°4 'The Art of Cooperation' verschenen Hollandse haring op 'Deutscher Kundentag' 19 9 8 Gesprekswizard: hulpmiddel bij voeren en vastleggen telefoongesprekken bij lokale call centra Inschrijven actie'Alles in één Polis Student' Cursussen beleggen actueel gemaakt Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 494 Week 16 Dinsdag 14 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Rik van Slingelandt ontvangt het hoek uit handen van Jan Veldhuizen van Inmerc. Geen Bratwurst, maar Hollandse haring. Rabobank Schouwen-Zierikzce, Deloitte Touche, de gemeente en de VVV van Schouwen-Duiveland organiseerden afgelopen zaterdag hun eerste 'Deutscher Kundentag'. De lokale bank nam dit initiatief, omdat ze Duitsers met vakantiewoningen op het eiland uitgebreider advies wil geven en meer dien sten aan wil bieden. "Wir, die Rabobankbal ten es für sehr wichtigda/3 Sie als Kunde und Stamm- gast ausfürlich iiber viele As- Het Engelstalige jubileumboek 'The Art of Cooperation is klaar. De eerste 2.000 van de 15.000 gedrukte exempla ren hebben hun weg al gevonden naar medewerkers van Rabobank International. Daaraan ging een presentatie van het eerste exemplaar vooraf. Vertegenwoordigers van uitgeverij Inmerc overhan digden in aanwezigheid van de schrijfster Anne Lavelle en leden van de redactie het boek aan Rick van Slingelandt, lid Hoofddirectie Rabobank Nederland. Hij was als voorzitter van de redactieraad nauw betrok ken bij de totstandkoming van deze uitgave. De ondertitel The Netherlands and its Rabo bank' verraadt al iets meer van de inhoud. Het boek gaat over Nederland in zijn historische en maatschappe lijke context en de opkomst en (internationale) ontwik keling van de Rabobank sinds het einde van de vorige eeuw. 'The Art of Coope ration' is bij uitstek geschikt om een breed internationaal publiek inzicht te geven in de achtergronden van de Rabobank. Lokale banken die alsnog het boek willen bestellen kun nen dat doen bij Rabofacet in Best. De prijs is ƒ55,- per boek, artikelnummer 80789. pekte mit denen Sie in den Niederlanden konfrontiert werden können, informiert sind." Dit zegt algemeen directeur Geert Beltman van Rabobank Schouwen-Zierik- zee in de uitnodiging voor de 'Deutscher Kundentag'. Tot nu toe besteedde de lokale bank weinig aan dacht aan de ruim 1.200 Duitsers met wie ze zaken doet. "Toch zijn het gewaar deerde klanten, die niet met de laatste stuivers bezig zijn. Vandaar deze 'Deutscher Kundentag', om de Duitsers te laten zien wat we nog méér voor hun kunnen bete kenen", aldus Beltman. Ruim driehonderd Duitse klanten bezochten de dag, waarop onderwerpen als toerisme, gemeentepolitiek en de fiscale en juridische aspecten van het zaken doen in Nederland én met de Rabobank behandeld wer den. "De Rabobank heeft de Duitse klant goede hypothe ken, financieringen en verze keringen te bieden", meent Beltman. "Daarnaast is het voor Duitse klanten aan trekkelijk om te beleggen in Nederland, omdat het er in hun moederland ambtelijker en afstandelijker aan toe gaat. De Duitse klanten vin den de aanpak van de Rabobank ongedwongen en stellen de persoonlijke servi ce zeer op prijs." Bovendien betaalt de belegger in Duitsland ook bronbelas ting, een belastingvorm die we in Nederland niet kennen. "Deze redenen ver klaren de grote belangstel ling voor de dag", besluit Beltman. Rabobank Schouwen-Zierikzee C (0111)418 500 Cliënten Advies Het beantwoorden van telefonische vragen of het zodanig vastleggen ervan dat een collega voldoende geïnformeerd de vragenstel ler kan terugbellen. Dat kun nen medewerkers van lokale call centra met de toepas sing Call Center Lokaal Gesprekswizard. De toepassing maakt het mogelijk dat de call center medewerkers antwoorden kunnen vinden op veel gestelde vragen, zonder dat zij zelf van alle aspecten van het onderwerp op de hoog te zijn. Omdat de toepassing is gekoppeld aan de kan tooragenda, kunnen zij ook terugbelacties en afspraken met de klant direct vastleg gen in de agenda van de betreffende collega. Volgens Harrie de Greef van Cliënten Advies kunnen de banken die het telefoon verkeer gecentraliseerd heb ben binnen Cliënten Service, met de wizard de klanten sneller en beter van dienst zijn. De door Rabofacet Spectrum ontwikkelde toe passing wordt op 14 april via de cd Toepassingen aan de banken geleverd. Banken die de toepassing willen gebrui ken, dienen via de pagina's van makelen maatwerk op de lnfo'98-site een licentie aan te vragen. Die kost 7.500,-. Op de lnfo'98-site staat ook meer informatie over de nieuwe toepassing. Rabofacet spectrum f (076) 657 47 28 Tot 15 april kunnen banken zich nog inschrijven voor de actie 'Alles in één Polis Student'. De actie staat beschreven in het gelijkna mige marktbewerkingspak- maart hebben ontvangen. Aanmelden kan via het inschrijvingsformulier dat bij het pakket zit. Cliënten Advies ket dat alle banken eind C (040) 217 70 08 (kies 5) Financieel Advies De Basiscursus Beleggen (cursuscode F311) en de cur sus Beleggingsfondsen (cur suscode F310) zijn actueel gemaakt. In beide cursussen zijn de jongste ontwikkelingen meegenomen en in de cur sus Beleggingsfondsen zijn zelfs de fondsen opgeno men die binnenkort op de markt worden gebracht. Als het goed is hebben alle cur sisten die in het bezit waren van het cursusboek versie april 1995 en nog gerechtigd zijn (her)examen te doen, automatisch een nieuw boek ontvangen. Wie geen boek heeft ont vangen en wel gerechtigd is (her)examen te doen, kan dit uitsluitend per fax melden aan Sandra Baten van het Bedrijfsbureau van de Rabo- bankAcademie. Op deze fax moeten in elk geval naam, bankcode en de betreffende cursuscode worden vermeld. Met ingang van juni worden examens van de Basiscursus Beleggen en de cursus Beleggingsfondsen afgeno men op basis van het actuele cursusboek (versie 1998). Bedrijfsbureau RabobankAcademie f Fax(040) 217 73 38

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1