i6 04 Meer dan een half miljoen creditcards bij Rabobank Bank Nijmegen bespaart halve FTE dankzij MCB 19 9 8 Goede Vrijdag goed voor 9.000 telefoongesprekken Inschrijving mailing over pasgeborenen sluit morgen Nieuwe affiches nodig voor RaboTeleSparen Nieuwe brochure Complete Opleiding Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 496 Week 16 Donderdag 16 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Het aantal klanten van de Rabobank dat een creditcard heeft, is onlangs de 500.000 gepasseerd. Dat zijn er ruim 140.000 meer dan begin 1996. Van de klanten heeft 85% een Rabocard, 8% een Rabo CreditCard - een zakelijke card van de Rabobank - en de overige 7% is in het bezit van een andere card van Interpay/Eurocard. De Rabobank is nog bezig met een inhaalslag in de cre ditcard-markt, omdat ze later dan de andere banken actief begon met de afzet van cards. Gezien de groei in de afgelopen twee jaar hebben de diverse acties hun vruchten afgeworpen. Voor beelden daarvan zijn de acties voor het Rabo Totaal- Pakket en de Rekening Coulant voor bedrijfsrela- ties, die beide inhaakten op de creditcard. Van de Rabo- cardhouders heeft 60% een card binnen het Totaal- Pakket. Het aantal Rabo CreditCards is in een jaar met 28% gegroeid naar 40.000. De komende actie Vakan tiebankdiensten moet parti culiere klanten zonder cre ditcard stimuleren om als nog te kiezen voor een Rabo TotaalPakket met Rabo card. De Rekening Coulant Courant van juni besteedt volop aandacht aan de Rabo CreditCard. Dat de meeste medewer kers van de Rabobank- organisatie afgelopen vrij dag genoten van een vrije dag, was op het Call Center in Best goed te merken. Daar verwerkten de mede werkers zo'n 9.000 tele foongesprekken. Het groot ste deel ervan, ruim 7.000, was afkomstig van lokale banken die het telefoonver keer hadden doorgeschakeld naar Best. Ook werd er veel gebeld naar de Rabofoon. Dit als gevolg van de intro ductie van de Rabofoon voor ondernemers. het segment Cliënten Advies ongeveer een halve FTE - de tijd die het afsluiten kostte - nu voor nuttiger zaken kan inzetten." MCB biedt nog meer voordelen. "Met MCB kun je de aanwezige voorraad van elk apparaat on-line raadplegen. Dat betekent dat je een goed voorraadbe heer kunt voeren. Daarnaast kunnen we met één druk op de knop nieuwe valutakoer sen inbrengen. Een ander voordeel is dat we - als een klant een financiële boeking gecontroleerd wil zien - niet langer de hele logrol moeten nakijken. Met het invoeren van zijn bankrekeningnum mer in MCB toveren we in één keer zijn transacties op het scherm." Inmiddels heeft zich al een aantal banken door Baltussen over MCB laten informeren. Andere banken met belang stelling voor de toepassing kunnen contact opnemen met het Bankhalteam of met de bank Nijmegen. Rabobank Nijmegen C (024) 381 85 33 Bankhalteam f (03oY 215 12 70 Baltussen (l) en Stuart: "Tijd voor nuttiger zaken inzetten." De bediening van bankhalapparatuur een tijdrovende zaak? "Niet als je beschikt over de toepassing Management Console Bankhal", zeggen Monique Baltussen en Rob Stuart, beiden procesondersteuners bij de bank Nijmegen. Met name bij het afsluiten van de apparatuur - nu met één druk op de knop - boekt de bank belangrijke tijdwinst. MCB is een voor het Bankhaldistributie ontwik kelde toepassing die banken in staat stelt om de appara ten die in en om de bankhal staan opgesteld centraal en op afstand te bedienen. Dat betekent dat de apparaten in het hoofdkantoor, maar ook die op de bijkantoren, van uit één plek kunnen worden bestuurd. De meeste tijdwinst wordt geboekt bij het afsluiten van alle self service apparaten. Voorheen moest een mede werker dagelijks de gege vens van de apparaten op een diskette zetten. Ze wer den vervolgens voor verdere verwerking naar het hoofd kantoor getransporteerd. Nu worden de gegevens sys tematisch centraal op het hoofdkantoor verzameld. Baltussen: "Op vijf kanto ren hebben wij in totaal vijf tien apparaten opgesteld. Voorheen sloot een mede werker van Cliënten Advies deze af. Nu doen wij dat centraal. Met als gevolg dat Cliënten Advies Banken kunnen zich ui terlijk morgen nog aanmel den voor een abonnement op de mailing pasgebore nen, waarin de Rabo JongerenRekening en het Rabo StudieSpaarPlan wor den aangeboden. Bij het onlangs verschenen markt bewerkingspakket Pasgebo- renenmarkt zit een inschrijf formulier, dat naar het Centraal Adressen Bestand (afleveradres BC 002) moet worden gestuurd. Het abon nement bestaat uit de NAW- gegevens van de pasge borene, de bijbehorende klantgegevens van de ouder en de kant en klare mailing. Half mei gaan de eerste mai lings en het bijbehorende lijstwerk naar de banken. Cliënten Advies C (040) 2l7 70 08 (kies 5) Omdat het rentepercenta ge voor Rabo TeleSparen met ingang van vandaag is gewijzigd, zijn de huidige affiches niet meer bruikbaar. Affiches met het juiste rente percentage zijn te bestellen bij Rabofacet, artikelnummer 80691. De besteleenheid is één en de prijs bedraagt 20,-. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 4) De nieuwe brochure met aanmeldingsformulier van de Complete Opleiding Cliëntadviseur is te vinden op het Raboweb en vanaf maandag in de Rabo- Infobank. In de brochure staan onder meer schema's met plaats en data van de verschillende cursusgroe pen die in september van start gaan. Aangeraden wordt om de brochure goed door te lezen alvorens een opleidingskeuze te bepalen. In juni ontvangen alle com mercieel managers Cliënten Advies een gedrukt exem plaar van de brochure. Cicero r (040) 2177027 (kies 2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1