RSA hulpmiddel aanpak van problemen lokale programmatuur en apparatuur Rabo Top 40 Music Tour in aanbieding AFWIJKENDE PROCEDURE VOOR KREDIETBEHEER VERHUISDE KLANT Robeco promoot fondsen in kleine advertenties Landelijke publiciteit RG Robeco GarantFund Belangrijke data voor actie Mistransacties LEEN 00 Bromfietsverzekering: premies ongewijzigd LEENOO j Bedrijfsvoering" Het Registratiesysteem Automatisering (RSA) is met ingang van vandaag beschikbaar voor de lokale banken. Met deze door Rabofacet in samenwerking met een viertal banken ontwikkelde toe passing kunnen de systeembeheerders op een adequate wijze de pro blemen met lokale programmatuur en apparatuur vastleggen én de registratie van deze onderdelen. Tot nu toe hanteren de systeem beheerders zeer veel verschillende methoden om de problemen met apparatuur en programmatuur te registreren. Sommigen doen het in de vorm van een Word-document, anderen kiezen voor spreadsheets en een derde groep zweert bij schriftelijke vastlegging. "Bij veel banken ontbreekt het aan een adequate vastleggingen", weet Ad de Vries van Rabofacet Makelen Maatwerk. Samen met de banken Zwijndrecht, Langedijk, Noordwest Walcheren en Dongen-Rijen en zijn collega Frans Bolhaar van Systeem- advisering werkte hij aan een op lossing. Die werd gevonden in RSA. De Vries: "Met deze toepassing kan de systeembeheerder diverse componenten van zijn lokale automatisering vastleggen, zoals de beschikbare hard- en soft ware, maar vooral ook de pro blemen met deze componenten. Daarmee komt belangrijke infor matie beschikbaar, die op diverse manieren kan worden gebruikt. Denk daarbij aan management- Financieel Advies Met kleine advertenties in de zaterdagedities van de landelijke dag bladen is de Robeco Groep haar beleggingsfondsen aan het promo ten. De Ingezonden Mededelingen (IM's), zoals ze heten, verschijnen op de redactionele pagina's van Algemeen Dagblad, Telegraaf, NRC Handelsblad en de Volkskrant. De IM's zijn onderdeel van een themacampagne van Robeco die deze maand is begonnen en voor lopig nog tot eind maart duurt. Elke zaterdag wordt er een nieu we IM met een actueel thema in de vier dagbladen geplaatst. Zo zijn er al drie advertenties ge weest over het fonds Robeco als aanzet tot de introductie, mor gen, van het nieuwe RG Robeco GarantFund. In de advertentie van morgen staat het fonds Rorento centraal. De advertenties bevatten een antwoordcoupon, waarmee de (potentiële) klant meer informa tie kan aanvragen. De banken krijgen deze coupons, zodat zij verdere actie kunnen onderne men. In LIS komt een voorbeeld tekst te staan die de banken hier bij kunnen gebruiken. Over het thema en het onderwerp van de advertenties worden de banken wekelijks via Eftel/LIS op de hoogte gehouden. Rabo Beleggingsinfolijn f (010^224 14 14 Financieel Advies' De introductie van het nieuwe RG Robeco GarantFund gaat mor gen gepaard met de nodige publiciteit. In de landelijke dagbladen verschijnt een advertentie en op de radio is een reclamespot te horen. Bij de klanten valt een centrale mailing op de deurmat. RG Robeco GarantFund is een nieuw beleggingsfonds dat de waardeontwikkeling van het beleg gingsfonds Robeco volgt. Het fonds Robeco belegt wereldwijd in aandelen van solide onderne mingen en heeft de afgelopen ja ren goede rendementen gehaald. De belegger kan met RG Robeco GarantFund op een veilige manier van de waardestijgingen van Robeco profiteren omdat de stij gingen met drie KoersKliks wor den vastgelegd. Die 'kliks' bevin den zich op 15, 30 en 45 procent. De uitgifteprijs is ƒ112,80 per participatie. Het fonds wijkt af van eerder geïntroduceerde Garant- Funds doordat minder koerskliks worden gebruikt en er geen index als onderliggende waarde fungeert. De krantenadvertentie bevat een antwoordcoupon die lezers kunnen opsturen. Deze coupons zullen zo snel mogelijk worden doorgestuurd naar de betreffende Rabobanken. In de radiospot wordt voor meer informatie ver wezen naar de Rabobank. Inschrijven kan tot en met 16 maart 17.00 uur. Bij grote belangstelling kan de inschrijving eerder stoppen als de maximale fondsomvang is bereikt. Daarom adviseert Rabo BeleggingsAdvies de banken hun klanten zo snel mogelijk te benaderen. Rabo Beleggingsinfolijn r (010) 224 14 14 informatie (zoals hoe vaak wordt de afdeling Systeembeheer bena derd), maar ook het raadplegen van eerdere meldingen van het zelfde probleem, waardoor je mogelijk de eerder gekozen oplos sing opnieuw kunt aanwenden." "Daarnaast kunnen met selec ties dwarsverbanden