X 1 nTV I* Dl J i V Éfefafi j| Nieuw Nederlands Peil Geschenkboelc'huiselijke sfeer. WK Hockey groots festijn Wonen, Vermogen en Genieten Nationale (Rabo)Fietsdag Loko-Samenspel in drie toonaarden "Het lijkt in deze tijd van individuali sering wellicht een tegendraadse keuze om het samenwerken te stimuleren. Maar wij zijn anders dan de anderen. Wij kiezen niet voor ons eigen belang, maar hebben een duidelijk maatschap pelijk doel voor ogen." 'Sustainability - choices and challenges for future development' Een heel jaar... lari f Maart Juni Mei (Herman Wijffels, voorzitter van de Hoofddirectie, in zijn nieuwjaarstoespraak) Februari "Het programma brengt in beeld hoe ondernemers en consu menten zich - met het oog op de 21e eeuw - bezig houden met een duurzame en leefbare wereld", zegt Paul Beek (35), de eindre dacteur van het mede door de Rabobank gesteunde televisie programma Nieuw Nederlands Peil. Aansluitend bij de actuali teit en bij de lopende maatschap pelijke discussie wil NNP "laten zien hoe er in het bedrijfsleven wordt nagedacht over hoe het met mens en onderneming in de 21ste eeuw verder moet." Met ondernemende mensen en mense lijke ondernemingen, die zich "niet enkel laten leiden door eigenbelang en geldelijk gewin, maar zich ook rekenschap geven van de maatschappelijke gevol gen van hun handelen.^We in opdracht van de KVJÊÊ door IDTV gemaakte serie is^ranaf 1 februari gedurende dertien zon dagavonden op rij op Nederland 1 te zien. De uitzendingen worden op zaterdagochtend om 11.15 uur herhaald. N 05 rT* Cc sr cc co w H 1 "De meest kenmerkende eigen schap van Nederlanders bleef hun gehechtheid aan de huiselij ke sfeer. In weerwil van een rond uit kosmopolitische oriëntatie als het ging om handel en geld ver dienen, bleven Nederlanders het beginsel 'oost west, thuis best' hoog in het vaandel voeren.. 'Buiten huilt de wind om 't huis', zong Gerard Cox in 1972 op tek sten van Van Kooten en De Bie, 'maar de kachel staat te snorren op vier'. Dat ging over het Nederland van 1948, maar het "Het grootste sportevenement van Nederland in 1998 heeft van 20 mei tot en met 1 juni plaats in Utrecht met als hoofdsponsor Rabobank International", meldt hockeyster Willemijn Duyster trots. "De World Cup Hockey 1998 behoort met een gekapitali seerde begroting van tien miljoen gulden tot de grootste sportevene menten die ooit in Nederland heb ben plaatsgehad. De beste zeven tien hockeylanden van de wereld bij elkaar! Voor het eerst spelen dames-en herenteams op één WK." (eenmalige geste van de Hoe kun je je geld beter beleggen? Wat kun je nog meer doen met je vermogen? En wat komt er kijken bij het kopen van een nieuwbouwhuis? Op deze vragen krijgen klanten én niet klanten die een bezoek brengen aan het evenement Open Huis '98 antwoord. Het is de bedoeling deze vorm van 'Open Huis' voortaan elk jaar te houden. Open Huis '98 is een nieuw evenement van de Rabobank en een initiatief van de segmenten Eigen Huis en Financieel Advies. Gedurende één week krijgen de bezoekers aan het gebeuren informatie over tal van zaken die betrekking hebben op het kopen van een huis of het benut ten van het vermogen. Daarnaast zullen de lokale banken ruim aandacht besteden aan plaat selijke thema's, zoals bijvoorbeeld een nieuwbouwwijk in het werkgebied. OpenHuis'98is16totenmet21 maart. Ten behoeve van relaties van haar internationale netwerk or ganiseert Rabobank Internatio nal van 27-29 mei een jubileum conferentie over de stand van zaken op het terrein van duurza- verlangen naar die geborgenheid ging in de hele eeuw nooit verlo ren. We hebben het eenvoudig aangepast aan de nieuwe moge lijkheden. Niet toevallig hebben Nederlanders in Europa relatief het