Telefonisch rollenspel levert met zes van tien klanten afspraak op Beleggingsfondsen ook via Internet en Rabo Orderlijn Sponsoring Bloesemtocht verlengd tot en met 2000 Verouderd postbusnummer Interpay in ALFA-processen Met nieuwe SwopPas ijsje chippen bij snoepspecialist Bloesemtocht w Februari-verslagen CAAR gereed 'JO/VG 97 CAAR 00 Zaterdag CfjJapril Nationale Rpfa |(rUjS >«o oo r Cliënten Advies Een opmerkelijk tafereeltje bij de bank Rijnlingewaal: twee cliënt adviseurs op stoelen, ruggen tegen elkaar. De een speelt klant, de ander zichzelf. Ze 'bellen' elkaar tijdens een rollenspel voor een rechtsbijstandactie. In de praktijk mogen de resultaten van die oefen sessies er vervolgens wezen: met zes van de tien gebelde klanten wordt een afspraak gemaakt. De bank 'plukte' het product Rechtsbijstandverzekering uit de Actiebibliotheek van Interpolis. "Er zitten zoveel verkoopvoorde- len aan vast, dat we een hoge scoringskans wel verwachtten", vertelt commercieel manager CA/ EH Gerard van der Steen. Cliënt adviseur Karin van Zoest coördi neerde de actie. "Tot nu toe heb ben we ruim zeventig nieuwe polissen afgesloten en zelfs een aantal Rabo Totaalpakketten verkocht." Het begon met een thema avond waarop alle cliëntadviseurs samen met Interpolisregiomanager Brian Martèl "de actie op scherp zetten". Naast productinhoude- lijk bijpraten diende die bijeen komst nog een ander doel. Van der Steen: "Het ging erom ieder een van het belang van een gemeenschappelijk aanpak te doordringen. En je krijgt er een saamhorigheidsgevoel door." Aansluitend gingen de actie- brieven de deur uit, in totaal zes honderd. Enkele dagen later was daar het gezamenlijke 'belavond- je'. Van Zoest: "Ook daar lag weer de nadruk op de groepsge richte aanpak en het onderstre pen van ons gezamenlijke doel: afspraken maken." Na inleidin gen door Van der Steen en Martèl volgde het telefonische rollen spel. "De adviseurs kwamen er door op één lijn te zitten", zegt Van der Steen. "Maar het gaf daarnaast ook hilariteit en een stuk ontspanning." Vervolgens zetten de cliëntadviseurs zich achter hun telefoons. Tijdens het bellen waren Van der Steen en Martèl stand-by om de adviseurs "een hart onder de riem te steken en tussentijds te evalueren." De adviseurs gebruikten geen belscript. Van der Steen: "Je moet gewoon jezelf zijn, zonder het doel te vergeten. We vertelden zo min mogelijk over het product, het doel was een persoonlijke In de rubriek ALFA-processen van de Rabolnfobank komt een verouderd postbusnummer voor van Interpay/Pin Chip Services. Dit staat vermeld in proces beschrijving 11.22, Verkopen, afgifte en gebruik Chipknip. Gebruik ervan kan tot vertragin gen leiden. Het juiste postbus nummer en de bijbehorende Cliënten Advies Er is gekozen voor een tegoed bon omdat de chip nog niet voor ziet in de identificatiefunctie. Jongeren krijgen de tegoedbon toegestuurd in de mailing over de nieuwe SwopPas. Bij het marktbewerkingspakket hebben de banken ter bevestiging een handtekening ontvangen. Banken die deze handtekening niet willen gebruiken, dienen afspraak te krijgen. Zo konden we ook meer klanten bellen." Interpolis selecteerde vooraf de klanten die vervolgens door de bank werden gescreend. Van Zoest: "Dat ging relatief eenvou dig. We hebben een werkgebied met verschillende dorpen en bij behorende culturen. Onze mede werkers kennen die en hebben de klanten die we beter niet konden mailen er uitgelicht." Van der Steen is overigens de eerste om het succes van de actie te relativeren. "Een rechtsbij standverzekering verkoopt mak kelijk. Deze zomer gaan we een autoverzekeringen-actie houden. Dat zal veel moeilijker worden en meer tijd en energie kosten." Rabobank Rijnlingewaal C (0488) 44 26 44 Financieel Advies Klanten kunnen vanaf zaterdag 21 maart via de Rabo Orderlijn en de Rabobanksite handelen in de beleggingsfondsen van de Robeco Groep. Nu kan dat nog alleen via het kantoren net van de Rabobank. De uitbreiding van de distri butiemogelijkheden komt vol gens Rabo BeleggingsAdvies tegemoet aan de wens van de klant. Steeds vaker kregen Rabobanken het verzoek van klanten om hun huisfondsen orders via Internet of de Rabo Orderlijn te plaatsen. Vanaf zaterdag kunnen klanten 24 uur per dag en zeven dagen per week hun orders via Internet opgeven, vanaf maandag kan dat ook via de Rabo Orderlijn. Kostentechnisch verandert er voor de klant niets. Onafhanke lijk van het distributiekanaal dat hij kiest, betaalt hij een half procent voor aan- en verkopen van de RG beleggingsfondsen. De lokale Rabobank wordt voor 0,1% van het totale orderbedrag doorbelast voor iedere order die haar klant via