2 7 io Fors gebruik Rabobank Telebankieren Internet maar ook veel vragen Nieuwe ISWOP t-shirts tjong Meer aandacht after-sales nodig bij de hypotheekklanten Huis 00 Klachtenprocedure bij Getronics en Datelnet Jaarplanner en kwartaalplanner eerste kwartaal 1998 beschikbaar Meeting VrouwenNetwerk over 'je mannetje staan' 19 9 7 - 97 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 378 Week 44 Maandag 27 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bedrijven Advies Cliënten Advies Rabobank Telebankieren Internet (RTI) loopt goed: een maand na de landelijke introductie zijn er een kleine tienduizend gebruikers. Het zakendoen op de elektronische snelweg roept echter ook veel vragen op bij lokale banken. Zoals over de link tussen RTI en Het Net, de klantovereenkomsten en foldermateriaal. Van de gebruikers telebankiert 85% al bij de Rabobank. De ove rige gebruikers zijn nieuwe tele- bankiers, van wie veertien procent wél en één procent nog geen klant was van de Rabobank. Edwin Rietkerk van de projectgroep: "We hebben behoorlijk aandacht gekregen in de landelijke dagbla den. Gemiddeld klikken zo'n 1.800 bezoekers de advertenties op Internet aan." Veel banken vragen naar de cd- rom van Het Net. Rietkerk: "Voor RTI-klanten is die cd-rom van PTT Telecom een extraatje. Boven dien heeft de klant dan direct de juiste browsers. Daarom verdelen we de laatste voorraad van de cd- rom bij Rabobank Nederland deze week nog onder de lokale banken. Bij het verstrekken van de cd-rom aan gebruikers van Telebankieren DOS is het wél belangrijk dat de klant verteld wordt dat met RTI minder kan." De tweede release van RTI, die begin volgend jaar verschijnt, kent wél dezelfde mogelijkheden als Telebankieren DOS, inclusief het invoeren van spoedopdrachten en het wijzigen en verwijderen van geagendeerde betaalopdrachten. Een andere veelgestelde vraag gaat over promotiemateriaal. In het PC-Informatiesysteem van december komt informatie voor de klant. Diezelfde informatie staat volgende week maandag in de Rabolnfobank. Ook is de infor matie over RTI te vinden op de Rabobanksite (www.rabobank.nl). Veel vragen gaan over de over eenkomst voor RTI. Er is geen spe ciale overeenkomst RTI. De over eenkomst Rabo Telebankieren/ Rabofoon in het nieuwe Rabo bank Telebankieren Beheer sys teem, dat banken al hebben, is geschikt voor RTI. Hoe het opvoe ren van een overeenkomst werkt, staat in de vragen- en antwoor- denlijst op de Rabolnfobank. Een actuele versie daarvan staat vandaag onder trefnummer 739516a. Bedrijven Advies f (040) 217 70 04 Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 5) Cliënten Advies StilzittenNooit.' En 'Jouw golflengte'. Deze teksten sieren de nieu we ISWOP t-sbirts. Beide shirts, uitgevoerd in de kleur zwart met een felgele opdnik zijn gemaakt in de lijn van bet campagnebeeld. "De t- sbirts zien er leuk uit, ze zullen de jongeren zeker aanspreken", zegt Erna van Lubek van Cliënten Advies. "Banken kunnen ze gebruiken in de lokale marktbewerking van de Jongerenmarkt, bijvoorbeeld voor een prijsvraag of bij sponsoring. Maar ook voor jongeren met een goed idee of initiatief is bet een leuk cadeautje." De t-sbirts zijn vanwege de voorkeur van jongeren voor grote shirts alleen verkrijg baar in de maat XL. Ze zijn te bestellen in Best. Het shirt met de tekst 4StilzittenNooit' beeft bestelnummer 80044, dat met de tekst Jouw golflengtenummer 80045. De kosten zijn f 13,50 per stuk en de besteleenbeid is tien. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 (kies 5) Eigen Huis In het ideale geval benadert de bank alle hypothcekklantcn regel matig. "Tijdgebrek maakt het echter soms onmogelijk om aan dacht en zorg aan hypotheekklan ten te geven. Een oplossing is om de after-sales activiteiten te beper ken tot een streng afgebakende doelgroep, die hieraan het meeste behoefte heeft." Zo luidt één van de zes nieuwe verbeteringsvoor stellen die vanaf vandaag zijn opgenomen in het dossier HuisOO. De verbeteringsvoorstellen zijn afkomstig van deelnemers aan de complete opleiding voor mede werkers Commerciële Binnen dienst. Het indienen van voorstel len is een vast onderdeel van die opleiding. In het