o 6 10 'Alles uit de kast moeten halen' 'Rabobank loopt bepaald niet achter op ABN Amro' Wekelijkse mutaties voortaan in een oogopslag zichtbaar Nieuwe hulppas Reisverzekering Bankhalpakket Rabo TotaalPakket te bestellen Leeii" Nieuwe informatie dossier 'Leen97' j@euro 19 9 7 JSL Rabobank Almere was klant Unique bijna kwijtgeraakt Nieuwe release Rabolnfobank Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 363 Week 41 Maandag 6 oktober Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bliksemafleider. Biechtvader. Algemeen directeur Tom van de Burgt van de Rabobank Almere heeft fraaie typeringen voor de rol die zijn bank heeft gespeeld bij de beursgang van uitzendbureau Unique International. "We hebben moeten praten als Brugman en alles uit de kast moeten halen om Unique als klant te behouden." Er is de afgelopen jaren een waar gevecht geleverd door de Rabobank Almere. Van de Burgt en Harco Stavasius, directeur Commericële Zaken, winden daar geen doekjes om. "Want de afgelopen jaren hebben de Rabobank Almere en Rabobank Nederland meerdere keren van mening verschild over de per spectieven van de uitzendmarkt en de succesvolle toekomst die Unique voor zich had", zegt Stavasius. Niet dat er nu nog sprake is van rancune, maar Almere wil wel benadrukken dat het uitein delijk aan de lokale bank is te danken dat de Rabobank nu mag jubelen over het succes van Unique. Stavasius: "Wij hebben al die jaren heilig geloof gehad in de uitzendmarkt en de toekomst van Unique. Wij keken gewoon heel anders naar de cijfers." De bank Almere heeft uiteinde lijk recht van spreken. Unique is uitgegroeid tot een van de groot ste uitzendbureaus van Neder land en België met 183 vestigin gen. De geschatte waarde van het bedrijf ligt rond de 700 miljoen De Rabolnfobank heeft deze week enkele belangrijke veranderin gen ondergaan. Zo is er een button 'Nieuw' aan het beginscherm toegevoegd, waarmee de gebruiker per rubriek een overzicht krijgt van mutaties. Ook aanvullingen en wijzigingen in voorgaande weken worden getoond. De wijzigingen kwamen tot stand op verzoek van lokale banken. Een andere verandering merkt de gebruiker na het zoeken op tref woord via 'Zoeken in alle rubrie ken'. "Voorheen kon de gebruiker Cliënten Advies Interpolis is begonnen met het versturen van het nieuwe model hulppas voor de Doorlopende Reisverzeke ring. De hulppas gaat recht streeks naar klanten die na ontvangst van de Alles in één Polis nog geen pas(sen) hebben ontvangen. Tegelijk met de pas krijgt de klant een Reisraad waarin tips staan voor de voorbereiding van een vakantie. De klant moet zelf de hulppas voorzien van het polisnummer van de Alles in één Polis, zodat hij bij contact met Interpolis dit nummer kan doorgeven. Interpolis 7 (013)462 12 00 niet zien uit welke rubriek de gevonden documenten kwamen. Nu worden de documenten gesor teerd per rubriek weergegeven", aldus operationeel manager van de Rabolnfobank, Mark van de Camp. In de rubriek 'Beschrijving pro ducten en diensten' is de inhouds opgave (de lijst met gele mapjes) veranderd. Voortaan vindt de gebruiker alleen nog het mapje 'Overzicht' onder een product of productgroep, voorheen werden alle teksteenheden getoond. Volgens Van de Camp is dit noodzakelijk wegens een technische beperking van het huidige systeem: "Nieuwe producten zouden anders niet meer in de inhoudsopgave kun nen worden opgenomen. Aan een oplossing wordt gewerkt. Meer informatie staat in de rubriek Rabokrant van de Rabolnfobank onder trefwoord 'InfoOO'. Hierin staat ook de nieuwe gebruikers handleiding. Verder staan in dit dossier diverse tips en antwoorden op vragen over het gebruik van de Rabolnfobank. '■wi'Ki'ii gulden. Door de fusie met het beursgenoteerde Goudsmit kan Unique in een keer vier miljoen aandelen uitgeven. Morgen