Internet of de Rabo Orderlijn plaatst. Daar staat tegenover dat de bank de order niet zelf hoeft te verwerken. Klanten krijgen van de uit breiding bericht via het maand overzicht van de beleggingspor tefeuille, Internet, GSM, e-mail en de Safe van begin mei. Rabo Beleggingsinfolijn (010)224 14 14 KNBL0, ANWB EN HET NEDERLANDSE «ODE KRUIS ORGANISEREN Cliënten Advies Bedrijfsvoering postcode zijn: Postbus 30501, 3503 AH Utrecht. Het postbus nummer wordt eind mei bij de eerstvolgende nieuwe ALFA- beschrijving aangepast in het ALFA-proces Chipknip in de Rabolnfobank. Ondersteuning Betaaldiensten (040) 217 60 41 De collectieve vervanging van de SwopPas gaat begin april van start. Om jongeren te stimuleren niet alleen de nieuwe pas op te halen maar ook de Chipknip te gebruiken, heeft het segment lande lijk een deal gesloten met Jamin. Jamin geeft jongeren korting op een nieuw te introduceren ijsje als zij dit met de Chipknip betalen én een tegoedbon inleveren. ervoor te zorgen dat Rabofacet uiterlijk vrijdag 20 maart in het bezit is van een andere handteke ning. De procedure staat op het voorblad van het marktbewer kingspakket. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 5) De Rabobank heeft de spon soring van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht verlengd tot en met het jaar 2000. Rabobank Nederland, de Rabobank De Lingestreek en de communicatie- en pr-commissie West-Betuwe sloten hierover onlangs een nieu we overeenkomst met de organi serende stichting van de wandel tocht. De sponsoring bestaat onder meer uit een geldbedrag en Chipknip-apparatuur en vrij willigers in Rabobank-tenue voor het inschrijfbureau. De Bloesemtocht is dit jaar op zaterdag 25 april. De wandel tocht wordt jaarlijks georgani seerd door de Koninklijke Neder landse Bond voor Lichamelijke Opvoeding, de ANWB en het Nederlandse Rode Kruis. Vertrek punt is de fruitveiling in Gelder- malsen. De tocht voert langs en over de Linge. Deelnemers kun nen zich op de dag zelf inschrij ven voor 8, 15, 25 of 40 kilome ter en betalen hiervoor ƒ7,- per persoon. De baten van de tocht komen ten goede aan het Rode Kruis. Mirjam Koldenhof van Spon soring vindt deelname aan de wandeltocht door Rabobank- medewerkers goed passen bij de Samenspel-activiteiten in het kader van het 100-jarig bestaan. "Niet alleen privé, met een groepje collega's of met de perso neelsvereniging. Ook samen wandelen met relaties is een mogelijkheid, hoewel er geen officieel ontvangstgedeelte is. Het is een sportief en informeel evenement dat de Rabobank sponsort en waarvan de opbreng sten voor een goed doel zijn." Rabobank- deelnemers kunnen zich voor alle afstan den aansluiten bij een groepje wandelaars van Rabobank Nederland, onder wie Koldenhof. Zij ontmoeten elkaar op een nog nader te bepalen tijdstip en plaats. Meer informa tie over de Bloesem tocht staat maandag in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, en op pagina www.tref. nl/linge/bloesemtocht van TrefPunt De Lingestreek. Lokale banken ontvangen begin volgende week onder meer affi ches voor de bankhal. De Nationale Rode Kruis Bloesemtocht langs èn over de Linge met sensationele oversteken over de rivier. De 4-daagsebrug bij Cuijk ligt op 25 april 1998 over de Linge, speciaal voor u gelegd door de Koninklijke landmacht. De opbrengst komt ten goede aan het Nederlandse Rode Kruis. Voor u is er natuurlijk de speciaal ontworpen prachtige Rode Kruis herinneringsmedaille. Het Nederlandse Rode Kruis Datum Zaterdag 25 april 1998 Plaats Geldermalsen Starlterrein Fruitveiling Te bereiken Naast het NS-station Afstanden 8.15.25 en 40 km Startlijden 40 km 07.30 -10.00 uur 25 km 07.30-12.00 uur 8 en 15 km 07.30 - 14.00 uur Startgeld 7,-per persoon Voorinschrijving niet nodig! Telefonische Informatie: 0345 65 1112 DE BESTE OEFENKILOMETERS VOOR DE 4-DAAGSE LIGGEN IN DE BETUWE Nationale Rode Kruis Bloesemtocht f (0345) 65 11 12 Sponsoring f (030) 216 15 19 De verslagen van de februari-vergaderingen van de Centrale Adviesraad Arbeidsaangelegenheden Rabobankorganisatie (CAAR) staan maandag in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, dossier CAAROO. De werknemersdelegatie kwam bijeen op 11 en 19 februari en besprak zaken als leeftijdsbewust personeelsbeleid en prestatiege richt samenwerken. Op 19 februari vergaderden de werknemers en de werkgevers in de CAAR ook plenair. Agenda punten waren onder meer het Werkgebied Aangesloten Banken, P 8c O Consult Arbeidsbemidde ling, de Periodieke Opiniepeiling Identiteit en Arbeidsklimaat 1997 en Bedrijfshulpverlening. (AAR-bureau r (030) 216 10 50

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2