3° °3 'De mens achter de klant willen kennen' Commerciële binnendienst ook ondervraagd voor FA-monitor Oplossing voor probleem met effectenkrediet Jongerenpremiums beter afgestemd op doelgroep Organisatie'Kom in de Kas'mikt vooral op de kritische stedeling ECT JOMG 97 1 19 9 8 Bonk Zevenhuizen-Moerkapelle geeft coöperatie eigen impuls Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 485 Week 14 Maandag 30 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bedrijven Advies Relatiebeheer Het is bepaald niet alledaags dat Wim Duisenberg, de president van het Europese Monetaire Instituut, een lokale Rabobank toespreekt. Toch gebeurde dat vorige week tijdens de openingsmanifestatie van de vernieuwde Rabobank Zevenhuizen-Moerkapelle. Duisenberg sprak de uitgenodigde leden toe via een groot beeldscherm. Hij juichte in zijn videobood schap de weg toe die Rabobank Zevenhuizen-Moerkapelle wil in slaan. "Het is verheugend dat de Rabobank haar karakter als coö peratieve bank nog letterli jker neemt dan voorheen en haar hele benadering van de cliënten-onder nemers op het begrip samen werking bouwt", zei hij tot de aanwezigen. Het statement van Duisenberg was niet live, maar eerder opgenomen tijdens een persoonlijke ontmoeting met directeur Arno Lamot van de bank. Tegelijkertijd met het in gebruik nemen van het vernieuwde kan toor wil de bank de coöperatieve visie nieuw leven inblazen. "Want de relatie met de klant kan wel een opkikker gebruiken. Het nieuwe motto luidt: 'samen leven, samen werken en samen leren'", zegt Lamot. Dat vertaalt zich volgens hem vooral in hou ding en gedrag. "De coöperatie is in onze beleving een gevoel. Dat is laten zien dat je de mens achter de klant wilt kennen. Dat bete kent dat je ernaar moet leven en er steeds mee bezig moet zijn. De coöperatie zit in mensen en die moet je eruit halen, niet erin stoppen." De vernieuwde bankhal draagt de vernieuwde visie uit. Onder meer met de MacBank. Lamot: "Dat is onze geldwinkel naar het voorbeeld van de bekende ham burgergigant. Wij hebben het niet zo op geldautomaten. We vinden het belangrijker dat de klant aan de balie door een gezicht wordt geholpen; snel en met een glimlach." De bank heeft ook een grand café. "Als je bij ons binnenkomt, loopt een gastvrouw op je af die je iets te drinken aanbiedt in de koffiebar. Het lijkt niet meer op een bank", zegt de directeur. Heel belangrijk vindt de bank de nieu we 'conferenceroom'."Daar wil len we het 'samen leren' gaan uitwerken. Niet zozeer via semin ars, maar door activiteiten te organiseren waar onze leden daadwerkelijk iets van leren. Ik denk bijvoorbeeld aan een cursus beleggen voor plattelandsvrou wen." Onderdeel van de vernieuwde coöperatieve visie is ook de mas terclass die Rabobank Zeven huizen-Moerkapelle heeft opge richt. Vijftien jonge ondernemers krijgen van de bank de mogelijk heid aangeboden hun manage mentvaardigheden te vergroten. Lamot tot slot: "Wij denken dat we met dit bedieningsconcept in combinatie met leersituaties onze coöperatieve doelstellingen nog beter kunnen vertalen in houding en gedrag." Rabobank Zevenhuizen-Moerkapelle C telefoon (0180) 63 73 83 Financieel Advies' Medewerkers van de commerciële binnendienst Financieel Advies worden vanaf 1 april ook betrokken in de FA-monitor. Op die manier hoopt het segment Financieel Advies nog beter inzicht te krijgen in de werkzaamheden en knelpunten van de lokale segmenten FA. Het gerenommeerde Ton Planken Producties verzorgde voor Rabo bank Zevenhuizen-Moerkapelle een show met actie en beeld in bet dorpshuis van Zevenhuizen. Voor de FA-monitor, die elk kwartaal wordt gepubliceerd, worden nu elke week tien com mercieel managers en twintig financieel adviseurs ondervraagd over het dagelijkse werk op hun afdeling. Zij beantwoorden nu ook vragen die eigenlijk de com merciële binnendienst aangaan. Daar komt dus vanaf nu veran dering in. Het marktonderzoeks bureau Forum uit Den Bosch zal voortaan ook tien medewerkers commerciële binnendienst onder vragen. Financieel Advies C (040)217 70 07 