grootste aantal caravans: ze nemen gewoon hun huisje mee." (Een bescheiden citaat uit de slotbeschouwing van 'Lage landen, Hoge sprongen', het geschenkboek van de hand van Jos van der Lans en Herman Vuijsje, dat in maart wordt gepresenteerd) internationale hockeyfederatie aan de KNHB wegens haar 100-jarig bestaan red.). "Drie medewerkers van Rabobank International zit- Een druk jubileumjaar. Op deze en de volgende pagi na een forse greep uit de vele in het oog springende activi teiten. Bijna elke maand is er wat bijzonders te melden. Daarnaast is er een aantal doorlopende activiteiten opgenomen die ook na 1998 een rol blijven spelen. De Rabobank Fietsdag op 12 juni kan uitgroeien tot een natio nale manifestatie. Op deze vrij dag viert de Rabobank officieel haar 100-jarig bestaan. Alle medewerkers worden uitgeno digd op deze dag per fiets naar het werk te komen. Als het een beetje wil, zal ook een aantal pro minente Nederlanders zich bij de fietsende Rabobankmedewerkers aansluiten. Banken kunnen ook hun relaties bij het festijn betrek ken. Als de zon dan ook nog mee speelt kan het vrolijke dag wor den. ten in de Ageeth^ en ik. ff''■WWRKmi nel wij mede dank zij de 1 staat zijn een gooi naar wereldkampioenschap te doen. Een coöperatieve gedachte in de meest letterlijke zin van het woord!" Na afloop van de WK gaan de dames en heren interna tionals ook nog het land in om bij clubs demostratietrainingen te houden. (Willemijn Duyster is als juriste werkzaam bij Juridische en Fis cale Zaken Rabobank Nederland) Met een Loko-fietstocht en een seminar over direct marketing biedt Loko Management de Lokobanken twee Samenspel-activiteiten waarmee zij de 'ondernemer helpen bij het beter ondernemer zijn'. Banken die nog niet aan het Loko Spaar programma deelnemen kunnen het als 100 jaar activiteit aanbieden. Lokobanken kunnen in samenwerking met de plaatselijke middenstand een fietstocht voor consumenten in het Lokospaargebied organiseren. Alle deel nemers krijgen een Loko Strippenkaart die ze bij plaatselijke Loko-ondernemers kunnen inleveren. De lokale bank vergoedt de Bonus Loko's aan de ondernemer en zorgt voor cadeautjes die tijdens de fietsdag worden uitgereikt. De fietstocht kan eventueel worden gecombineerd met de landelijke Rabofietsdag op 12 juni. Banken kunnen ook een Loko-seminar voor ondernemers aanbieden over de mogelijkheden van direct marketing en de waarde van het Loko Klanten bestand om klanten gericht en persoonlijk te benaderen. kunstwerl me ontwikkeling in de food agribusiness sector. Met het creëeren van een platform waar het internationale bedrijfsleven haar ideeën over en ervaringen met duurzame ontwikke ling kan uitwis selen, geeft Rabobank niet alleen blijk van betrok ken heid bij het onderwerp, maar sti muleert zij ook het milieube wustzijn en moedigt zij be- HOGRAPIIj, i'H r "rllven aan te zoeken naar \_a J schonere productieme- IN 2^i,oHEKT P. bi. ff iasi ars thoden en een etrectie- ver grondstoffenge- bruik. Met als doel de aarde leef baar te hou den voor volgende genera ties. de Keynote-spreker Robert Swan op de zuidpool. -Tl C "Mensen zeggen wel eens: 'een postzegel is een kleine affiche'. Maar een affiche bekijk je glo baal, het is een schreeuw op afstand. Een postzegel is een microwereld loep te liefst nog vernieuwend ook. Ik vind een postzegel goed als hij in zijn miniatuurformaat een heel rijk beeld biedt. Juist door de geringe afmetingen doet een postzegel een enorm beroep op mijn ver beeldingskracht." (Grafisch ontwerper Gerard Unger, die voor PTT Post de postzegel ontwerpt, die ter gele genheid van Rabobank 100 jaar op 19 mei zal worden uitgegeven)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 2