27 01 Vervanging JongerenPas II later, frequentie ISWOP gaat omlaag Tom van 't Hek presentator <pi van Nieuw Nederlands Peil Hengelo kiest als honderdste bank voor Service Centrum Hypotheken 'JONG 97 Akkoord Chipknip en Chipper dichtbij 19 9 8 Wijzigingen acties jongerenmarkt Eerste aflevering op zondag 1 februari de lucht in Rabokrant Intern Rabobank dagblad - Tweede jaargang no. 441 Week 5 Dinsdag 27 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518- Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Cliënten Advies De acties voor de jongerenmarkt hebben twee wijzigingen onder gaan. De collectieve vervanging van de JongerenPas II verschuift van april naar mei. En het aantal ISWOP nummers wordt weer terugge bracht van zes naar vier uitgaven per jaar. De collectieve vervanging van de JongerenPas II is verplaatst van april naar mei. De jongeren in de leeftijdscategorie 12 tot en met 14 jaar worden in mei gemaild met het verzoek hun nieuwe SwopPas met Chipknip op te komen halen. "De actie wordt centraal aangemaakt en via de banken verspreid", zegt Erna van Lubek van Cliënten Advies. "Per bank gaat het om de vervanging van gemiddeld zo'n driehonderd passen." Het dagwerk voor de nieuwe passen wordt vanaf 1 april open gesteld. Dit betekent dat tot en met maart de huidige doorlopen de procedure wordt gevolgd en de banken maandelijks de JongerenPassen II krijgen. Vanaf april ontvangen zij de nieuwe SwopPas met Chipknip en een gewijzigde mailing voor de twaalfjarigen. ISWOP verschijnt dit jaar vier keer. Van Lubek: "Vorig jaar is de frequentie verhoogd naar zes keer per jaar. Nu we de resultaten van het afgelopen jaar nog eens hebben afgezet tegen de kosten, blijken die niet tegen elkaar op te wegen. Het resultaat dat we bereiken met vier keer per jaar een kwalitatief goede ISWOP is bijna net zo goed dan wanneer we zes keer per jaar verschijnen. Bovendien gaan we dit jaar de vier 1SWOPS meer integreren in de andere marktbewerkingsacti viteiten, zodat het effect wordt vergroot." In verband met het terugbren gen van het aantal nummers ver valt de ISWOP van februari. De eerste ISWOP van dit jaar ver schijnt in de eerste week van april. De drie andere staan ge pland voor juni, augustus en november. De nieuwe tijdslijnen zijn opgenomen in de jaarplan ning. Het aangepaste schema staat in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, dossier Jong97 trefwoord Plan98. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 4) De eerste aflevering van het mede door de Rabobank mogelijk gemaakte televisieprogramma Nieuw Nederlands Peil (NNP), gaat op zondag 1 februari om 23.30 uur de lucht in op TV 1. Het pro gramma is gewijd aan vormen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en wordt gepresenteerd door Tom van 't Hek, coach van het Nederlands dames hockeyteam, 'broer van' en tegenwoordig actief als radio- en televisiepresentator. NNP wordt dertien zondagen op rij uitgezonden en duurt tel kens een half uur. Op zaterdag ochtend wordt het steeds her haald. De eerste aflevering bevat een reportage over 'Onderne mersklankbord' de vroegere Stich ting Kleinnood. Ervaren oudere ondernemers helpen via deze club jonge starters. Verder een bericht over AVC- Hoorn, een bedrijf dat WAO-ers inzet bij het vervoer van kinderen, zieken en gehandicapten en een interview met mevrouw Eendracht, de in Nederland wonende interna tionale zwarte zakenvrouw van het jaar. Tot slot een voor/tegen- discussie over kinderarbeid tussen FNV-voorzitter Lodewijk de Waal en minister Jan Pronk van ont wikkelingssamenwerking. De Rabobank steunt NNP met geld en goede raad, omdat de bank zich verwant voelt met toe komstgerichte en zich op hun maatschappelijke verantwoorde lijkheid bezinnende onderne mers. Daarnaast sluiten inhoud en opzet van het programma prima aan bij 'Toekomst door Samenspel', het motto van het jubileumjaar. Naast de Rabobank werken ook Randstad, Stichting Doen en