AMEV zet verzekeringen tegen Ziektewetrisico in de etalage Met elkaar chatten via de Jongerensite op Internet Licentie van Virusscan voor deelnemers pc-privé project Nieuwe tv-commercial over menselijk dilemma Rabobank Huis Hypotheekadvies vanaf vandaag ook interne naam 'JONG 97 STUIVERS WEER OPVOORRAAD MERK 00 19 9 8 Rendementsdjfers Robecofondsen r °o Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 447 Week 6 Woensdag 4 februari '-T Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bedrijven Advies" Verzekeraar AMEV heeft vrijwel zijn complete portefeuille verze keringen tegen het Ziektewetrisico in de etalage gezet. Het bedrijf leed vorig jaar tientallen miljoenen guldens verlies op deze verzeke ringen en doet klanten nu een sterk verslechterd aanbod. Een kans voor het BedrijfsZekerPlan van Interpolis, aldus hoofd Collectief Jos Trommelen. Door aanpassingen in de Ziektewet moeten ondernemin gen sinds 1 maart 1996 zelf opdraaien voor de kosten van zieke werknemers. Veel bedrij ven hebben een verzekering gesloten om zich hiertegen in te dekken. AMEV bestookte de markt met een aantrekkelijk pro duct tegen bodempremies. Trommelen: "Ze hebben in feite marktaandeel gekocht met als Cliënten Advies De Rabobank Jongerensite op Internet is onlangs uitgebreid met het Chatcafé. Het Chatcafé is een driedimensionale toepassing waar jongeren met elkaar kunnen communiceren. Hiermee is gehoor gege ven aan de vraag van jongeren naar deze mogelijkheid. "Na ruim een half jaar Rabo bank Jongerensite kunnen we zeggen dat het project is geslaagd", zegt Erna van Lubek van Cliënten Advies. "Het is ge lukt de site te integreren in de ande re communicatiemiddelen voor jongeren. Uit onderzoek bleek dat de site in zes maanden 66.430 keer is bezocht, inclusief herha- lingsbezoeken. We streefden naar 3.000 bezoekers per maand na een half jaar. Ook de doelstelling om tien procent van de internet tende jongeren met onze Jon gerensite te bereiken is gehaald." De Jongerensite is na de Be leggingssite en het Dagelijks Marktcommentaal de meest ge raadpleegde speciale Rabobanksite. Uit een recent gehouden enquê te blijkt dat jongeren de Rabobank Jongerensite waarderen. Zij ge ven de site een gemiddeld rap portcijfer van 8,2. De grote trek ker is de Virtuele Discotheek. Van de jongeren die de homepage be zoeken, klikt 83% hiernaar door. De Rabobank richt zich met de Jongerensite op de doelgroep twaalf tot achttien jaar, uit cijfers blijkt dat ruim 70% van de bezoekers in deze leeftijdscategorie valt. Van Lubek: "We hebben op dit moment een uitstekende Jongeren site, die actueel is en veel interac tiemogelijkheden in zich heeft. Dit jaar richten we ons op de bancaire invulling van de site." Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 5) Deelnemers aan het pc-privé project van de HOCOM hoeven niet zelf achter een licentie aan voor het thuisgebruik van McAfee Virusscan software. Ze krijgen eind februari automatisch een cd-rom met de gelicenseerde software. Bestellers van een pc van het pc- privé project blijken ongeveer drie maanden na de installatie een melding op het beeldscherm te krijgen over het aanvragen van een officiële licentie thuisgebruik voor de McAfee Virusscan soft ware. De HOCOM heeft echter voor alle bestellers al een licentie thuisgebruik geregeld. Het recht streeks of via het Verenigings bureau van de HOCOM aanvra gen van een licentie thuisgebruik is dus niet nodig. Ook hoeft er geen verklaring thuisgebruik McAfee te worden ingevuld. doel op termijn meer verzekerin gen aan die ondernemers te verkopen." Volgens Trommelen hebben meer verzekeraars dit ge daan. Ook Interpolis. "Onze resultaten