worden gelegd. Als het bijvoorbeeld tel kens dezelfde pc is die uitvalt dan maakt het systeem zichtbaar dat wellicht extra maatregelen geno men moeten worden. Of als de medewerkers regelmatig dezelfde vragen over een bepaalde toepas sing stellen, zal met RSA de con clusie getrokken kunnen worden dat er extra opleiding nodig is" De toepassing biedt verder de mogelijkheid om op een eenvou dige manier de binnen de bank gehanteerde autorisaties vast te leggen. Bovendien kunnen van alle registraties overzichten wor den uitgedraaid, bijvoorbeeld om te worden gebruikt als manage ment informatie. De toepassing wordt via de cd- rom gedistribueerd. Om met de toepassing te werken is een licen tiecode nodig. Banken die de toe passing willen aanschaffen, kun nen deze bestellen via de INF098 site. De bank krijgt de code dan toegezonden. De kosten die hier aan zijn verbonden bedragen ƒ1.000,-. Meer informatie over het pakket en de bestelwijze staat op de INF098 site, onder Diensten- Makelen Maatwerk. Makelen Maatwerk 7 (030) 215 13 97 De Rabo Top 40 Music Tour is de komende tijd tegen een geredu ceerde prijs te bestellen. Banken die de Tour nu boeken voor een dag in de maand maart, april of mei betalen 7.500,- in plaats van 10.500,-. Deze korting geldt ook voor de banken die inmiddels al een optie op de Tour hebben genomen. De Rabo Top 40 Music Tour, een activiteit van Rabobank Neder land, is een vier uur durend spek takel met muziek, videoclips en spelletjes dat doorgaans wordt gebruikt bij de bewerking van de jongerenmarkt. De tour kan ech ter ook worden ingezet tijdens een actie als Open Huis '98, en feest dagen als Pasen en Koningin nedag. En ook voor banken die hun honderdjarig bestaan luister willen bijzetten is de Rabo Top 40 Music Tour beschikbaar. De Rabo Top 40 Music Tour is te boeken via het Servicebureau Communicatie. Servicebureau Communicatie (040) 217 68 68 Cliënten Advies De banken krijgen op 2 maart via Cliënt Screening Lokaal (CSL) de klanten aangeboden die voldoen aan de selectiecriteria en die een positieve BKR-mailscore hebben. Als een bank bepaalde klanten niet wil benaderen, kan zij deze uitsluiten tot en met 10 maart. Verwijdert een bank vóór 11 maart geen klanten, dan wor den alle klanten benaderd. In de Rabolnfobank, rubriek Rabo- krant, trefwoord leenOO staat maandag onder het kopje 'Markt bewerking' een CSL-instructie ver gezeld van een screeningsadvies. Banken die willen meedoen met de tweede ronde van de actie Mistransacties kunnen zich nog aanmelden tot en met donderdag 5 maart. Zij kunnen hiervoor het inschrijfformulier gebruiken dat is opgenomen in het marktbe werkingspakket Mistransacties. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 3.2) Cliënten Advies De premies voor de bromfiets verzekeringen van Interpolis zijn gelijk gebleven aan die van vorig jaar. De tarieven kaarten zijn opgenomen in de Rabolnfobank, rubriek Rabo- krant, trefnummer 807510. Interpolis IÖ13M62 12 00 Cliënten Advies De controle op betalingsach terstanden bij Krediet op Betaalrekening kan in de maand waarin een klant verhuist van de ene naar de andere Rabobank op centraal niveau niet correct wor den uitgevoerd. Daarom geldt voor het kredietbeheer van ver huisde klanten met KoB een afwijkende procedure. Betaalrekeningen met KoB wor den iedere maand gecontroleerd op een betalingsachterstand. De controle gebeurt aan de hand van de voeding op de rekening. Wan neer een klant een achterstand heeft, krijgt de betreffende bank van Teleservices een diskette met het 'Overzicht betalingsachter standen Krediet op Betaalrekening'. In de maand waarin de klant verhuist kan Teleservices de voe ding alleen bepalen vanaf het moment dat de rekening bij de nieuwe bank loopt. Eventuele voeding van de rekening toen deze nog bij de oude bank liep, kan centraal niet worden bepaald. Lokaal kan dat wel. Daarom zal de nieuwe bank een aantal zaken moeten controleren voordat zij kan vaststellen of een verhuisde klant inderdaad een betalingsachterstand heeft en zij de betreffende klant correct kan aanschrijven. In de procedure 'Kredietbeheer verhuisde klanten' wordt be schreven hoe de bank dat kan doen. Deze procedurebeschrijving staat maandag in de Rabolnfo bank, rubriek Rabokrant, tref woord leenOO. Het 'Overzicht betalingsachterstanden Krediet op Betaalrekening' geeft met de indi catie 'verhuisd' aan voor welke klanten de afwijkende procedure geldt. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 3.2)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 3