13/ /oi Rabobank hoofdsponsor expositie Floriade2002 Effectenkoerslijst 1998 is informatief relatiegeschenk Extra overzicht op komst voor aanpassingen in RPK-systemen Sprekersbureau bemiddelt bij interne én externe sprekers 19 9 8 Bijdrage tussen zes en negen miljoen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 431 Week 3 Dinsdag 1 3 januari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518- Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabobank steekt tussen de zes en negen miljoen gulden in de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade 2002. Gisteren is een part nership-overeenkomst getekend, waarin is vastgelegd dat de Rabobank zich tot en met 30 juni 2003 als hoofdsponsor verbindt aan de Floriade. Met de overeenkomst verwerft Rabobank Nederland een exclu sieve status. In de promotie van de Floriade zal zoveel als moge lijk de toevoeging 'samen met de Rabobank' worden gebruikt. De overeenkomst is mede aangegaan namens Rabobank International, Interpolis en De Lage Landen. De sponsorbijdrage bestaat niet alleen uit geld, maar ook uit een bijdrage in natura. "Onze coöpe ratieve bank ziet sponsoren als een vorm van samenwerking. We gebruiken liever het woord partnership", zei Hoofddirectie lid Henk Visser tijdens de onder tekening. De Rabobank zal financiële diensten verlenen aan de Floriade 2002 en communica tieve inspanningen verrichten. Onderdeel van het totale spon sorbedrag is een garantstelling; de bank neemt het exploitatiever lies voor haar rekening tot maxi maal 2,5 miljoen gulden als de Floriade niet het benodigde aan tal bezoekers haalt. De begroting is gebaseerd op 2,7 miljoen beta lende bezoekers. Het is de vijfde keer dat de Rabobank, als financiële dienst verlener marktleider in de food- en agrisector, samenwerkt met de organisatie van de Floriade. De wereldtuinbouwtentoonstelling, die eens in de tien jaar wordt gehouden, zal in 2002 plaatsheb ben in de gemeente Haarlemmer meer. "De tuinbouwsector staat voor een actieve aanpak, innova tief ondernemen en zelf het voor touw nemen. De Floriade is een uitgelezen mogelijkheid om agra risch Nederland nationaal, maar zeker ook internationaal te pre senteren", verklaarde Visser de keuze van de Rabobank om wederom haar naam aan het eve nement te verbinden. Bij de actieve werving van nationale en internationale expo santen zal de Rabobank haar des kundigheid inzetten, beloofde Visser. "Om de Floriade te pro moten kunnen we via de eigen media zeven miljoen klanten be reiken". Coöperatieve zusterorga nisaties en alliantiepartners van de Rabobank in Europa hebben zich bereid verklaard inspannin gen te leveren. "Zo ontstaat een fijnmazig netwerk van meer dan 40.000 kantoren dat de aandacht van tientallen miljoenen mensen op de Floriade kan richten." Als tegenprestatie voor de sponsoring krijgt de Rabobank onder meer het recht om gebruik te maken van het imago van de Floriade. De bank mag een eigen paviljoen bouwen op de tentoon- Ondersteuning Betaaldiensten vraagt speciale aandacht voor het overzicht met zakelijke rekenin gen in RPK-ARC. Banken wordt verzocht dit kritisch te beoor delen en rekeningen zonodig op te voeren in RPK-Plus. Hiermee wordt voorkomen dat de reke ningen als gevolg van de wijzi gingen in RPK-ARC onjuist worden afgerekend. De selectielijsten voor RPK- Plus hebben betrekking op reke ningen die worden afgerekend op -i* -t-'W Air* .l'*4lXj Sfeerbeeld van de vorige Floriade in 1992 in Zoetermeer. p iV 'V'Af stelling en tevens krijgt ze bran- che-exclusiviteit. Voorzitter van de Hoofddirectie Herman Wijffels zal zitting nemen in het College van Advies van Floriade. De ver dere uitwerking van dit sponsor project gebeurt door de afdeling Communicatie AB in samenwer king met andere betrokken bedrijfsonderdelen. Financieel Advies De Effectenkoerslijst 1998 verschijnt eind februari. Het boekwerk je vermeldt de koersen van 1997 en heeft extra pagina's met infor matie over beleggen bij de Rabobank. Het