Interne instructie schept meer duidelijkheid over RPK-Plus PINformatief van Interpay voortaan naar alle banken Advertentie Rabo TotaalPakket Zeven rode:'Genoeg kwaliteit om boeiende avond te organiseren' Rabobank TOTP 00 LEEN 97 MS-Word toepassing fusieondersteuning Post voor Interpolis moet naar Tilburg EEUW 00 r c_ 100 jaar Cliënten Advies Er is wat onduidelijkheid over het deelnemen aan de workshop RPK- plus, vooral waar het de verwerking van het Krediet op Betaalrekening betreft. Volgens het segment CA is deelname door cliëntadviseurs niet noodzakelijk. De bank Eersel instrueerde de cliëntadviseurs zelf. Cliëntadviseurs verwerken met RPK-Plus de gegevens van het ver beterde Krediet op Betaalrekening. "Ik vind het belangrijk dat de medewerkers het systeem kennen", zegt Annique van Oosterwijk, Commercieel Manager CA bij Eersel. "Nu gaat de workshop RPK-Plus heel uitgebreid in op alle facetten van dit systeem. Er wor den ook zaken behandeld die voor de cliëntadviseurs niet belangrijk zijn. Vandaar dat ik een interne instructie over RPK-Plus heb gege ven. De voorbeeldschermen in de Rabolnfobank geven precies aan welke handelingen de cliëntadvi seurs moeten uitvoeren en zijn goede hulpmiddelen." Van Oosterwijk: "Tijdens het werk overleg heb ik ruim een half uur besteed aan de uitleg van RPK-Plus. Medewerkers doorzien het systeem nu en kijken niet meer tegen het gebruik op. Ook de kans op fouten is aanzienlijk teruggebracht." Intern instrueren Ook het segment CA vindt dat de benodigde kennis eenvoudig op de bank op peil is te brengen. Het adviseert de managers CA om, evenals Eersel, een interne instruc tiebijeenkomst over het gebruik van RPK-Plus te organiseren. Eventueel samen met een mede werker die het systeem goed kent. De managers hebben daar vier hulpmiddelen voor. Ze staan in de Rabolnfobank, dossier Leen97. Het betreft: Bedrijven Advies Elke bank ontvangt voortaan vijf exemplaren van PINformatief. Dat is Rabobank Nederland met Interpay overeengekomen. PINformatief is een uitgave van Interpay en bedoeld voor alle houders van een betaal automaat die geschikt is voor pinnen of pinnen en chippen. PINformatief verschijnt vier keer per jaar en geeft informatie over zaken rond betaalautomaten, zoals facturering, procedures en veel gestelde vragen bij de helpdesk Pin en Chip services. Het actuele num mer is een special over ISDN en wordt vandaag verzonden. Een aantal banken ontvangt het blad al rechtstreeks van Interpay. Deze banken kunnen desgewenst per Bedrijfsvoering fax aan Interpay doorgeven dat zij PINformatie niet meer via Interpay willen krijgen, omdat de verzending nu via Rabobank Nederland loopt. Het faxnummer is (030) 283 52 58, ter attentie van Mark van Leersum. Het aantal te verzenden exempla ren kan niet worden gewijzigd. Bedrijven Advies C (040) 217 70 04 Banken die fuseren maken voor het opnieuw aanmaken van de diverse kredietovereenkomsten nu nog gebruik van een WordPerfect model. Dankzij een initiatief van de Rabobank Hilvarenbeek komt er ook een oplossing op basis van MS-Access en MS-Word. Een fuserende bank wordt met veel extra werkzaamheden gecon fronteerd. Zo moet zij de krediet overeenkomsten en de daaraan gekoppelde verpandingsakten op nieuw laten aanmaken. En ook moet zij de leden zich opnieuw laten in schrijven als lid van de voortzettende bank, waarvoor bijvoorbeeld leden- kaarten moeten worden aangemaakt. Tot voor kort konden deze taken met behulp van een WordPerfect model van Juridische Zaken worden uitgevoerd. Nadeel van dit model was dat alle voor de akten beno digde informatie eerst verzameld moest worden om vervolgens te worden ingetikt in een WP database. De bank Hilvarenbeek nam daar om het initiatief om een oplossing op basis van MS-Access en MS-Word uit te werken. Deze toepassing is in samenwerking met Juridische Zaken opnieuw opgezet en uitge werkt. Voor banken die binnen kort hun fusieproces gaan starten is de toepassing nu beschikbaar. Meer informatie over de toepas sing staat op de Info98-site, onder Diensten, Makelen Maatwerk, Fusieondersteuning. Makelen Maatwerk f (030) 215 13 97 Administratieve richtlijnen Kre diet op Betaalrekening voor ARC, RPK-Plus en BOB; Voorbeeldschermen BOB 2.0 voor het Rabo Totaalpakket en Krediet op Betaalrekening; Voorbeeldschermen BOB 2.0 voor Krediet op Betaalrekening; Invulinstructie RPK-Plus voor niet BOB banken. Vandaag komt daar een nieuw hulpmiddel bij: een presentatie die gebruikt kan worden als leidraad voor de interne instructie. Edwin Cornelissen van Cliënten Advies: "Het kan natuurlijk voorko men dat er per ongeluk een verkeer de code wordt ingevoerd. Een bank kan dit achteraf controleren door maandelijks een selectie te maken via CRP." In het nieuwe hulpmid del voor de RPK-Plus instructie staat hoe die selectie kan worden gemaakt. Behalve dit hulpmiddel staan er vandaag ook drie nieuwe vragen over RPK-Plus in de Rabolnfobank, dossier Leen97. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 3.2) Ondersteuning Betaaldiensten (voor inhoudelijke vragen BOB en RPK-plus) r (040)217 60 41 Cliënten Advies nsycember is dan wel 'n heel gezellige, maar ook een heel dure en drukke maand. d|fk je nog jonge kinderen hebt (met volwassen verlanglijstjes) en een uitgebreide familie met even uitgebreide etentjes. En daar komt nog bij dat ik in een cadeauwinkel gg* werk, die nu natuurlijk de drukste tijd van het jaar doormaakt. Maar ik ssorg®|t 6ou van tevoren dat ik alles op orde heb, zodat ik niets van het feestgedruis -hoef t<y«is^ffv In alle landelijke en regionale dagbladen komt morgen en volgen de week dinsdag een advertentie van een halve pagina over het Rabo TotaalPakket. die nu twee dinsdagen achter elkaar verschijnt besteedt echter alléén aandacht aan het Rabo TotaalPakket en gaat in op de Het Rabo TotaalPakket werd inhoud van het pakket, ook al genoemd in de advertentie 'Betalen', die vorige week in de Cliënten Advies dagbladen stond. De advertentie (040) 217 70 08 (kies 2.2) Veel Rabobanken, vooral in West-Nederland, sturen nog steeds hun post voor Interpolis naar Leidschendam. Dagelijks gaat het om ruim honderd post stukken. Dit betekent extra werk, maar vooral vertraging voor klanten. Alle post voor Interpolis moet naar Tilburg via verzendcode 5037 DM 15. Een dikke voldoende gaven de bijna 350 aanwezigen de organisatie van de Algemene Vergadering van de Rabobank Zevenrode. "En we hebben niet eens een spectaculaire spreker of act van buiten gehaald", meldt algemeen directeur Wim Bens. "We hebben zelf kwaliteit genoeg in huis om een boeiende avond te organiseren." Eurocoördinator Jan Hendrix gaf de aftrap met een inleiding over de euro. Geen ingewikkeld verhaal, maar feiten over de conse quenties van de invoering voor het eigen werkgebied. Leo Driessen, manager Bedrijven, sprak over de varkenspest, economische ontwik kelingen in het werkgebied en het project 'Het zuivere Ei', dat de uit stoot van ammoniak in mest wil terugdringen. Directeur Bens liet de mogelijkheden van het Trefpunt Peel en Maas zien. Was Internet tot die avond voor velen de ver-van- De welgevulde zaal tijdens de algemene vergadering van de Rabobank Zevenrode. hun-bed-show, nu konden ze zien dat ook de bakker-op-de-hoek zich erop presenteert. 'Rabobank Zevenrode Orkest' Laatste onderdeel van de vergade ring was de invulling van het 100- jarig jubileum van de bank. Inventarisatie leverde een aantal goede ideeën op. De elf kerkdorpen van het werkgebied hebben samen zeven fanfares en één harmonie. De Rabobank Zevenrode spon sort ze alle. Heel veel leden en klanten van de bank zijn daar actief of passief bij betrokken. Op 30 maart verzorgen zo'n honderd leden van deze acht muziekgezelschappen onder de naam Rabobank Zevenrode Orkest gezamenlijk een optreden in de schouwburg van Venray, een letter lijke uiting van 'Samenspel' dus. De 550 stoelen in het theater zijn gereserveerd voor leden, klanten, bestuurders en medewerkers. De muziekgezelschappen spelen ook een rol bij een sponsorfiets tocht die in juni wordt verreden. Aan de elf-dorpen-tocht die dit jaar werd gehouden deden 1.500 klan ten mee. Een dergelijk getal wordt voor volgend jaar ook zeker ver wacht. Lokale horecagelegenheden hangen de Rabovlag uit en er kan betaald worden met Rabobank- consumptiebonnen. Op verschil lende terrassen spelen de lokale muziekgezelschappen. Voor de 600 agrarische relaties komt er een grootscheeps onder zoek naar de toekomst van de land en tuinbouw in het werkgebied. Alle agrariërs worden door een extern bureau geïnterviewd. Een aantal deskundigen uit de regio is nauw bij dit onderzoek betrokken. Het initiatief voor het onderzoek is al tijdens de vorige algemene ver gadering ontstaan.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2