2.3 02 Gebrekkige afzet Agaath Obligatie baart Rabobank Nederland zorgen Arrangement Interpolis met LTO uitgebreid Met korting naar Center Parcs Prins krijgt nieuw betaalmiddel Avéro-actie loopt ten einde 19 9 8 Aanpassing mailing actie Mistransacties LEEN 00 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 460 Week 9 Maandag 23 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Financieel Advies' Veel lokale banken adviseren de Tante Agaath Obligatie niet of nauwelijks. En dat baart Rabobank Nederland grote zorgen. "Omdat er wel degelijk grote behoefte is aan dit fiscaal vriendelijke product", zegt Ingrid Brekelmans, hoofd Marktbewerking en Verkoopondersteuning Financieel Advies. Ze wijst naar de prestaties van de naaste concurrent: "ABN AMRO heeft met haar Tante Agaath-bankbrief in slechts drie weken tijd 100 miljoen gul den uit de markt gehaald." Van dat resultaat zouden de ban ken wakker moeten schrikken, vindt Brekelmans. "Zeker als je weet dat onze obligatie een beter product is. Het garandeert voor zowel de looptijd van drie als van vijf jaar hogere rende menten dan de bankbrieven van ABN AMRO." De zorgen bij Rabobank Nederland zijn vooral groot omdat de afzet van de Tante Cliënten Advies Op basis van ervaringen heeft het segment Cliënten Advies van Rabobank Ne derland besloten de mailing voor de actie Mistransacties aan te passen. De zin met de mededeling dat de bank de klant zal bellen, komt te ver vallen. Dit in tegenstelling tot wat staat vermeld in het algemene marktbewerkings pakket 1998-1999 en in het marktbewerkingspakket Mistransacties. Het segment adviseert de banken echter nog steeds de klanten te bellen en een af spraak te maken voor een gesprek. De gemailde klanten zijn immers geconfronteerd met een mistransactie en heb ben waarschijnlijk behoefte aan meer financiële ruimte. Met Krediet op Betaalreke ning kan de bank volgens het segment hiervoor een uitste kende oplossing aanbieden. Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 3.2) Agaath Obligatie zo ver achter loopt bij die van de Tante Agaath Lening. De opbrengsten van de obligaties dienen namelijk ter financiering van de lening. "Helaas moeten we constateren dat het gat tussen uitzettingen en funding nog altijd aanzienlijk is en dagelijks groeit." Brekelmans hoopt vurig dat de financieel adviseurs en beleg gingsadviseurs vanaf nu alles op alles gaan zetten om de obligatie af te zetten. "De bal ligt bij de lokale banken. Wij hebben de afgelopen maanden ons best gedaan het product zo aantrek kelijk mogelijk te maken. Op verzoek van de commercieel managers hebben we bijvoor beeld de drie-jaars obligatie afge geven en is de vergoeding voor de banken verhoogd." Dat het in de praktijk kan, bewijst Rabobank Noordwest Groningen. Met slechts enkele telefoontjes wist de bank in een dag tijd ruim één miljoen gulden aan te trekken. "Voor klanten die vanwege de risico's liever niet beleggen maar wel een flink spaarbedrag hebben, is dit een ideaal product. Je kunt naar eer en geweten iets aanprijzen dat drie procent netto rente per jaar oplevert", zegt beleggingsadvi seur Henk de Vries. Veel tijd kost het niet omdat het volgens De Vries zo'n eenvoudig product is om te verkopen. "Sommige klanten waren binnen een paar minuten overtuigd. Echt, het was een kwestie van ons even kwaad maken. Als wij het kunnen, dan kunnen andere banken dat natuurlijk ook." Financieel Advies C (040) 21 7 70 07 Rabobank Noordwest Groningen f (0594)50 34 31 Interpolis en LTO Nederland hebben het productaanbod in het personeelsarrangement uitge breid. Onlangs tekenden beide organisaties hiervoor een con tract. De uitbreiding houdt in dat naast de particuliere schadever zekeringen nu ook de Alles in één Polis en levensverzekeringen als de Cumulentproducten, Groeiplan en de particuliere Anw-hiaatver- zekering onder het arrangement vallen. LTO Nederland heeft zijn personeel hierover het afgelopen weekend geïnformeerd. Alle aan LTO gelieerde instellingen kun nen op individuele basis besluiten het contract voor hun personeel open te stellen. Het arrangement is bij Interpolis geregistreerd onder nummer C0090. Interpolis C (013)462 33 11 Personeelsleden van de Rabobankorganisatie kunnen met intro- ducé(s) inschrijven voor een aanbieding naar een aantal parken van Center Parcs. De aanbieding is geldig in maart. Afhankelijk van de periode en de gekozen accommodatie varië ren de prijzen voor een midweek van 240,- tot 300,- en voor een weekend van ƒ300,- tot ƒ390,-. Boeken voor een week is ook mogelijk. De prijs voor een mid week en die voor een weekend moeten dan bij elkaar worden opgeteld. De banken krijgen deze Personeelsaanbieding Reizen vandaag, met nummer 1998/5. Inschrijven kan via het bijgevoeg de boekingsformulier. De aanbie ding én het boekingsformulier staan volgende week maandag ook in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 1.1.) De bank Prinsenbeek introduceerde met de plaatselijke carnavals stichting en horeca-ondernemers een nieuw, tijdelijk betaalmiddel: oranje en blauwe BAKmunten. Geldig vanaf carnaval tot Halfvasten. De waarde is een rijksdaalder en in Prinsenbeek kun je daar nog een biertje, wijntje of frisdrankje voor krijgen. Hier ontvangt prins Toon XXXII van Boemeldonck, zoals Prinsenbeek deze dagen heet, de eerste munt uit handen van bestuursvoorzitter Thijs Verwijmeren (links) en commercieel manager FA/BA Lex van Campen. Het Boemeldoncks motto is 'Alles onder un 'oedje' en daaronder bedacht de bank deze ludieke 'samenspelactiviteit' Klanten, medewerkers, prinselijk gevolg en een dweilband delen in de feestvreugde. Zelfs TrefPunt Prinsenbeek viert het carnavalsseizoen virtueel en visueel mee. Huis Hypotheekadvies De omzettingsactie van Avcro-posten naar Interpolis loopt ten einde. Een groot deel van de banken heeft de aktes opgemaakt of is daar druk mee bezig. Toch blijkt dat met name de aktes die zijn bestemd voor de Rabo Hypotheek Bank (RHB) niet worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Het segment Huis &c Hypo theekadvies bij Rabobank Nederland verzoekt de banken om dit alsnog zo snel mogelijk te doen, zodat ook de RHB haar werkzaamheden kan afronden. De banken kunnen deze aktes opmaken met het bestand Omzettings Actie Avéro (OAA), dat via de cd- rom van 29 december aan de banken is gestuurd. Hieraan is ook de gebruikershandleiding toegevoegd. Voor het opmaken van de ak tes is geen samenvoegbestand aan de banken geleverd. Van wege de zeer lange ontwikkel- tijd van dit bestand is door het segment besloten hiervan af te zien. De klantgegevens dienen nu handmatig door de banken in de sjablonen van het pro gramma te worden toegevoegd, een actie die overigens maar één minuut per klant hoeft te kosten. Gezien de actualiteit rond om het thema premiesplitsing vraagt het segment de banken tenslotte nog om bij elke post goed te kijken of premiesplit sing erop van toepassing ver klaard moet worden of niet. De Avéro-posten zijn immers gesloten in de tijd dat premie splitsing nog geen gemeengoed Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1