dossier HuisOO worden compleet uitgewerkte voor stellen opgenomen die de samen werking tussen hypotheekadvi seurs en de commerciële binnen dienst verbeteren, de interne com municatie bevorderen of structuur aanbrengen in het administratieve proces. Naast het voorstel om meer aandacht te besteden aan after- sales bevat het dossier nu onder meer ook de volgende ideeën: gebruik signaalkaarten in plaats van kladpapier, keur hypotheekaan- vragen en offertes sneller goed en plaats de binnendienst en de hypo theekadviseurs dichter bij elkaar. Eigen Huis C (040) 217 70 05 Bedrijven Advies In navolging van CCV Services zijn ook de betaalautomatenleve- ranciers Getronics en Datelnet met een klachtenprocedure geko men. Bij beide bedrijven kunnen klachten over producten en dien sten schriftelijk worden ingediend. Zowel Datelnet als Getronics bevestigen de ontvangst van de klacht binnen één werkdag. Datelnet geeft daarna binnen vijf werkdagen een inhoudelijke reac tie op de klacht. Getronics geeft bij de ontvangstbevestiging direct aan hoe de afhandeling verder zal verlopen. Het bedrijf streeft ernaar de klacht binnen drie dagen volledig afgehandeld te hebben. Dat gebeurt telefonisch of schriftelijk, afhankelijk van de soort klacht. Als de lokale bank de klacht indient dan informeert Getronics klant én bank. De klachtenadressen: Datelnet Groep BV, drs. J. van der Zande RA, kwaliteits-officer Divisie Producten, Postbus 70500, 5201 CA 's Hertogenbosch; fax: (073) 644 53 40. Getronics, Sabine Steijger/ Willem Tefey, Postbus 22767, 1100 DG Amsterdam Z.O.; fax: (020) 430 68 88. Cliënten Advies De jaarplanner geeft de banken een totaaloverzicht van alle acties die het segment Cliënten Advies voornemens is volgend jaar uit te voeren. De kwartaalplanner bevat een overzicht en aanvullende infor matie over de acties die voor het eerste kwartaal op de agenda staan. Verder wordt aandacht besteed aan de nieuwe themacampagne. 'Als vrouw je mannetje staan'. Dat is het thema van de bijeen komst van het VrouwenNetwerk op donderdag 13 november in Utrecht. De bijeenkomst is be doeld voor Rabobankniede- werksters vanaf functiegroep 7, die actief bezig zijn met hun loopbaan. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder meer carrière maken en leidinggeven in een mannenwereld en de belemme ringen die vrouwen daarbij ondervinden. Spreeksters zijn Greet Visser, directeur van de Rabobank Hasselt-Nieuwleusen en Dimp Nelemans, adviseur management recruitment, advies training. Na de inleidingen kunnen de aanwezige vrouwen over het thema discussiëren. De bijeenkomst begint om 17.30 uur in het personeels- restaurant van Rabobank Nederland aan de Croeselaan en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Aanmelding kan tot uiterlijk 3 november bij Dineke Terweij, coördinator Rabobank Vrouwen- Netwerk, fax (030) 216 21 37, onder vermelding van naam, voornaam, naam afdeling of bank, afleveradres en telefoon nummer. Voor medewerksters van Rabobank Nederland is zij ook te bereiken per mail, Terwey B.@dp_ooz@dir _pers. "In deze themacampagne wor den actuele onderwerpen bank- breed uitgediept op een manier die kenmerkend is voor de Rabobank", zegt Jeroen van Veen van Cliënten Advies. "De menselijke aanpak en het uitgaan van klantbehoeften staan daarin centraal." De thema's zijn opge nomen in de jaarplanner voor 1998. Het verbeterde Krediet op Betaalrekening (KoB), Rabo TotaalPakket én Sparen zijn de drie speerpunten voor het komende jaar. Alle acties voor het KoB zijn nieuw, met name de acties die gericht zijn op het omzetten van de bestaande por tefeuille naar het verbeterde Krediet op Betaalrekening. De marktbewerking zal in fases plaatshebben zodat de banken deze kunnen aanpassen aan hun eigen kalender. Voor het Rabo TotaalPakket staan in 1998 drie acties op de agenda. Ze zijn onder meer gericht op de Rabocard- en Europashouders. De aanvulling op de segment- wijzer, hoofdstuk 3, krijgen de banken in week 47. De jaar- en kwartaalplanner staan vandaag in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, trefwoord 'plan98'. Cliënten Advies r (040) 217 70 08 (kies 5)

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1