Opvolger FRIS begin februari beschikbaar Foto's van Rabobankrenners in spedale wielerbeeldbank Bijsluiteractie Interpolis voor doorlopende reisverzekering Bank Borsele-Oost opent eerste eenmanskantoor in Driewegen Proefbonken enthousiast over RaboShop CAAR-regiocommissie Noordwest-Nederland op zoek naar nieuw lid CAAR 00 VerzekeringsarrangementDA-drogisten uitgebreid Rabofacet Fysieke Distributie werkt op dit moment samen met negen procfbanken aan de ontwikkeling van het nieuwe bestelsys teem RaboShop, de beoogde opvolger van FRIS. De procfbanken zijn dermate enthousiast dat niets de invoering van de RaboShop in februari in de weg lijkt te staan. Jan Lokhorst, hoofd Facilitaire diensten en beveiliging bij de proefbank Apeldoorn, noemt als belangrijkste voordeel dat er in de online RaboShop meer perso- De regiocommissie Noord- west-Nederland van de Centrale Adviesraad Arbeids- aangelegenheden Rabobank- organisatie (CAAR) heeft per 1 januari een vacature. Dat is een geyolg van het vertrek van Ffenk van den Noort, die voorzitter is van de regiocom missie. Als de commissie weer voltallig is, worden de taken opnieuw verdeeld. De regiocommissies van de CAAR zijn, populair gezegd, de voelhoorns van de werkne mersdelegatie van de CAAR. Omgekeerd vormen zij ook de communicatieschakels tussen de medewerkers en de werkne mersdelegatie, als het gaat om sociale ontwikkelingen binnen de Rabobankorganisatie. De CAAR streeft bij de samenstelling van de regio commissies naar een evenredi ge vertegenwoordiging van banken met en zonder onder nemingsraad en naar een geografische spreiding van de leden. Voor de vacature in Noordwest-Nederland gaat de voorkeur uit naar een kandi daat van een bank met onder nemingsraad, boven de lijn Amsterdam Haarlem. Hij of zij moet minimaal een jaar bij een plaatselijke bank werken binnen de regio Noordwest- Nederland. De directeur van de bank moet zich akkoord verklaren met de kandidaat stelling door het ondertekenen van een intentieverklaring. De bank ontvangt een vergoeding voor de tijd die de medewerker kwijt is aan het lidmaatschap van de regiocommissie. Bij het CAAR-bureau zijn het kandidaatstellingsformulier met de intentieverklaring en meer informatie verkrijgbaar. Kandidaten moeten zich hier uiterlijk 19 december aanmelden. CAAR-bureau (030) 216 10 50 nen tegelijk hun bestellingen kunnen plaatsen. "Met FRIS kan slechts één persoon bestellingen doorgeven, met als gevolg dat medewerkers op bijkantoren en van andere afdelingen hun bestel lingen doen via een bon die naar de centrale besteller wordt gestuurd. Met de RaboShop wordt het interne bestelproces binnen de banken een stuk effi ciënter. Want segmenten en kan toren kunnen zelf bestellen in de RaboShop." Volgens Lokhorst brengt het feit dat iedereen toegang tot de RaboShop heeft geen extra risi co's met zich mee. "De RaboShop heeft diverse functies die die risico's uitbannen. Zo moeten medewerkers eerst wor den geautoriseerd alvorens ze een bestelling kunnen plaatsen. Daarbij kun je ook fiatrechten instellen. Zo kun je van mede werkers eerst de bestellingen opvangen en goedkeuren voordat ze worden doorgevoerd." De overgang van FRIS naar de RaboShop verloopt eenvoudig, meldt Lokhorst. "Voor Inter- netkenners is de RaboShop gesneden koek. De overige mede werkers, met of zonder ervaring met FRIS, hadden voldoende aan een mondelinge toelichting van een kwartiertje." De site van de RaboShop (Raboshop.rf.rabobank.nl) is volgens projectleider Paul van Doorne inmiddels door heel wat banken bekeken. "Die banken bellen vervolgens meteen Klan tenservice met de vraag of ze ook al met de RaboShop mogen star ten", vertelt Van Doorne. "Eerst ronden we de proef af op 17 december. Op dat moment zijn de meeste wensen van de banken in de RaboShop doorgevoerd. In januari ontvangen de banken vervolgens een starterspakket met alle informatie, zodat ze met de RaboShop aan de slag kun- Klantenservice Fysieke Distributie C (040) 219 55 55 Cliënten Advies De proef met het eerste kantoor met eenmansbezetting is maandag in Driewegen gestart, een bijkantoor van de Rabobank Borsele- Oost. Alle concurrenten vertrokken uit de dorpskernen, maar dc Rabobank besloot te blijven. Daarvoor onderging het oude twee- manskaskantoor, dat geen gea had maar des te meer glazen balies, wel een metamorfose. Resultaat: een supermodern Rabobank- kantoor met volledige service volgens de 'winkelformule' van