2 O IO Jongeren richten vereniging op ter bevordering integratie VAZAL rekent boete uit voor vervroegde aflossing Prijsvraag verbonden aan training Rabolnfobank Leven Particulier wil persoonlijker ondersteuning van lokale banken Zakelijke klanten stappen massaal over op EuroPas 1 9 9 7 Nieuwe overeenkomsten afstorting ai van kracht Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 373 Week 43 Maandag 20 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Een betere integratie tussen de verschillende onderdelen van de dat de behoefte aan integratie meer Rabobankorganisatie en haar medewerkers. Dat is het doel van Jong Rabo, de afgelopen donderdag opgerichte vereniging voor jonge ambitieuze medewerkers van 35 jaar en jonger. De oprichtingsbij eenkomst in Utrecht trok vierhonderd belangstellenden uit alle bedrijfsonderdelen van de organisatie. Het idee om een vereniging op te richten voor jonge medewerkers werd begin dit jaar geboren. "Op een gegeven moment merk je dat je niet zo goed weet waar de collega's bij andere onderdelen zich mee bezig houden", omschrijft de voorzitter van Jong Rabo, Jan Kees Prins van Rabobank Inter national de beweegredenen van de initiatiefnemers. "Met Jong Rabo willen we berei ken dat jonge medewerkers regel matig met elkaar in contact komen om elkaar te leren kennen en erva ringen uit te wisselen. In ons eigen belang, maar vooral ook in het belang van de klant. Want door een betere samenwerking kunnen we een toegevoegde waarde voor de klant realiseren." Van de vereniging kunnen alleen jongeren lid worden. "Maar wij willen ons zeker niet afscheiden of een eliteclub zijn", benadrukt Prins. "Wel is het zo dat we denken De komst van de applicatie VAZAL is volgens het segment Relatiebeheer nodig omdat de hui dige situatie wat gecompliceerd is geworden. Door tal van aanpass ingen in de loop der jaren bestaan op dit moment verschillende rege lingen voor het vervroegd aflossen van vastrentende geldleningen. In VAZAL worden de verschillende bestaande regelingen terugge bracht tot twee. De systeembeheerders van de lokale banken hebben de cd-rom met deze applicatie vandaag ontvangen. Daarop staan ook een uitgebreide en een verkorte gebruikershandleiding, de instal latie- handleiding en het in leeft bij jongeren dan bij ouderen. Daarnaast praten generatiegeno ten wat makkelijker met elkaar." Tijdens de eerste bijeenkomst ging het gesprek over geïntegreer de financiële dienstverlening in de eenentwintigste eeuw. Hoofddirec tievoorzitter Herman Wijffels, Herman Bol van De Lage Landen en Adriaan Polderman van Robeco waren uitgenodigd om hun visie met de jongeren te delen. Wijffels gaf aan blij te zijn met het initia tief: "De volgende generatie geeft aan te willen samenwerken. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst." Jonge, ambitieuze medewerkers kunnen zich schriftelijk aanmelden bij Jong Rabo.Het postadres van de vereniging is 5611 CA 51 A260. Voorzitter Jan Kees Prins spreekt de jongeren toe. Hoofddirectie voorzitter Wijffels, op de eerste rij, luistert aandachtig toe. Relatiebeheer Bedrijven Advies De naam voor de toepassing is zeer toepasselijk. VAZAL is het nieuwe hulpmiddel waarmee banken snel, gemakkelijk en op unifor me wijze de boete kunnen berekenen voor zakelijke klanten die een vastrentende lening geheel of gedeeltelijk vervroegd willen aflossen. De afkorting staat voor Vervroegde Aflossing ZAkelijke geldLening. Cliënten Advies Bedrijfsvoering Zoals gemeld in de Rabo krant van 10 oktober zijn de afstortingsovereenkomsten vernieuwd en met onmiddellij ke ingang van kracht gewor den. Alle informatie is te vin den in de Rabolnfobank onder trefnummer 741521. Er ver schijnt hierover geen aparte circulaire. Een met een password beveiligde versie vervangt vanaf vandaag de nieuwe overeenkomst en alge mene voorwaarden. De banken moeten uitsluitend deze nieu we versie beschikbaar stellen. Ondersteuning Betaaldiensten 7 (040) 217 60 41 De Rabolnfobank heeft een eenvoudige training