hadden ook beter ge kund, maar dit soort dramatische maatregelen hoeven we niet te nemen." AMEV geeft zijn klanten tot 15 maart de tijd te reageren op de nieuwe aanbieding. Daarin is onder meer de wacht tijd - de tijd dat de verzekeraar de kosten niet dekt - van twee dagen naar twee weken verlengd, de dekking verlaagd tot 70% van het salaris en de premie ver hoogd. Rigoureuze aanpassin gen, aldus Trommelen. Hij advi seert banken klanten die bij AMEV een dergelijke verzeke ring hebben, direct te benaderen. Trommelen benadrukt dat ook voor deze klanten de Inter- polisvoorwaarden gelden en dus niet de oorspronkelijke AMEV- condities overgenomen worden. "Bovendien spelen de ziektever zuimgegevens van de afgelopen jaren een belangrijke rol bij de acceptatie." Dekkingen tot 100% van het salaris en wacht tijden van twee dagen zijn moge lijk, maar meestal niet wenselijk. "De daarbij behorende premies zijn zo hoog, dat klanten beter kunnen kiezen voor wachttijden van twee tot zes weken", aldus Trommelen. Interpolis Inkomensverzekeringen r (013) 462 12 12 Huis Hypotheekadvies Scènes uit de nieuwe televisiecommercial 'het huis'. Wat doe je met je oude vader als hij niet meer voor zichzelf kan zor gen? Toch maar naar het bejaardenhuis, of zijn er ook nog andere mogelijkheden? De nieuwe tv-commercial 'het huis' gaat over dit puur menselijke dilemma. Hij is vanavond onder meer te zien op Veronica, even na half zeven en gaat de komende tijd een flink aan tal keren verschillende zenders op. Net als bij de filmpjes 'ouderen' en 'kinderen' staan ook bij deze Cliënten Advies De banken kunnen via Sprinter weer stuivers bestel len. De voorraad stuivers bij De Nederlandsche Bank is inmiddels op het gewenste peil. Bovendien zal De Ne derlandse Munt in de eerste helft van 1998 meer stuivers slaan dan aanvankelijk was gepland. Ondersteuning Betaaldiensten 7 (040)217 60 41 commercial -gericht op de seg menten Eigen Huis en Financieel Advies- menselijke ambities en dilemma's centraal. De film draagt de nieuwe merkstrategie uit. Er is in te zien dat de Rabobank haar klanten, hun ambities en dilemma's begrijpt. Samenwerking met de klant aan een duurzame privé, zakelijke en maatschappelijke ontwikkeling staat voorop. Het gaat om echte mensen met oorspronkelijke ver halen. In dit geval een bejaarde, vergeetachtige vader en het dilemma voor zijn kinderen. De Rabobank laat zien bereid te zijn de problemen van deze mensen te helpen oplossen. De vorig jaar ingevoerde externe naam Rabobank Huis Hypotheekadvies wordt met ingang van vandaag ook intern gebruikt. Dat werd gisteren in Den Haag bekend gemaakt tijdens de Teamdag Eigen Huis '98. Het besluit heeft een aantal praktische consequenties voor met name de medewerkers van Rabobank Nederland. Die die nen vanaf vandaag in alle cor respondentie de nieuwe naam te gebruiken. Ook de telefoon moet worden opgenomen met de mededeling 'Rabobank Huis Hypotheekadvies'. Het afkorten van de naam wordt afgeraden. Alleen in uitzon derlijke gevallen, bijvoorbeeld als er zeer weinig ruimte be schikbaar is, is het toegestaan om afkortingen als Huis Hypo theekadvies of RH&H te gebrui ken. Om deze reden zal de Rabo krant voor de doelgroepaan duiding boven de teksten gebruik maken van de benaming Huis Hypotheekadvies. Rabobank Huis Hypotheekadvies 7 (040)Tl7 70 05 Huis Hypotheekadvies De rendementsei jfers over 1997 van de belangrijkste Robecofondsen die bij bere kening van de OpMaat Hypotheek in OFP worden gebruikt, staan nu in Mira pagina 507163, en vanaf maandag in de Rubriek Rabokrant van de Rabolnfo- bank. Rabobank Huis Hypotheekadvies C (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1