'Ruil drie leaseauto's in voor één spacewagon' BESTELFORMULIER KOB- KABELKRANTCOMMERCIAL IN DE RABOINFOBANK Eureka! Laatste kans op hospitality voor het WK Hockey Autoverzekeringen van Cebeco- medewerkers naar Rabobank over Merkteken op deurpost helpt bij identificatie overvaller LEEN 00 Betere samenwerking consultants FA, RBA en accountmanagers Interpolis Financieel Advies Hoe breng je een betere samenwerking tussen de consultants Financieel Advies van Rabobank Nederland, de beleggingsconsul- tants van de Rabo BeleggingsAdvies en de accountmanagers Leven van Interpolis tot stand? Door drie dure leaseauto's in te ruilen voor één ruime spacewagon, stelt een consultant voor "Zodat we geza menlijk naar de banken kunnen gaan." Vorige week kwamen ze voor het eerst bij elkaar op het kantoor van de Robeco Groep in Rot terdam: alle consultants FA, beleg- gingsconsultants en accountmana gers Leven. Een club van dik veertig mensen die dagelijks banken bezoekt. De consultant FA geeft veelal advies over de inrichting van het segment, de beleggings consultant is aanspreekpunt op het gebied van beleggingsdienstverle ning en de accountmanager Leven introduceert en adviseert particu liere verzekeringsproducten. De werkzaamheden van con sultants FA en beleggingsconsul- tants liggen dicht bij elkaar en daardoor weten lokale banken niet altijd welke consultant voor welk probleem ze moeten hebben. Ook de accountmanagers krijgen vragen of vangen signalen op die niet specifiek op hun werkterrein liggen, maar eerder op het bordje van een van de consultants. Reden genoeg voor de drie groe pen om vragen en problemen van banken met elkaar af te stemmen. De aanwezigen kwamen tijdens de bijeenkomst tot de conclusie dat periodiek en gestructureerd overleg een begin van betere samenwerking kan zijn. Er werd wél tegelijkertijd opgemerkt dat er nog spanningsvelden zijn die de samenwerking blokkeren. Ronald Janssen van Interpolis: "Onze accountmanagers zijn van nature omzetgedreven. We pre senteren ons als een commercieel bedrijf en dat conflicteert met de filosofie van integrale advisering van FA. Onze opdracht luidt om die twee benaderingen zo opti maal mogelijk te vervlechten." Aan tafel met de opdracht om verschillende benaderingen te vervlechten. Consultants en accountmana gers, die in worskhops met elkaar van gedachten wisselden, waren het over één ding eens. De bele ving van de klant is belangrijk. "We willen weten welke consu ment achter de klant zit. Waaraan heeft hij behoefte? Is dat eenmaal goed in beeld dan kun je gaan praten over brood en beleg. En dan kan het zo zijn dat het beter is een beleggingspro duct te adviseren dan een verze keringsproduct of andersom", zegt FA-consultant Jan Klerks. Gezamenlijke opleidingen en trainingen, themadagen en het integreren van marktverkennin gen zijn onder meer genoemd als middelen om over de schuttingen heen te kijken. Jan Louis Spoormaker, hoofd van de afde ling Opleiding en Consultancy van Rabo BeleggingsAdvies, vond de bijeenkomst zinvol. "We gaan de gestelde targets nu uit werken en die komen aan de orde in de volgende bijeenkomst." Voor snelle beslissers is er een laatste hospitalitymogelijk- heid voor het WK Hockey dat van 20 mei tot en met 1 juni in Utrecht wordt gehouden. Het gaat om dagkaarten met hos- pitalitypakketten voor groe pen vanaf tien 10 personen. Voor alle wedstrijden, be halve 21 en 24 mei, zijn nog kaarten beschikbaar. De prijzen voor de dagkaarten variëren van ƒ30 tot ƒ75 per wed strijd. Het totale hospita- litypakket kost 160 per per soon (ƒ20 entree VIP dorp en 140 hospitality). Prijzen zijn exclusief BTW. Meer infor matie en een aanmeldingfor mulier zijn verkrijgbaar bij het Coördinatiebureau