02 °3 Beloftevolle bedrijven in nieuwe fondsen Robeco Licentie mobiel telefoonnet naar consortium Rabobank Swopper op gratis skivakantie 19 9 8 Getuigenissen PFA in radiocommercials CAAR Zuid-Nederland praat over'Tussen-CAO' CAAR 00 Rabo Top 40 zoekt nieuwe presentator VERZEKERAARS IERPLICHT TOT EENJARIGE CONTRACTEN r Rabokrant Intern Rabobank dagblad 'Tweede jaargang no.465 Week 10 Maandag 2 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518- Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Financieel Advies De Robeco Groep wil in april twee nieuwe beleggingsfondsen introduceren. RG European MidCap Fund en RG Dutch MidCap Fund gaan beleggen in aandelen van veelbelovende en snelgroeiende kleine en middelgrote ondernemingen. Eerstgenoemd fonds zal gespreid beleggen over Europese beurzen, het andere doet dat alleen op de Nederlandse beurs. Uit onderzoek is gebleken dat de aandelen van deze bedrijven het vooral kleine en middelgrote bedrijven zijn die investeren in innovaties. Hun winstgroei kan daardoor veel groter zijn dan van grote bedrijven. Het beleggen in brengt vanzelf een wat hoger risi co met zich mee, maar Robeco denkt dat teniet te kunnen doen door te zorgen voor een goede spreiding en strenge selectie. Het Federa-consortium van France Télécom, Deutsche Telekom, ABN AMRO cn Rabobank heeft voor ƒ600 miljoen een van de twee nieuwe mobiele telecomfrequenties gekocht. Het andere gaat naar Telfort (British Telecom en NS). De Rabobank en France Télécom toonden medio vorig jaar interesse in een mobiel telefoonnet. ABN AMRO en Deutsche Telekom sloten zich bij de twee organisaties aan toen hun eigen consortium uit elkaar viel. De Franse en Duitse telecombedrijven wer ken wereldwijd samen. Voor de Rabobank betekent de deelname een uitbreiding van haar activiteiten op het gebied van investment ban king. De bank verwierf eer der al een belang van vijf procent in Casema, de eind vorig jaar door France Télécom overgenomen Neder landse kabelexploitant. Het aantal mobiele bellers neemt naar verwachting jaarlijks met dertig tot veertig procent toe. Financieel Advies Radiocommercials gaan de bekendheid van het Rabobank Persoonlijk Financieel Advies een nieuwe impuls geven. Vandaag zijn ze voor het eerst te beluisteren op de zenders Radio 1 en Classic FM. Fir zijn vijf verschillende com mercials gemaakt door het bureau FHV. Het zijn getuigenissen, uit het leven gegrepen verhalen van mensen waaruit een financiële behoefte spreekt. De studie van kinderen bijvoorbeeld, of een inkomen voor later. De Rabo bank profileert zich vervolgens als de deskundige bank waar mensen terecht kunnen voor een 'realistisch en doordacht' Persoonlijk Financieel Advies. "De commercials borduren enerzijds voort op de tijdschrif tencampagne PFA van vorig jaar en sluiten anderzijds aan op de nieuwe communicatiestrategie waarbij de Rabobank als merk in de markt wordt gezet", zegt Adriaan Oomen van het segment Financieel Advies. Behalve grotere naamsbekend heid voor PFA beogen de com mercials aan te geven wanneer PFA concreet van toepassing is en de deskundigheid van de Rabobank te onderstrepen. In de maand maart zijn de com mercials 23 keer op Radio I (maandag tot en met vrijdag tus sen 7.00 en 9.00 uur) en 39 keer op Classic FM (maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 19.00 uur) te horen. In de maand april wordt de frequentie verhoogd en zijn de spots ook te beluisteren op de praatzender Radio2 en Sky Radio. Financieel Advies F" (040) 217 70 07 De twee nieuwe fondsen van Robeco zullen zich naar verwach ting richten op aandelen met een marktkapitalisatie tot vier miljard gulden. Voorbeelden van dergelijke beloftevolle bedrijven zijn het Nederlandse Beter Bed en Prolion, het Franse Galeries I.afayette en Tomra uit Noorwegen. Rabobanken ontvangen medio maart meer informatie over de nieuwe fondsen. In het eerste nummer van Safe, het informa tieblad voor de beleggers in Robeco-fondsen dat morgen ver schijnt, is alvast een kort artikel over