Financieel Advies Klanten met een effecten krediet op hun Effectenre kening kunnen voortaan hun orders voor effecten of beleg gingsfondsen via de Rabo- banksite op Internet plaatsen. Rabobank Nederland Effec tendiensten heeft namelijk het technische probleem met de 'afwijkende beschikkings bevoegdheid' op deze Effec tenrekeningen opgelost. Orders voor Effectenrekeningen met zo'n afwijkende beschikkings bevoegdheid worden nu niet meer geblokkeerd bij het orderproces via Internet. Lokale banken die de code voor de afwijkende beschik kingsbevoegdheid van deze Effectenrekeningen in het ver leden hebben afgevoerd, wordt verzocht deze code weer in te voeren. Dan kun nen de betreffende klanten hun orders blijven doorgeven via de Rabobanksite en de bank kan op reguliere wijze hun effectenkrediet bewaken. In de volgende aanvulling van de Produktinformatiemap Effecten zal hierover informa tie staan. Rabo Beleggingsinfolijn C (010) 224 14 14 Cliënten Advies' De premiums voor de jeugd- en jongerenmarkt worden beter afge stemd op de doelgroep. Er komen dit jaar drie nieuwe cadeaus voor evenzoveel leeftijdscategorieën: 0 tot en met 4-jarigen krijgen de bekende pluchen hond, 5 tot en met 11-jarigen het schminkboek en 12 tot en met 17-jarigen een stoer horloge. Het aanbieden van zes premi ums aan iedereen tussen 0 en 18 jaar is daarmee verleden tijd. In het verleden werd het keuze argument gebruikt om voor 'elk wat wils' te bieden. Onderzoek toont echter aan dat bij het aan bieden van verschillende premi ums - die ook nog eens jaarlijks wisselen - de associatie met de Rabobank uitblijft. Het aanbieden van zes premi ums is niet effectief: een 15-jarige kiest niet graag uit cadeautjes voor een 7-jarige en vice versa. De nieuwe indeling naar leeftijds categorie is gebaseerd op de groeifasen van kinderen. Overi gens zijn de grenzen van de cate gorieën niet hard: een 11-jarig kind kan desgewenst ook een horloge krijgen. De nieuwe premiums moeten de positionering en kracht van de Rabobank ondersteunen. Elke leeftijdscategorie een passend premium aanbieden is ook beter te communiceren. Temeer omdat minstens een jaar lang hetzelfde premium wordt ingezet. Het inspelen op de actualiteit is belangrijk op de jongerenmarkt. Daarom worden door het jaar heen de mogelijkheden om iets actueels te bieden aangegrepen. Bijvoorbeeld kaartjes voor een filmpremière. De introductie van de nieuwe premiums heeft plaats tijdens wervingsacties in april (4 tot en met 8-jarigen) en mei (15- en 16- jarigen). De huidige premiums worden uiterlijk tot augustus geleverd (zolang de voorraad strekt). Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 5) Voor de 21e keer in successie heeft komend weekeinde 'Kom in de Kas' plaats, het jaarlijkse publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw. In 28 glastuinbouwgebieden in het hele land zijn groenten-, bloemen- en potplantenbedrijven geopend voor burgers en andere belangstellenden. De organisatoren mikken dit jaar voor al op de kritische stedeling. 'Nederlandse tomaten smaken nergens naar', 'Glastelers vervui len het hele land'. Voor menig kritisch consument, opgegroeid in de stad, bepalen dergelijke uit spraken het beeld van de glas tuinbouw. Volgens de organisa toren van 'Kom in de Kas', de Stichting Innovatie van LTO Glastuinbouw, is het de hoogste tijd voor de nuance. Daarom wordt dit jaar voor het eerst een reclamecampagne gehouden om mensen die het platteland alleen kennen van recreatieve momen ten, uit te nodigen eens te kijken hoe hun dagelijks voedsel wordt geproduceerd. Een nieuw beeldmerk en het meerjarige motto 'Onder glas groeit iets nieuws' ondersteunen de reclamecampagne. 'Kom in de Kas' sluit daarmee aan bij de grote, eveneens meerjarige voor lichtingscampagne van de glas tuinbouw. Deze campagne, deels gefinancierd door Rabobank, Interpolis en Hagelunie, zal zich nadrukkelijk richten op het inno vatieve karakter van de sector en de milieudoelstellingen die de sector zichzelf gesteld heeft.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1