Nieuwe actie TotaalPakket gericht op Rabocardhouders 'Vaste arbeidscontracten met meer flexibiliteit zijn dominant Coulant acties in 1998 zes keer met speciaal thema WINST IN F0NDSENSPEL DOOR VERLIES HANG SENG-INDEX Zeven voor Locatiemanagement BESTELLEN INTERNETGIDS KAN TOT 5 NOVEMBER 8- Cliënten Advies Het Rabo TotaalPakket is volgend jaar één van de speerpunten voor Cliënten Advies. De eerste actie begint al in januari. Dan worden klanten met een Rabocard zonder Rabo TotaalPakket benaderd. Creditcardhouders werden al in het najaar van '96 aangeschreven met een aanbieding voor het Rabo TotaalPakket. Ruim 125.000 klanten met een Rabocard namen echter nog geen Rabo TotaalPakket. Sandra Reurekas van Cliënten Advies: "Rabocardhouders vor men de doelgroep met de beste verkoopkansen. Ze betalen nu f55,- per jaar. Het Rabo Totaal- Pakket kost slechts vijf gulden méér en biedt hun extra facili teiten plus het voordeel dat alles in één keer goed geregeld is. Daarom benaderen we deze groep nóg een keer. Bovendien heeft een aantal banken gevraagd naar een nieuwe actie voor Rabocardhouders en zijn er ban ken die deze klanten zélf al opnieuw benaderden." De mailing wordt centraal ver stuurd. Niet alleen om de banken werk te besparen, ook omdat het om een kleine doelgroep gaat, waardoor de fasering minder belangrijk is. De banken kunnen vooraf de selectielijsten screenen. In de mailing staat niet dat de bank binnenkort contact met de klant zal opnemen. Reurekas: "Aan Rabocardhouders is in de mailing eenvoudig duidelijk te maken wat voor hen het voordeel is. Niettemin adviseren we de banken deze klanten telefonisch te benaderen en ze uit te nodigen voor een adviesgesprek. Het doel: een Rabo TotaalPakket verkopen en kijken waar de klant verder behoefte aan heeft, zodat wel licht ook andere producten kun nen worden verkocht." Net als bij de andere acties voor het Rabo TotaalPakket, kunnen Actieplanning maandag 3 november: marktbewerkingspakket in Rabolnfobank maandag 17 november: laatste dag om uit te schrijven voor de actie week 48 en week 49: screenen van de selectielijsten uiterlijk week 3 ('98): centrale mailing naar Rabocardhouders banken zich ook voor deze actie schriftelijk uitschrijven bij Verkoopondersteuning Cliënten Advies, EO 120. Dat kan tot en met maandag 17 november. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 2.2) De besteltermijn voor de Rabobank Internetgids voor de Financiële Wereld is met een week verlengd tot 5 november. De gids is te gebruiken voor ver schillende doeleinden zoals pro cesondersteuning van de eigen medewerkers of als premium voor klanten die via Internet wil len gaan beleggen. De gids kost ƒ15,- per diskette (artikelnum mer 911129, besteleenheid 10). Per bestelling van tien tot vijftig diskettes wordt voor de licentie ƒ500,- in rekening gebracht. Meer informatie over de Internet gids staat in de rubriek Rabo- krant van de Rabolnfobank, trefnummer 741513. Rabofacet Spectrum (030) 215 44 56 Bedrijven Advies De Rekening Coulant Courant ondergaat in 1998 een aantal aan passingen. Iedere uitgave krijgt een speciaal thema. Qua vormgeving gaat het blad lijken op de overige reclame-uitingen en de frequentie gaat van vier naar zes keer per jaar. Met de veranderingen wil Bedrijven Advies van de Courant een medium maken waaruit ban ken meer commercieel resultaat kunnen halen. Het mailpakket van de Rekening Coulant-aeties, met als onderdeel de Rekening Coulant Courant, is met een oplage van 325.000 het best verspreide medium in de bedrijvenmarkt. Inmiddels heb ben 430 lokale banken een abon nement. Ondernemers en banken waarderen het blad goed, maar de respons op de acties is wisselend. "Banken kunnen er meer uithalen als ze het medium aangrijpen om een commercieel gesprek met de klant te voeren", aldus Oscar Sweep van Bedrijven Advies. "Een pro-actieve benadering blijft nodig om de concurrentie voor te blijven en contact met onze rela ties te onderhouden." Het centrale thema zal als paraplu dienen voor acties in de bedrijvenmarkt. Achtereenvolgens zullen de thema's 'belastingmaat regelen', 'sparen/beleggen', 'vakan tie', 'back to business', 'voorberei den topdrukte' en 'feestmaand en vooruitkijken' de Courant domi neren. Sweep: "Elk thema zal vanuit verscheidene invalshoeken worden belicht. Vanuit de klant geschreven, niet vanuit het pro duct. Bij belastingmaatregelen kun je bijvoorbeeld denken aan belastingtips, leasing en de fiscus en de koopsom als toekomstvoor ziening." Bankhalmateriaal, advertenties en folders moeten de acties onder steunen. "Zo is er een duidelijke samenhang tussen verschillende communicatiemiddelen. Dat werkt versterkend. Een bank kan daar van in haar marktbewerkingsacti viteiten profiteren." Naast de the ma's is een aantal vaste rubrieken opgenomen. Ze informeren de ondernemer over de euro, de