Angenent kiest voor PSD Banken kunnen meedenken over verbetering van KIS Oude rotten Rabofacet verenigd in 54+cirkel Zesde editie Rabobank TV vóór kerst bij banken HENK HOFLAND SPREEKT OP DERDE WINTERAVONDLEZING Advertentie Tante Agaath Obligatie Mailinglijsten actie Rabo TotaalPakket voor Rabocardhouders Cursusdata productmodules CA in Infobank Eigen Huis Het KadasterlnformatieSysteem (KIS), geïntroduceerd begin dit jaar, lijkt de technische hobbels te hebben overwonnen. Was er eerder dit jaar nog vaak sprake van vertraging, nu kunnen de ban ken zes weken na afloop van een maand beschikken over de gege vens van de nieuwe hypotheekinschrijvingen in hun werkgebied. De ruim 350 banken met een abonnement op KIS ontvangen maandelijks een diskette met gegevens die inzicht geven in de lokale marktsituatie van de bank. Op de diskette staan per hypotheekinschrijving onder meer het hypotheekbedrag, hypotheeknemer, hypotheek gever, rentevastperiode en ren tepercentage. "Met deze gegevens kan de bank verkoopkansen genere ren en pro-actief te werk gaan", weet Miriam Huisman van het segment Eigen Huis van Rabobank Nederland. "Als je bijvoorbeeld ziet dat iemand een hypotheek met een rentevastperiode van één jaar bij een andere hypotheekvers trekker heeft afgesloten, kun je hem vlak voor de afloop van dat jaar benaderen met de vraag of hij eens over een hypotheek van de Rabobank van gedachten wil wisselen." Huisman vindt dat KIS op punten nog kan worden verbe terd. Om de banken hierbij te betrekken is bij de diskette met gegevens over de maand okto ber, die deze week bij de ban ken arriveert, een enquêtefor mulier bijgevoegd. Abonnees kunnen daarop aangeven wat zij van KIS vinden en hoe het systeem verder kan worden geoptimaliseerd. Banken die zich op KIS willen abonneren of aanvullende vragen hebben, kunnen contact opnemen met het Segment Eigen Huis. Eigen Huis C (040) 217 61 70 Hoewel oudere medewerkers zijn gezegend met een schat aan erva ring, komt het meer dan eens voor dat juist zij moeite hebben om het veranderingstempo van hun jongere collega's cn chefs bij te houden. Vaak gaat dat ten koste van het plezier in het werk. Een aantal oude re medewerkers van Rabofacet, onlangs verenigd in de 54+cirkel, probeert dit leed bespreekbaar te maken en oplossingen aan te dra gen. De eerste resultaten zijn inmiddels geboekt. De 54+cirkel is ontstaan nadat de directie van Rabofacet een aan tal oudere werknemers vroeg zich te bezinnen op de vraag of zij zelf een bijdrage kunnen leveren om met plezier tot aan hun pensioen aan het werk te blijven. De oude ren dachten van wel en verenigden zich in een netwerk met als doel de belemmeringen, die veel ouderen ondervinden bij verandertrajec- ten, zichtbaar én bespreekbaar te maken. Waar mogelijk draagt de 54+cirkel oplossingen aan. Voordat het zover is wordt een thema dat betrekking heeft op ouderen besproken binnen thema- groepen. Op dit moment zijn er twee themagroepen actief: de groep generiek ouderenbeleid, met name gericht op de ouderenpro blematiek van de ploegen- en con tinudiensten, én de groep functie mobiliteit, die zich richt op belemmeringen bij verandering van functie. Cliënten Advies' Bij zo'n 120 kantoren valt binnenkort de nieuwste aflevering van Rabobank TV op de mat. In deze zesde editie wordt onder meer aan dacht besteedt aan de Chipknip, Telesparen, Rabo Totaalpakket, Rabobank Telebankieren op Internet, de virtuele disco, servicelijnen, premiums Jongcrenrekening en zomerreizen. Daarnaast worden commer cials getoond van de segmenten Eigen Huis, Cliënten Advies, Bedrijven Advies en Relatiebeheer. Rabobank TV, bedoeld om de wachttijd van de klant te ver aangenamen, bestaat uit een standaardpresentatie vanaf een professionele cd-i speler met wis selende videobeelden met geluid en stilstaande beelden zonder geluid. Geabonneerde banken ontvangen elke twee maanden een nieuwe cd. De banken hoeven niet alle onderdelen te vertonen. Naar eigen inzicht en behoefte kunnen zij de presentatie aanpassen door zelf onderdelen te verwijderen of door het veranderen van de fre quentie waarin de onderdelen worden getoond. Daarnaast kan de bank lokaal nieuws toevoegen aan de presentaie. Voorbeelden hiervan zijn informatie over de openstellingstijden, informatie over evenementen en reisaanbiedingen. Banken die interesse hebben in Rabobank TV kunnen op de Info98 site terecht voor produc tinformatie. Rabobank TV is te bestellen via het bestelsysteem FRIS. Banken met vragen over Rabobank TV kunnen contact opnemen met Rabofacet Klan tenservice (040) 219 55 55 of met de helpdesk van Spectrum. Helpdesk Spectrum C (030) 215 20 24 De derde winteravondlezing wordt gehouden door Henk Hofland, columnist bij NRC Handelsblad. Rond het thema 'De geschiedenis van de 20e eeuw', spreekt hij onder de titel 'Wat hebben we met onze omgeving gedaan vanuit sociaal-geografisch perspectief?'