Bestaande én nieuwe lokale hulpmiddelen Tweede themacampagne telt drietal belangrijke communicatiemomenten w ■5 -V "Ik werk om te leven, SSI'Vii 'liet andersom! Lokale hulpmiddelen themacampagne Terugtredende overheid Bestaande hulpmiddelen Rabobank Persoonlijk Financieel Advies 'Mijn bedrijf js mijn pensioen! "We willen eerder stoppen timet werken, maar niet] teveel inleveren." I I "t Klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar Marieke en ik dromen er al jaren van om een luchtballon te hebben. Zo een waar we ook mensen mee rond kunnen vliegen, tegen betaling. Nier om van te leven, maar voor de lol, en om de kosten re dekken. Want 't kost natuurlijk een vermogen, zo'n ding. Maar over een jaar of vijftien gaat "t gebeuren. Dan stoppen we allebei met werken en gaan we varen, l.iever de lucht in, inderdaad. Met een eigen bedrijf heb ik behoorlijk zware verantwoordelijkheden. Zeker nu de overheid steeds meer aan het bedrijfsleven zelf overlaat. Ik zou wel willen weten of ik eerder met pensioen kan gaan. Misschien doe ik het niet, maar het idee dat het zou kunnen is al heel prettig. Het Rabobank Persoonlijk Financieel Advl In de themacampagne Terugtredende overheid staat het Rabobank Persoonlijk Financieel Advies (PFA) centraal als wijze van dienstver lening. Omdat dit een doorlopende marktbewerkingsactiviteit is, worden er geen nieuwe acties aan het thema gekoppeld. De bestaan de hulpmiddelen voor PFA worden beperkt uitgebreid met een aan tal nieuwe middelen, die het campagnebeeld lokaal versterken. Banken krijgen binnenkort gra tis één exemplaar van twee nieuw ontwikkelde lokale advertenties op formaat A5 staand. Deze hebben de twee verdieners en de direc teur-grootaandeelhou der als onderwerp. Meerdere exemplaren en/of andere formaten zijn bij te bestellen. Voor de advieszone van de bankhal is een affiche ontwikkeld met het campagnebeeld. In de campagneperiode verdient het gebruik van de nieuwe adver tenties en de nieuwe affiche de voorkeur boven de bestaande PFA-materialen. Verder komen er teks ten beschikbaar voor een 'radiopraatje' en een redactioneel arti- plaatselijke bladen of de leden bladen van de banken. Materiaal voor de actiezone kei ten behoeve van De themacampagne Terugtredende overheid kent drie belangrijke landelij ke communicatiemomenten: 24 en 31 maart en 7 april. Op deze data komen er kleurenadvertenties in landelijke en regionale dagbladen. In alle adverten ties wordt verwezen naar het Rabobank Persoonlijk Financieel Advies. De zogenoemde 1/1 kleurenadverten- tie voor 24 maart staat afgebeeld op de voorkant van deze extra editie van de Rabokrant. In de regionale dagbladen verschijnt op dinsdag 31 maart een kleu- renadvertentie van een halve pagina, die hiervan is afgeleid. Deze heeft betrek king op de tweeverdieners. De tweede advertentie die van de 1/1 kleurenadver- tentie is afgeleid, wordt op dinsdag 7 april in de landelijke en regionale dag bladen geplaatst. Ook deze is in kleur en bestrijkt een kwart krantenpagina. Onderwerp is de directeur-grootaandeel houder. De concept-advertenties die zijn afgeleid van de paginagrote advertentie. (Concept) Artikelnummer Prijs in fl. Besteleenheid Advertenties Persoonlijk Financieel Advies Servicebureau Communicatie, fax (040) 217 73 46 (prijzen en besteleenheden in overleg) A5 staand FA150 A5 liggend FA151 Krantformaat (4 kol. 210 mm) FA152 Advertenties oudedagsvoorziening ondernemers Servicebureau Communicatie, fax (040) 217 73 46 (prijzen en besteleenheden in overleg) A5 staand BAG175 A5 liggend BAG176 Krantformaat (4 kol. 210 mm) BAG177 Affiche Al 80803 25 1 Tekst radiopraatje lokale/regionale radio I Maandag 16 maart in Rabolnfobank, Tekst redactioneel artikel rubriek Rabokrant, dossier MERKOO Tenzij anders vermeld zijn de hulpmiddelen op de gebruikelijke wijze in Best te bestellen. Artikelnummer Prijs in fl. Besteleenheid Handleiding Persoonlijk Financieel Advies Bestelformulier in Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, (inclusief marktbewerkingspakket) trefnr.710301b 275 1 Los marktbewerkingspakket Persoonlijk Financieel Advies 80511 125 1 op diskette Lokale bankadvertenties Servicebureau Communicatie, fax (040) 217 73 46 (meer informatie in hoofdstuk 9 Catalogus Lokale Communicatiemiddelen) Affiche Persoonlijk Financieel Advies 80517 15 1 (afbeelding cover brochure) Rabogidsen over Persoonlijk Financieel Advies 80552 1 100 (overzichtsfolder) Afspraakbevestigingskaart 80683 0,30 50 Offertemapjes 80567 0,60 100 Documentatiemap (inclusief diskette met 80684 30 10 inhoudsopgave sjabloon en gedrukt protocol) Brochure Persoonlijk Financieel Advies 80448 5 25 'Als u er nu en later goed van wilt leven' Tenzij anders vermeld zijn de hulpmiddelen op de gebruikelijke wijze in Best te bestellen. (Concept) m l.odrtK whi d* h 'i»l I**'1 «»dMn. S*m*n met «n uitnHfi Wfmonlljk Hn»ntleel AdvIM wwden op ï*.u* mee tf f» «h hMet goed van uw kont fever iaiiïïiBiïi De twee advertenties in concept, die de banken gratis krijgen voor lokaal gebruik. van de bankhal komt er niet, omdat deze in dezelfde periode in het teken staat van Krediet op Betaalrekening. Ook bijsluiters en kabel krantcommercials ont breken. De boodschap van deze themacam pagne wordt niet ge schikt geacht voor een bijsluiter en bovendien is er geen 'hard' actie element. Reden om geen kabelkrantcom mercial te ontwikkelen is dat de doelgroep van de actie onvoldoende aansluit bij de kijkers profielen van de kabel kranten. 1 R.ibobnnk Het Rabobank Persoonlijk Financieel Advies' Het plan om uw wensen financieel mogelijk te m

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2