Chip knip en de zogenoemde 2000-pro- blematiek. Bedrijven Advies schroeft de fre quentie op naar zes keer per jaar, omdat "de bank dan meer aan knopingspunten heeft om contact op te nemen met de klant", zegt Sweep. "Bovendien bouw je aan de relatie met de klant door vaker met eenzelfde medium te commu niceren. Je kunt beter vaker com municeren dan dikkere uitgaven uitbrengen." Meer informatie over de Reke ning Coulant-acties staat in het centraal marktbewerkingsplan over 1998, in de rubriek Rabo- krant van de Rabolnfobank, trefnummer 740524a. Bedrijven Advies (040) 217 70 04 "De sterke groei van uitzendkrachten en nulurencontracten is een toenemende ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Maar dominant zijn vaste contracten met meer flexibiliteit." Dat stelt Henk Don, direc teur Centraal Planbureau, in Rabovisie van oktober. Over de ontwikkeling van vaste contracten zegt Don: "Je blijft bij elkaar, maar binnen de arbeids relatie word je flexibeler." Medewerkers met zo'n contract zijn volgens hem eerder bereid zich bij te scholen, van plek te 5 6 s: SS 3 S: Op de cover een voorbeeld van plattelandsvernieuwing: VINEX- locatie naast bietenveld. wisselen ofte verhuizen. "Op die manier is interne flexibiliteit een manier om te reageren op wat de buitenwereld vraagt." Don gaat in het interview ook in op de Nederlandse economie. Hij pleit ervoor om in de komende kabi netsperiode rekening te houden met een groei, die lager is dan de 3% van de afgelopen jaren. Het coverartikel besteedt aan dacht aan het Nederlandse plat teland, dat gebukt gaat onder een steeds verdere daling van het agrarisch inkomen. Het ontwik kelen van de woonfunctie zou mogelijk perspectief kunnen bie den. In het blad verder onder meer een discussie over prestatie beloning en artikelen over de Groninger zeehavens en de over gang naar de euro. Het 'Dossier' bekijkt jongeren door een econo mische bril. Financieel Advies De meeste van de ruim 2900 deelnemers aan het Robeco Fondsenspel hebben de koersdaling op de beurs van vorige week niet zien aankomen. En om die reden vallen de rendementen van het gros van de deelnemers een beetje tegen. Sterker nog, er zijn op dit moment meer minnen dan plussen te noteren. Ranglijst naar totaal vermogen I.G.de Fijter Rabobank Vught, 102.228,81 2 M.Groeneveld Rabobank Ootmarsum-Rossum 102.201,14 3.A.Rus Rabobank Wieringermeer 101.495,25 4.F. Kievit Rabobank Wieringermeer 101.336,14 5.E.C.Seynaeve Rabobank Apeldoorn 101.048,30 De malaise ging voorbij aan Gerrit de Fijter manager Finan cieel Advies bij de Rabobank Vught. "Als je meedoet aan een beursspel moet je af en toe risico nemen. Ik wil wel even kwijt dat mijn strategie in het spel geen afspiegeling is van wat ik zou adviseren aan klanten. En zelfs met mijn eigen geld zou ik het nooit zo doen." De winst voor De Fijter zat hem in het verlies van de Hang Seng-index van Hongkong. "Op het moment dat de Hang Seng vorige week met De 'bewoners' van de vier loca ties van Rabo bank Nederland en Rabofacet beoordelen de dienstverlening van Locatiemanagement met een zeven. Dat blijkt uit een onder zoek naar de klanttevredenheid. Locatiemanagement is blij met de zeven, maar realiseert zich dat er ruimte is voor verbeteringen. De suggesties en opmerkingen van de ondervraagden worden daarbij gebruikt. Sommige suggesties heb ben betrekking op de keuzemoge lijkheden, de prijs/kwaliteitver houding en de wachttijden in de personeelsrestaurants. Andere op merkingen gaan over de beschik baarheid van interne vergaderfaci liteiten, klimaat en inrichting van de werkplek, de schoon maak van toi letten en de representativiteit van de werkomgeving. De responden ten verwachten overigens dat de renovaties in Zeist en Eindhoven veel ongemakken zullen wegne men. Uit het onderzoek blijkt ver der dat het gros van de medewer kers de één-loketfunctie van de Locatiedesk belangrijk vindt. meer dan tien procent zakte, ben ik met honderdduizend gulden in gestapt in ZelfSelect Hongkong. Meestal trekt een beurs na zo'n val weer iets aan en dat gebeurde nu dus ook. Nog diezelfde dag heb ik alle aandelen weer ver kocht. In een keer kwam er een procent of drie rendement bij." De Fijter leidt ook het klasse ment dat is gebaseerd op de Sharpe Ratio. Daarbij wordt het rendement van de beleggingen vergeleken met het rendement dat zou zijn behaald op een spaarrekening, gecorrigeerd voor het risico dat de beleggingen met zich meebrengen. Het fondsen- spel van Robeco loopt tot en met 12 december. Over twee weken geeft de Rabokrant een nieuwe tussenstand. Deelnemers aan het spel kunnen met een telefoontje naar de spelcentrale of via Fax service te weten komen wat hun voorlopige rangschikking is. Rabo BeleggingsAdvies C (010) 224 14 14 Plattelandsvernieuwing vraagt om meer

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2