°7 04 Reisadviseur verkocht in 1997 drie reizen per dag Medewerkers lokale bank dagje postbode Interpolis hoofdsponsor Willem II 19 9 8 'Goede service, goede informatie en persoonlijk advies' Deel klanten ontvangt milieuvriendelijk papier Nieuwe DGA-gids nog overzichtelijker Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 491 Week 15 Dinsdag 7 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Al stopten er banken met de reizenverkoop, de banken die het product nu professioneel in de markt zetten, slagen er samen in hetzelfde provisievolume te halen. De gemiddelde reisadviseur verkocht vorig jaar drie reizen per dag. Steeds meer banken begin nen een reisbureau met een eigen ingang of zelfs een eigen locatie. Olst opende vorig jaar een reisbureau nabij de bank. Volgens reis adviseur Henk de Weert drempelverlagend en met een professioneler uitstraling. "In de ogen van klanten zijn we echt een volwaardig reisbu reau." Er komen ook niet- Rabobankklanten. De Weert zoekt de meerwaarde in 'goede service, goede infor matie en persoonlijk advies'. De totale reissom nam in februari in Olst toe met 42% vergeleken met het jaar ervoor. Mensen blijken eerder te boeken voor het hoogsei zoen. Van het begin af heeft het Reisbureau Olst veel aan reclame gedaan. Ongeveer 310 Rabobanken verkopen reizen. Er zijn 359 reisadviseurs druk mee. In de eerste twee maanden van dit jaar sloten zij 57.369 reis- overeenkomsten voor ruim 124 miljoen gulden. Dat leverde bijna dertien miljoen gulden provisie op. In febru ari steeg het aantal reisover- eenkomsten met 7%, de reis- sommen met 8% en de provi- sies met 12%. De gemiddelde reissom was eind 1997 nog ƒ1.810,-, in februari 1998 al ƒ2.169,-. De gemiddelde provisie ging in die periode van ƒ177,05 naar ƒ225,81. Rabobank Princenhage ver koopt in haar beide kantoren reizen. Reisadviseur Patricia van Hooijdonk vertelt dat ver re bestemmingen en Grieken land en Turkije goed lopen. Ook zij zag het in december (provisiegroei 93%) en janu ari (provisiegroei 36%) druk ker worden. "Vorig jaar vis ten veel mensen bij de last minutes achter het net, daar om kwamen ze nu vroeg." De bank timmert aan de weg met advertenties, promotie- dagen en mailings. "Mensen kunnen dan informatie aan vragen. Die leggen we klaar, we bellen op en maken met een kennis." Promotie in de etalages ligt wat moeilijker, omdat één kantoor een monu mentaal pand is. Er zijn echter toch 20% niet-Rabobank- klanten. "We proberen ons te onderscheiden met service en een persoonlijke benadering. In feite klanten zo goed en zo veel mogelijk helpen." Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 1.1) De vierduizend huishou dens van Bakel, Milheeze en Rips kregen afgelopen zaterdag bezoek van hun lokale bank. De vijfenveer tig medewerkers, directiele den en leden van de beheerscolleges stapten op de fiets om de uitnodigin gen voor hun open huis rond te brengen. De bank verhuisde onlangs naar het pand van de buren, het voormalig gemeentehuis, en stelt op 19 april haar deu ren open. Met het bezorgen van de uitnodigingen wilde de bank het persoonlijke karakter van de Rabobank luister bij zetten. De naam Interpolis verschijnt in het nieu we voetbalseizoen behalve op de rug ook op de borst van de spelers van Willem II. De verzekeraar heeft zich voor twee jaar als hoofdsponsor aan de Tilburgse voetbalclub verbonden, met een optie voor nog eens twee jaar. Met de sponsoring is een bedrag van twee miljoen gulden per jaar gemoeid. Interpolis, al een aantal jaren subsponsor van de ploeg, wil met de nieuwe investering haar naamsbekendheid uitbouwen. Voorzitter van de voetbalclub is Jan Vullings, voorzitter van de hoofddirectie van Interpolis. Cliënten Advies De particuliere klanten in het zuiden van het land ont vangen de komende drie maanden enveloppen en afschriften voor de Betaal rekening die zijn vervaar digd uit milieuvriendelijk papier. Voorlopig gaat het om een proef tot 13 juli. In die perio de ontvangen alle klanten met de postcodes van 5000 - 6499 het milieuvriendelijke papier. Bij een succesvolle afsluiting van de proef zal het nieuwe milieuvriendelij ke papier voor alle klanten worden gebruikt. Met deze aanpassing wil de Rabobank een bijdrage leveren aan een beter milieu. Bij het nieuwe papier is de envelop iets minder wit en het rekening afschrift wijkt qua kleur wat af van het papier dat nu wordt gebruikt. De klanten zijn niet van deze wijziging op de hoogte gesteld. Dat zal gebeuren wanneer het nieuwe papier naar alle klanten wordt gestuurd. Het kan dus voor komen dat een klant zich met vragen over zijn nieuwe rekeningafschrift bank wendt. tot zijn Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2) Ondersteuning Betaaldiensten 7 (040) 217 60 41 Financieel Advies De nieuwe editie van de Fiscale en Financiële Jaargids voor de directeur-grootaan deelhouder, beter bekend als de DGA-gids, is te bestel len in Best. De gids bevat relevante informatie op het gebied van financiën, wetge ving en belastingen. Banken kunnen de gids als relatiegeschenk weggeven aan hun ondernemende klanten. In de nieuwe uitga ve is nog meer zorg besteed aan het overzichtelijk maken van de informatie. Ook is een paragraaf opgenomen over de verwachte ontwikkelingen rondom het nieuwe belasting stelsel. De DGA-gids is samenge steld door deskundigen van de Rabobank in samenwer king met experts van Price Waterhouse Belastingadvi seurs, Interpolis en Schretlen Co. De uitgever is Kluwer. De gids is te bestellen onder artikelnummer 80039. De prijs is opnieuw 39,50 (winkel prijs 72,50), de besteleen- heid 5. Levering na Pasen. Financieel Advies (040) 217 70 07

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1