de Nationale Commissie Chro nisch Zieken mee aan NNP. In de dertiende en laatste aflevering krijgt het bedrijf dat het meest overtuigend van zijn maat schappelijke verantwoordelijk heid blijk heeft gegeven de trofee de 'Nieuwe Nederlandse Pijl' uitgereikt Bedrijven Advies Cliënten Advies De samenwerking tussen de Chipper van de Postbank en de Chipknip van de overige banken is heel dichtbij. Rabobank Nederland verwacht dat binnenkort een akkoord wordt be reikt. "De onderhandelingen worden nu echt op details gevoerd", weet Cecilia Claas-Tidström van het segment Bedrijven Advies. Als de samenwerking tussen Postbank en overige banken is beklonken, kunnen houders van de Chipper ook terecht bij de betaalautomaten die nu uitslui tend de Chipknip accepteren. En andersom is de Chipknip welkom bij de betaalautoma ten van de Chipper. Vooral ondernemers zijn hierbij ge baat: "Zij zijn straks in staat om beide passen te accepte ren", zegt Claas-Tidström. Nu is het zo dat Chipper en Chipknip nog volledig langs elkaar heen werken. Boven dien loopt de invoering van de Chipper ver achter bij die van de Chipknip. Eind vorig jaar hadden de Chipknipbanken ruim zeven miljoen Chipknips bij de rekeninhouders uitgezet, tegen ruim een miljoen Chip pers van de Postbank. Op ruim 130.000 punten kan met de Chipknip worden betaald, ter wijl de Chipper slechts 10.000 betaalpunten heeft. Het is nog niet duidelijk wat voor gevolgen de samenwer king gaat hebben voor het abonnement en bijbehorende tarieven. Het is bijvoorbeeld niet zeker dat er één abonne ment komt. Ook moet nog worden bekeken op welke ma nier de betaalautomaten gereed worden gemaakt voor acceptatie van Chipper en Chipknip. "Zeker is hierbij dat het belang van de ondernemer voor de Rabobank voorop staat." Zodra de condities waaron der de samenwerking moet plaatsvinden definitief zijn vast gesteld, zal een persbericht de deur uitgaan. Lokale banken worden onmiddellijk op de hoogte gebracht via de Rabo krant. Bedrijven Advies 7 (040) 217 70 04 Eigen Huis De bank Hengelo (O) is de honderdste Rabobank die gebruik gaat maken van de diensten van het Service Centrum Hypotheken (SCH). Om dit luister bij te zetten overhandigde Ingrid te Lintelo, mede werkster Ccommerciële Binnendienst bij de bank, symbolisch een aantal hypotheekdossiers aan segmentmanager Jos van Lange van Rabobank Nederland. "Wij zijn een VINEX-bank én nemen deel aan 'Achterdeur Dicht!'. Dat betekent dat wij on ze medewerkers Commerciële Binnendienst hard nodig hebben voor commerciële activiteiten. Door een deel van de hypotheek afhandeling uit te besteden aan het SCH verwacht ik 0,8 FTE vrij te spelen die dan extra commer cieel wordt ingezet", verklaart manager Rabobank Huis Hypotheekadvies, Jan ter Keurs, de keuze voor het SCH. "Daar naast neemt de gevoeligheid voor piekbelasting af. Met name ban ken met veel nieuwbouwprojec ten hebben daar last van, omdat die in één keer worden opgele verd en er dus in een korte tijd enorm veel aktes passeren." Hans Vossen, afdelingshoofd bij het SCH, is blij met de hon derdste klant. "De groei zit er goed in. Maandelijks kiezen acht tot tien banken voor samenwer king met ons", weet Vossen, die aangeeft dat gelijktijdig met de uitbouw van de klantenkring ge werkt wordt aan uitbreiding van de dienstverlening. "We komen daarmee tegemoet aan het ver langlijstje van onze klanten. Zo loopt momenteel een proef waar bij het SCH ook bij- en herfinan cieringen afhandelt." Het SCH verwacht eind dit jaar op een klantenbestand van 175 banken uit te komen. Daartoe benadert het SCH actief banken. "Banken die informatie willen over het SCH zijn van harte wel kom op onze informatiestand bij de Teamdag van Huis Hypo theekadvies op 3 februari", be sluit Vossen. Service Centrum Hypotheken r 7o40) 217 71 99 Jos van Lange neemt een aantal hypotheekdossiers in ontvangst van Ingrid te Lintelo.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1