Rabo bank Wielerplan. Inschrijven kan tot vrijdag 13 februari. Coördinatiebureau Rabobank Wielerplan C (040)217 51 60 Cliënten Advies De kabelkrantcommercial brengt kort het gemak van een Krediet op Betaalrekening onder de aandacht. Het doel van de commercial is de klant te interesseren zodat hij naar zijn bank gaat voor meer informatie of een adviesgesprek. Banken die de kabelkrantcom mercial willen bestellen, kunnen het bestelformulier en aanvul lende informatie vinden in de Rabo Infobank, rubriek Rabo- krant, dossier 'LeenOO' onder het kopje marktbewerking. De kabel krantcommercial kan worden besteld tot en met 25 februari. In §6.2. van het algemene marktbewerkingspakket 1998- 1999 voor Krediet op Betaal rekening staat een overzicht van de te bestellen actiematerialen. Het martkbewerkingspakket is opgenomen in de Infobank. Banken die de materialen vóór 20 februari bestellen, kunnen er zeker van zijn dat zij de artike len ontvangen vóór de start van de eerste KoB-actie. Levering van de bestelde materialen vindt plaats in week 12. In de Rabo- krant komt deze week een schets van het interactieve eta lagepakket. Cliënten Advies 7 040L217 70 08 (kies 3.2) Cliënten Advies Ongeveer 530 medewerkers van de Cebeco Groep kregen in het afgelopen weekend een brief van Interpolis. Daarin wordt hen geadviseerd om in verband met hun collectief motorijtuigencon- tract vóór 20 februari contact op te nemen met de plaatselijke Rabobank. Deze verzekeringen lopen nog via Interpolis - een uit zonderlijke situatie - en de verze keraar draagt het advies en de administratie nu over aan de Rabobank. De brief staat maan dag ook in de Rabolnfobank. Interpolis Y (013) 462 13 07 Eureka is de naam van een rubriek in de Rabokrant onder auspiciën van de Ideeëncom- missie. In de rubriek komen ideeën, tips en suggesties aan bod die niet in aanmerking komen voor een officiële beloning, maar wel van praktisch nut zijn voor de lokale banken. Vermelding in de rubriek levert een premie op van ƒ250. De tips worden gebun deld in dossier IDEEOO in de rubriek Rabokrant van de Rabolnfobank. Ideeëncommissie Rabobankorganisatie C interne adrescode EW 119 Sandra Verhey, medewerker Cliënten Service Centre bij de Rabobank Midden-Langstraat, diende een idee in dat het mogelijk maakt de lengte van een eventuele overvaller te bepalen. Ze stelt voor in het zicht van de bewakingscamera, bijvoorbeeld op de deur post van het bankkantoor, een merkteken aan te brengen. De Rabobank Midden-Langs traat in Waalwijk is wel eens overvallen, maar dat was voor dat Verhey er werkte. Ze kwam op het idee van het merkteken na een informatie-avond over beveiliging. "Ik ben gaan naden ken over wat er gebeurt in een Sandra Verhey demonstreert het aanbrengen van het merkteken. situatie als bijvoorbeeld een over val. Als adviseur zit je op een stoel, soms ook nog op een ver hoging, en de overvaller staat voor je. Het is heel moeilijk ach teraf te schatten hoe lang hij is en toch is dat een aanknopings punt voor de politie." Drie van de kantoren van de Waalwijkse bank zijn nu voor zien van een reep gekleurd plakband op de deurstijl, ter hoogte van 1.80 meter. Bij het vierde kantoor zit een ijzeren strip van 1.80 meter hoogte op de deurpost. Volgens Verhey is een merkteken met een merk- stift ook een alternatief. "Door het merkteken kun je bij het bekijken van de videoband in één oogopslag zien of iemand groter of kleiner is dan 1.80 meter", zegt ze. "Maar hopelijk hoeven we het nooit te ge bruiken." Uitgebreide informatie over het gebruik van camerasystemen staat in circulaire 15/66, te vinden in de rubriek Geldige Circulaires van de Rabo lnfobank.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2