieuwe dubbelzijdige deurstickers waarvoor 20,- wordt doorbelast. Nabestellen kan via Rabo- facet. Het bestelnummer is 3614, de besteleenheid twee en de prijs ƒ10,- per stuk. Levering vindt eind mei plaats. Meer informatie over de acceptatie van de Visa creditcards waaronder de procedure voor ingeslikte Visa cards staat op het Raboweb en vanaf maandag in de Rabolnfobank. Ondersteuning Betaaldiensten (030) 216 10 40 C (040) 217 60 41

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1