. De lezing wordt donderdag 8 januari in Eindhoven (Fellenoord) gehouden en maandag 12 januari in Utrecht (Croeselaan). Voorzit ters zijn respectievelijk hoofddi rectielid Wim van den Goorbergh en strategiedirecteur Wim van Dinten. Hofland gaat in op de 'maakbare samenleving', de on voorziene ontwikkelingen die deze samenleving overvielen en de noodzakelijke 'tussenfase' die dat opleverde. Volgens de spreker kan een wat grotere mate van ver beeldingskracht bij bestuurders geen kwaad. De lezingen beginnen om 16.30 uur en duren tot 19.00 uur. Deelname kost ƒ195,-. Aan melden kan tot 29 december met de antwoordkaart die inmiddels met de brochure is verspreid. Maan dag staat deze informatie in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. RabobankAcademie Seminars C (040) 217 54 74 Financieel Advies Rabobank Nederland plaatst in de periode tussen vandaag en 31 december twee tot drie keer een advertentie voor de Tante Agaath Obligatie op de redactionele pagina's van alle landelijke en regionale dagbla den (behalve de Volkskrant). De advertentie heeft de vorm van een ingezonden medede ling en belicht de voordelen van de obligatie. De organisa tie wil daarmee de afzet van de Tante Agaath Obligatie ondersteunen. Vanaf 19 decem ber staat er ook informatie over de obligatie op de Rabo- banksite. Financieel Advies C (040) 217 70 07 De laatste bracht onlangs twee adviezen uit aan de directie van Rabofacet en boekte daarmee voor de 54+cirkel het eerste resul taat. Het eerste advies ging over het probleem waarbij de functie van een oudere medewerker wordt opgeheven voordat hij een andere functie toegewezen heeft gekregen. De 54+cirkel vindt dat geen goed beleid, omdat juist ouderen hierdoor gedemotiveerd raken. De directie van Rabofacet heeft het probleem onderkend en besloten dat het niet meer mag gebeuren. Het tweede advies had betrek king op het personeelsbeleid van sommige afdelingen om liever jongere (goedkopere) kandidaten aan te nemen dan ouderen. De 54+cirkel meent dat deze werkwij ze niet past in het streven ouderen langer in het arbeidsproces te hou den en stelt voor om de financiële component geen rol te laten spelen in de beoordeling of de medewer ker geschikt is voor de functie. Ook dit advies wordt door de directie van Rabofacet overgeno men. Medewerkers die meer wil len weten over de 54+cirkel kun nen contact opnemen met Rob van der Linden, namens de werk groep verantwoordelijk voor de communicatie. Rob van der Linden f (030) 21 5 21 45 Cliënten Advies Alle banken die deelnemen aan de actie 'Rabo TotaalPakket voor Rabocardhouders' krijgen begin volgende week de mailinglijsten. Hierop staan de klanten die de mai ling zullen ontvangen. Klanten die de banken via CSL of via screenlijs- ten uit het mailbestand hebben ver wijderd, komen op deze lijsten niet meer voor. De mailing ligt medio januari bij de klanten. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2.2) Als je wint heb je vrienden. Dat moet Henk Angenent hebben gedacht nadat hij de Elfstedentocht won. In de dagen na de overwinning werd de spruitenboer namelijk platgebeld door allerlei financiële adviesbu reaus. "Maar ik kies niet voor de korte termijnverklaarde Angenent afgelopen week tijdens de ledenvergadering van de Rabobank Alkemade zijn keuze om bij de Rabobank te blijven. "Een persoonlijke benadering de bereidheid tot samenwerken en deskundigheid vind ik veel belangrij ker. Niet alleen in het zakelijke leven overigensmaar ook in de sport. Cliënten Advies De cursusdata voor de productmodules voor de cliëntadviseur staan vanaf maandag in de Rabolnfobank. Het segment heeft tot deze proef besloten vanwege de grote belangstelling voor het volgen van deze modules. Cliëntadviseurs kunnen nu vooraf hun voorkeur aangeven voor cursusplaats en -datum. Hoewel de RabobankAcademie zoveel mogelijk rekening houdt met de eerste keuze, wordt wel geadviseerd een alternatieve datum en locatie op te geven. Zodra een cursus is volgeboekt, bekijkt het segment de mogelijk heid van extra cursusdata. Cliëntadviseurs kunnen zich aan melden voor de productmodules met het aanmeldingsformulier uit de segmentwijzer of uit de bro chure 'Opleidingsinformatie voor de cliëntadviseur'. De data voor de productmodu les staan maandag in de bijlage van de brochure 'Opleidingsin formatie voor de cliëntadviseur' in de Rabolnfobank, rubriek Rabo krant, trefnummer 741525a. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 5)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2