maakt Rabo Securities, leadma- nager bij de emissie, de prijs van het aandeel bekend. "Onze kracht school in het per soonlijke contact. We hadden in de loop der jaren een zeer ver trouwelijke relatie opgebouwd met de directie van Unique. We kenden die mensen door en door en praatten in een sfeer waar je elkaar alles kunt zeggen. Ook min der leuke dingen", zegt Stavasius. Unique bleek gevoelig voor die nuchtere, recht voor zijn raap benadering van Almere: "Met wollige taal hadden we niets bereikt bij dit bedrijf." Almere belegde vorige week na het openen van de inschrijving op de aandelen een bijeenkomst voor de eigen beleggende klan ten. Er was waardering voor de presentaties door Unique en Rabo Securities, zegt Robert Hester, manager Financieel Advies. "Het verhaal was goed onderbouwd. Realistisch, zon der dikdoenerij." Hester ving op die avond ook een belangrijk sig naal op: „Een van onze relaties zei: Goh, ik wist niet dat de Rabobank ook bedrijven naar de beurs bracht. Blijkbaar moet onze organisatie daar toch meer bekendheid aan geven." Rabobank Almere f (036) 548 88 88 Cliënten Advies Cliënten Advies Het bankhalpakket Rabo To taalPakket dat gebruikt is in bet voorjaar, is niet gewijzigd en kan ook weer voor de najaars actie worden ingezet. Lokale banken die nog geen bankhal pakket hebben, kunnen dit als nog bestellen. Het artikelnum mer is 80495, het pakket kost f275,- en de besteleenheid is één. Cliënten Advies f (040) 2V7 70 08 (kies 2.2) "De suggestie van De Telegraaf dat de ABN AMRO als eerste met een eurorekening voor particulieren komt is pertinent onjuist." Aldus EMU Projectcoördinator Wim Boonstra in een reactie op een artikel in De Telegraaf van vorige week donderdag. "De Rabobank loopt bepaald niet achter op de ABN AMRO." "ABN AMRO ondergraaft met haar plannen de afspraken die de Nederlandse banken met elkaar hebben gemaakt over de introductie van de euro in het Het dossier 'leen97' in de Rabolnfobank is vanaf vandaag uitge breid met een speciale rubriek waarin de meest gestelde vragen en antwoorden over het verbeterde Krediet op Betaalrekening staan. Ook zijn de nieuwe doelstellingen voor Consumptief Krediet opge nomen. De rubriek geeft deze keer onder meer antwoord op de vraag wat de verplichte maande lijkse betaling van vijf procent inhoudt. Ook wordt in deze rubriek de vraag beantwoord 'Wat te doen als vanaf 1 novem ber de papieren versies van de formulieren 3507 (overeen komst Betaalrekening) en 3501 (overeenkomst Studentenre kening) komen te vervallen?'. De eerder geformuleerde doel stellingen voor Consumptief Krediet waren niet meer actueel en zijn aangepast. Banken kun nen de doelstellingen zien als een instrument om lokaal stu ring te geven aan de geplande of nog te ontwikkelen activiteiten op het gebied van Consumptief Krediet. De administratieve richtlijnen zijn ook opgenomen in het dos sier 'leen97' én er staat informa tie in over de verbeterde Credit- Cliënten Advies (040) 217 70 08 (kies 3.2) niet-zakelijke betalingsverkeer schrijft De Telegraaf. "Al even zeer uit de lucht gegrepen en vol strekt onjuist", zegt Boonstra. "De afspraken die betrekking hebben op de euro laten de ban ken alle vrijheid maatwerk te bieden. Ook aan particulieren." De particuliere 'early Euro adapter' kan als hij dat wil dus ook bij de Rabobank een euro rekening openen die, naast euro's, eveneens guldens ver werkt. Boonstra betwijfelt ech ter of er veel vraag naar zal zijn, zolang het chartale betalingsver keer nog gewoon in guldens gaat. "Dat hangt af van de toe gevoegde waarde die de euro voor hen persoonlijk heeft", zegt hij. Boonstra verwacht dat slechts een beperkt aantal parti culieren al op 1 januari 1999 een eurorekening zal openen. Euro Infodesk (030)21640 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1