ontwikkeld voor het zoeken in de Rabolnfobank. Aan de training is een prijsvraag gekoppeld met als hoofdprijs een weekend Parijs voor twee personen. Vanaf vandaag staan de eerste vijf vragen in de Rabolnfobank. De andere vijf verschijnen volgende week maandag. Uit onderzoek bleek dat veel medewerkers van lokale ban ken behoefte hebben aan een eenvoudige training voor het zoeken in de Rabolnfobank. Verschillende banken organi seerden al workshops en om dit initiatief te ondersteunen heeft de Rabolnfobank de training ontwikkeld. Mede werkers kunnen hiermee oefe nen, alleen of in groepsver band. De training zal permanent in de Rabolnfo bank blijven staan en worden uitgebreid met nieuwe vragen. Medewerkers die aan de prijsvraag mee willen doen, moeten vóór woensdag 5 november 12.00 uur de ant woorden op de tien vragen (e-)mailen, faxen of opsturen naar de Rabolnfobank. De hoofdprijs bestaat uit twee overnachtingen in een hotel in het centrum van Parijs op basis van logies/ontbijt voor twee personen. Het vervoer met de Thalys en twee metro- kaarten zijn bij de prijs inbe grepen. Onder de andere goede inzenders worden tien bioscoopbonnen verloot. De training is te vinden in de rubriek Rabokrant en aanvul lende informatie, dossier InfoOO. Daar staat tevens meer informatie over de prijs vraag. De namen van de win naars en de juiste antwoorden staan op maandag 10 novem ber in het dossier. Leven Particulier van Interpolis wil nog dit jaar alle lokale ban ken persoonlijker gaan onder steunen bij de verkoopactivitei ten voor individuele levensverze keringen. Eén bank heeft dan nog maar met één team te maken. Een proef hiermee, die op dit moment bij twintig banken loopt, wordt nu uitgebreid met Twente, Amsterdam en Noord-Limburg. Voor de overige banken verandert voorlopig alleen de telefonische hulp. De Helpdesk Leven Particu lieren, (013) 462 12 50, is vanaf vandaag onderverdeeld in de regio's Noord-Oost, West en Zuid. Het telefoonnummer blijft hetzelf de, maar door automatische num meridentificatie of door het intoet sen van de bankcode, wordt doorgeschakeld naar het regiona le helpdeskteam. stallatiescript. VAZAL is een door Spectrum ontwikkelde Excel- applicatie en is geschikt voor gebruik door zowel medewerkers commerciële binnendienst als rela tiebeheerders en bedrijvenadviseurs. Voor inhoudelijke vragen over VAZAL kunnen banken zich wen den tot de Telefonische Advisering van het segment Relatiebeheer. Voor vragen van (installatie)-tech- nische aard kunnen de banken terecht bij de Servicedesk van Rabofacet Arcade. Relatiebeheer 7 (040)217 77 00 Rabofacet Arcade Servicedesk (030) 215 33 33 Bedrijven Advies' Ondernemers met een RaboPas gaan massaal over op de zakelijke EuroPas. Op de centrale mailing die in het kader van de actie 'vervan ging zakelijke RaboPas door EuroPas' drie weken geleden de deur uit ging, reageerde 11%. De meesten deden dat om hun pas om te zetten, een klein gedeelte om de RaboPas in te leveren. "De zakelijke RaboPas is niet meer van deze tijd', zei Cecilia Claas-Tidström op 29 augustus in deze krant. De meeste ondernemers zijn het blijkbaar met haar eens, gezien de hoge respons. Claas-Tid ström is blij met deze respons, maar niet verrast. "Het gaat om een laagdrempelig product met een goede aanbieding. Bovendien is de RaboPas een ouderwets product dat niet meer in een behoefte voorziet." Van de 160.000 klanten die be naderd zijn, reageerden er tot nog toe onmgeveer 17.500. Daarvan leverden 2.200 klanten hun RaboPas in, zonder een EuroPas te willen. Claas-Tidström: "Als de klant toch niks met zo'n pas doet, laat hem die dan maar inleveren. Dat levert de bank in ieder geval een kostenbesparing op." Ze denkt dat het aantal omzettingen nog verder omhoog kan. "Als ondernemers zo massaal op een centrale mailing reageren, dan moet het aankaarten van het onderwerp tijdens een bezoek aan de bank zeker resultaat opleve- Bedrijven Advies C (040) 217 70 04

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1