bank- haldistributie. Zaterdag 13 december a.s. houdt de bank een open huis. Cliëntadviseur Rinus Welleman begroet klant Rabobank Leontien van der Ent in zijn splinternieuwe Borsele Oost eenmanskantoor in het Zeeuwse Driewegen. C (0113) 31 75 13 Een foto van veldrijder Richard Groenendaal uit de wielerbeeldbank. Het Coördinatiebureau Rabobank Wielerplan merkt dat steeds meer banken voor hun communicatieve uitingen op zoek zijn naar foto's van de Rabobank prof- en amatcurrenners. Om de vraag goed te kunnen coördineren, heeft het Coördinatiebureau een wielerbeeldbank opgezet. De wielerbeeldbank bevat bijna 300 foto's, voornamelijk van ren ners in actie. De kosten voor het eenmalige gebruik van een foto zijn 275,-. De foto's worden digitaal geleverd, op diskette door middel van het zogenaamde MOD-systeem. Banken, afdelingen van Rabo bank Nederland en gelieerde instellingen kunnen het beeldma teriaal per fax bestellen met een formulier, dat maandag in de Rabolnfobank staat, rubriek Rabokrant. De levertijd is drie werkdagen na ontvangst van de fax. De Rabobankorganisatie mag de beeldrechten van renners gebrui ken in de periode waarin de ren ners in dienst zijn van de Rabobank Wielerploeg. Hiermee moet bij het gebruik rekening wor den gehouden. Een andere voor waarde is het sturen van een bewijsexemplaar van de uitgave waarin de foto is gepubliceerd. Het fotosetje en de groepsposter van de proefploeg zijn vanaf febru ari 1998 in Best verkrijgbaar. Coördinatiebureau Rabobank Wielerplan C (040) 217 51 60 Cliënten Advies De medewerkers van de Drogisten Associatie krijgen voortaan korting op alle particu liere verzekeringen in de Alles in één Polis. In DA-journaal, het blad voor de ongeveer vijfdui zend medewerkers van de DA, werd onlangs het uitgebreide personeelsarrangement van deze organisatie met Interpolis toege licht. Voorheen omvatte het arrange ment alleen een autoverzekering plus een rechtsbijstandsverzeke- ring Motorrijtuigen. Nu gaat het om een compleet pakket verzeke ringsproducten voor het hele gezin. Het arrangement heeft col lectiviteitsnummer (Q00049. Om vragen te kunnen beantwoor den en DA-ers te kunnen adviseren, staan de uitbreidingen maandag in de Rabolnfobank, rubriek Rabo krant. Banken kunnen ook overwe gen een presentatie te geven aan de DA-medewerkers in hun werkgebied. Interpolis f (013)462 12 00 Cliënten Advies Commercieel managers Cliënten Advies die de Actiebibliotheek van Interpolis gebruiken, krijgen deze week een speciale Sinterklaas mailing. Interpolis wil hiermee extra aandacht vragen voor de actie 'bijsluiten doorlopende reisverzekering'. "De maanden december en janu ari zijn hij uitstek geschikt voor het afsluiten van doorlopende reisver zekeringen", zegt Karen Jansen van Interpolis. "Veel Nederlanders gaan op wintersport, doen kerstin kopen in London of maken vakan tieplannen voor de zomervakantie." Met de bijsluitactie uit de actie- hihliotheek kunnen banken op eenvoudige wijze hun klanten benaderen. Vragen over de actie kunnen zij stellen aan hun regio manager. De inschrijfformulieren zitten in de actiebibliotheek én staan in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, trefwoord bieb97h. Interpolis (013) 462 29 75 Er komen ook kantoren met eenmansbezetting bij de Rabo- banken Delflanden, Goes en Terneuzen. De proef duurt een halfjaar. Anja Aarts van Distributie CA: "Die tijd gebrui ken we om de klanttevredenheid te meten en de vraag te beant woorden of we inderdaad een compleet kantoor kunnen neer zetten tegen lage personeels- en huisvestingskosten. En of we inderdaad in staat zijn om de ver kopen te verhogen." Zij denkt dat een eenmanskantoor vooral banken in kleine kernen soelaas kan bieden. "Sluiten of alleen een gea achterlaten, heeft slechte gevolgen voor het serviceniveau van je bank. Vooral als je in de directe om geving geen ander kantoor hebt." Het kantoor is 's ochtend van negen tot twaalf open voor 'quick service', zoals passen of (reis)cheques afhalen et cetera en 's middags op afspraak voor per soonlijk advies. De bezetting bestaat uit één man: cliëntadvi seur Rinus Welleman. In het kan toor staan een 24-uurs-gea en een Chipknipoplader. "De cliëntad viseur beschikt niet meer over een kas", benadrukt Erwin van Rees, commercieel manager CA bij de Zeeuwse bank. "Dat geeft hem meer tijd voor advies en ver koop."

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2