de MidCap Funds opgeno men. Geïnteresseerde klanten kunnen alvast bij hun adviseur aangeven of ze te zijner tijd meer informatie willen ontvangen. Rabo Beleggingsinfolijn f (010) 224 14 14 Schadeverzekeringen met een looptijd van tien jaar of langer behoren vanaf 1 januari 1999 tot het verleden. Vanaf die datum mogen verzekeraars alleen nog eenjarige contracten aanbieden. Na jarenlang onderhandelen zijn het Verbond van Verzekeraars en de Consumentenbond dit vorige week overeengekomen. De Consumentenbond krijgt jaarlijks duizenden klachten van verzekerden over de lange loop tijden. Recent onderzoek van de bond toonde aan dat nog een kwart van de verzekeraars wo ningverzekeringen aanbiedt voor vijf of tien jaar. Interpolis behoort niet tot deze categorie. Sinds de introductie van de Alles in één Polis kent het bedrijf loop tijden van een jaar. De premie is daarbij niet gestegen. Een aantal andere verzekeraars zal de pre mie wel verhogen om de kosten voor het jaarlijks aanpassen van de polis te dekken. Naast afspraken over korte contracten komt er één klachten loket en moet de verzekeraar voortaan bij een wijziging van polisvoorwaarden of de premie uitleggen wat er verandert en waarom dat gebeurt. De klant krijgt daarop dertig dagen de tijd de verzekering op te zeggen. Cliënten Advies Mirjam Kleijwegt, Rabo JongerenRekeninghouder bij de Rabobank Rotterdam, won met een foto van haar creatieve Sinterklaassurprise de prijsvraag uit de ISWOP van december. Het leverde haar samen met een vriendin een Snowstar skivakantie op naar de bekende Oostenrijkse wintersportplaats Kaprun. Deze reis is één van de twee wintersportvakanties die de Rabobank speciaal voor haar ISWOP lezers organiseerde. De skivakanties waren extra bijzonder door de aanwezigheid van de bekende artiesten Charlie Lownoise en Mental Theo, die een dag met de deelnemers gingen snowboarden en 's avonds een swingend optreden verzorgden. Op de foto overhandigt cliëntadviseur Tosca de Boer-van der Ham (l) Mirjam Kleijwegt haar prijs. De regiocommissie Zuid-Nederland van de Centrale Adviesraad Arbeidsaangelegenheden Rabobankorganisatie (CAAR) organiseert op 10 en 17 maart in het regiokantoor in Eindhoven bijeenkomsten voor ondernemingsraden en personeelsvertegenwoordigers van de banken in deze regio. Erna van de Rijdt, eerste onder handelaar van de banken namens de Unie bij het CAO-overleg, licht tijdens de bijeenkomsten de CAO-ontwikkelingen toe. Zij gaat in op de huidige 'tussen- CAO', de toekomst van de CAO en VUT/Pensioenen. Verder komen aan de orde het ambitie-state ment van de CAAR-regiocom- missie Zuid-Nederland en de rela- tiekaart voor lokale banken. Voor het agendapunt 'stand van zaken' staan onder meer gepland het Personeelsontwikkelingsbeleid, prestatiegericht samenwerken en de 36-urige werkweek. De bijeenkomsten duren van 13.00 tot ca. 16.30 uur. Op 10 maart zijn bij voorkeur de Brabantse banken welkom, op 17 maart de banken uit Limburg. Aanmelding kan tot 3 maart met het formulier bij de uitnodigings brief van 13 februari. Nicole van Ratingen f (040) 217 77 18 Bart Ettekoven stopt na ruim twee jaar met de presentatie van de Rabo Top 40. Samen met de Hitkrant zoekt de Rabo Top 40 een jonge talentvolle opvolger tussen de 16 cn 25 jaar. Jongeren die denken dat ze kunnen presenteren, kunnen een kans wagen. Hiervoor moe ten zij een kleurenfoto, een videoband waarop hun presen tatietalent te zien is en hun persoonlijke gegevens opstu ren naar 625 TV Produkties, Postbus 50240, 1305 AE Almere. De jury wil ook weten hoe belangrijk muziek voor hen is en wat hun hobby's en ambities zijn. Uit alle inzendingen worden 25 deelnemers geselecteerd voor een screentest. De beste drie kandidaten mogen samen met Ettekoven een deel van de Rabo Top 40 presenteren. De kijkers van het programma kunnen ver volgens telefonisch doorgeven wie ze het beste vinden. De winnaar wordt de nieuwe presentator. Communicatieteam CA r (040) 2177^2

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1