is geschikt als naslagwerk en relatiegeschenk. Bedrijfsvoering Banken ontvangen deze week, naast twee selectielijsten met bepaal de rekeningen uit RPK-Plus, een overzicht met de zakelijke rekenin gen die nog in RPK-ARC lopen. De lijsten houden verband met wij zigingen die in januari en april worden doorgevoerd in RPK-Plus en RPK-ARC. Banken die nog geen abonne ment hebben op de Effecten koerslijst, kunnen zich nog tot en met maandag 19 januari schriftelijk opgeven in Best onder vermelding van artikelnummer 903820. Per abonnement ont vangt een bank één exemplaar. De prijs bedraagt 16,95. Na die datum is de Effectenkoerslijst los te bestellen in Best (artikelnum mer 3820) zolang de voorraad strekt voor de prijs van 17,95. Het boekje, dat een omslag heeft in de huisstijl van de Rabobank, is een leuk relatiege schenk. De bank kan er bijvoor beeld pleitbezorgers een plezier mee doen. Klanten kunnen het boekje goed gebruiken bij de aangifte van de Vermogensbelasting en de Inkomstenbelasting. Rabo Beleggingsinfolijn f (010) 224 14 14 Alle plaatselijke banken hebben vorige weck een mai ling ontvangen van het Instituut De Booij. Daarin worden sprekers aangeboden 'met een feestelijke jubileum korting van vijf procent omdat de Rabobank 100 jaar bestaat'. Veel sprekers op de lijst van het instituut zijn, voor een duidelijk lagere prijs, echter ook via het Spre kersbureau van Rabobank Nederland in te huren. Het Sprekersbureau van Rabobank Nederland kan bovendien ook adviezen ge ven over het wel of niet inzet ten van sprekers bij bepaalde gelegenheden. Daarnaast zit ten er veel interne inleiders in het bestand. Een aantal actu ele thema's dit jaar, zoals de toekomst van de coöperatie, de problematiek rond het nieuwe millennium, platte landsvernieuwing, maatschap pelijk verantwoord onderne men of de euro, kan afhankelijk van de aard van de bijeenkomst de ene keer soms beter door een interne en de andere keer beter door een externe spreker worden behandeld. Meer informatie over in- en externe sprekers die de Rabo bank zelf in portefeuille heeft, is telefonisch verkrijgbaar bij Marion Baartmans van het Sprekersbureau Sprekersbureau 7 (030) 216 27 92 edrijfsvoering basis van maandkernen en op rekeningen waarbij een tarief code voor beheerskosten is op gevoerd. Hoe banken hiermee moeten omgaan staat in circulai re 24/475, in de rubriek Geldige Circulaires van de Rabolnfo- bank. De circulaire geeft uit gebreide informatie over de aanpassingen in de twee RPK- systemen. Ondersteuning Betaaldiensten (040)217 60 41 Alle lokale banken beschikken inmiddels over het Centraal Elek tronisch Archief (CEA), de opvol ger van de com-fiches. Zij kunnen er dit jaar direct mee aan de slag, want het CEA wordt al vanaf april 1997 dagelijks gevuld met infor matie voor alle banken uit de pro ductsystemen. De Rabobank zet daarmee de eerste stap in de rich ting van een elektronisch archief. Voor het grootste deel van de in het CEA opgenomen informatie geldt een voorgeschreven be waartermijn. Andere informatie wordt bewaard uit service-over wegingen. Bedrijfsvoering heeft deze informatie samen met de systeemeigenaren en de banken die het CEA hebben getest samen gesteld. In het aanbiedingspakket CEA staan onder meer de lijst- codes en de bijbehorende be waartermijnen vermeld. Omdat het CEA gefaseerd is ingevoerd zijn bij de lokale ban ken gedurende een korte periode twee systemen operationeel: de com-fiches en het CEA. Het afbouwen van de com-fiches leidt echter op korte termijn al tot een kostenvermindering bij de lokale banken. Ten aanzien van de tarifering en de doorbelasting is voor 1997 gekozen voor een abonnements tarief per bank. In de eerder ver zonden aanbiedingsbrief van CEA staat hierover meer informatie. Het komend jaar zal de gebruiksvriendelijkheid van CEA worden verbeterd en zal er nog meer informatie in worden opge nomen. Bedrijfsvoering r (040) 217 50 59

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1