TMeer doen dan organiseren van feesten en partijen' Promotieteam oogst succes Bij CPC Zuidoost-Brabant zijn 27 banken betrokken JANUARI Speciale uitgave vari de CPC Zuidoost-Brabant CPC Zuidoost-Brabant wil communicatie professionaliseren 'Volgende keer doe ik weer mee!' Rabokrant De Communicatie- en PR- Commissie Zuidoost-Brabant is er klaar voor. Onder leiding van voorzitter Hans Brugmans heeft de CPC zich de afgelopen ander half jaar ontwikkeld tot een club van gedreven voorstanders van een meer professionele en samenhangende communicatie. "De tijd dat de CPC alleen fees ten en partijen organiseerde, is voorbij", zegt Brugmans. de dorpsgrenzen. Samen staan we sterker. Dat geldt zeker voor com municatie." De CPC wil de lokale banken helpen bij de professionalisering Jan Meezenberg, directeur Rabobank Oirschot. Aandachtsgebied: relatiebeheer en bedrijven advies Agrarische sector. iedereen die bij de bank werkt. We zouden graag zien dat bankmede werkers communicatieprojecten trekken. Dat gebeurt hier en daar al, maar naar ons gevoel nog onvoldoende. Wij merken dat bij de medewerkers veel belangstel ling is voor deelname aan commu- f|))e markt aagt om pro fessionele, bovenlokale communicatie. We moeten als bank naar buiten toe één gezicht tonen. Daar maakt de CPC zich sterk voor", aldus Brugmans. Hij en zijn collega-be stuurders van de CPC hebben het afgelopen jaar veel energie gestoken in het overtuigen van de directeuren van Henk Hoeks, directeur Rabobank Asten. Aandachtsgebied: financieel ■dvies en huis hypotheekadvies. de lokale Rabobanken in Zuidoost-Brabant van het belang van een gezamenlij ke communicatie-strategie. "Wij zijn amateurs met een meer dan gemiddelde affiniteit met communicatie", verklaart Brugmans de gedrevenheid van het CPC-bestuur. "Communica tie is in deze maatschappij zo essentieel. Ook voor de Rabobank. We kunnen het ons niet permitte ren om de dingen op hun beloop te laten." Alle moeite van Brugmans en zijn collega's is niet tevergeefs geweest. Na aanvankelijke aarze lingen zijn de meeste directeuren in Zuidoost-Brabant overtuigd aun nut en noodzaak van pro visionele, gestructureerde en bo venlokale communicatie, aldus Brugmans. "Er is onderling meer vertrouwen gekomen. De direc teuren zien in dat communicatie meer behelst dan af en toe een advertentie plaatsen in het plaat selijke blaadje. Ze realiseren zich ook dat de wereld niet ophoudt bij René Coppens, directeur Rabobank Hilvarenbeek-Diessen. Aandachtsgebied: relatiebeheer en bedrijvenadvies Handel Industrie en Dienstverlening. Theo Vinken, directeur Rabobank Veldhoven. Aandachtsgebieden: 100 jaar Rabobank, Wielerplan en Coöperatie 2000. Hans Brugmans, directeur Rabobank Eindhoven. Voorzitter CPC Zuidoost- Brabant. Merel Vierling, communicatie- consultant Rabobank Nederland, regio Zuid-Nederland Het Rabobank-promotieteam in actie. Een Rabo-promotieteam was eind november present bij twee door de CPC gesponsorde evenementen in Eindhoven en Valkenswaard. Medewerkster Commerciële Binnendienst Karin van de Broek van Rabobank Geldrop-Heeze-Leende zat in het promotie team tijdens de Tennismasters voor rolstoel- tennis in het Indoor Sportcentrum Eindhoven. Cliëntadviseur Karianne Maas van Rabobank Valkenswaard was een week later ook van de partij bij de Rabo Wielertoer in Valkenswaard. nicatiepro]ecten. Mensen die al eens aan een project hebben meegedaan, zijn zonder uitzondering enthou-siast. Daar moeten we gebruik van maken." Karin: "Vanuit de CPC kwam het verzoek of er bij ons vrijwilli gers waren voor het Rabo-pro motieteam in het weekein de tijdens de Tennismasters voor rolstoeltennissers in Eindhoven. Ik heb me met een opgegeven. Ik tennis zelf en het leek me gewoon leuk om eens zoiets mee te maken". Karianne: "De Rabo Wielertoer deed Valkenswaard aan. Ja, als ze dan mensen zoeken voor het pro motieteam, zeg ik geen nee. We hebben ons met een heel 'duppie' aangemeld. Het kostte een week einde, maar het was de moeite waard. Ik heb me uitstekend ver maakt. Maar vermoeiend was het wel." Karin: "Vooral de fietsrace was een succes. Door hard te trappen op een hometrainer konden twee van hun communica tiebeleid. "We zijn een vraagbaak, we geven advies en bieden ondersteuning. Samen werking is geen doel op zich, maar er moet wel een gezamenlijke refe rentiekader voor communicatie zijn. Dat kader ligt er. We moeten er nu gezamenlijk invulling aan geven." De CPC stelt zich nu ten doel ook de medewerkers van de ban ken te betrekken bij de verbetering van de communicatie, aldus Brugmans. "We willen de diepte in. Communicatie is een zaak van Bij de Communicatie PR-Commissie Zuidoost-Brabant zijn 27 banken betrokken. Het zijn in alfabetische volgorde de banken Aalst en Waalre, Asten, Bakel-Milheze-Rips, Best, Bladel- Hapert, Bitdel- Maarheeze, Deurne, F.ersel, Eindhoven, Geldrop- Heeze-Leende, Gemert, Helmond, Hilvarenbeek-Diessen B.A., Laarbeek, Bergeijk E.O., Middelbeers, Moergestel, Neerkant, Oerle, Oirschot, De Mierden-Reusel, Soerendonk, Someren- Mierlo, Nuenen-Son en Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Wintelre. kinderen een ballon oppompen, die dan op zeker moment ontplof te. Degene die zijn ballon het eerst liet knappen, had gewonnen en kreeg een prijs. Dat vonden ze ge weldig. Je had die koppies moe ten zien." Karianne: "Bij binnenkomst van de Wielertour gaven we de kinde ren een tasje met kleine presentjes en een lunchpakket. Bij vertrek kregen ze een bidon die was gesigneerd door een wielrenner van de Raboploeg. Dat was wat, hoor. Ze konden niet alleen die bekende renners met eigen ogen zien, maar ze kregen ook nog eens zomaar een handtekening." Karin: "Er was rondom het ten nistoernooi van alles te doen. De bezoekers konden golfen, skeeleren en basketballen. Oud tennisser Tom Okker gaf een demonstratie en relaties van de Rabobank konden bij de Neder landse bondscoach Stanley Franker een training volgen." Karianne: "Op een gegeven moment zaten de wielrenners op het podium en konden de mensen in de zaal vragen stellen. Daarna werden er handtekeningen uitge deeld. Dat was ook een succes. Ik heb veel positieve reacties gehad." Karin: "Volgende keer doe ik, als het even kan, weer mee." Karianne: volen." 'Ik hou me aanbe- Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 518 Telefoon (040) 217 71 71 36 mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1998 | | pagina 1