!SWOP 5 in teken van de film in m m Invoering bankapplicatie Rabo Telebankieren Beheer uitgesteld Commerciële plannen BA voor 1998 in Rabolnfobank Beleg origineel, koop een schip Gilde koopt Oostenrijks high tech bedrijf Koch Digitaldisc III Meer bekendheid PFA via 'webvertising' Consult op afspraak ■Sm W Cliënten Advies Gratis naar de film 'Vulcano', filmposters bestellen of mee doen aan een prijsvraag met als hoofdprijs een week Los Angeles. Jongeren kunnen er alles over lezen in de nieuwe 1SWOP. Het magazine valt vandaag in de bus bij alle 12- tot en met 17-jarigen met een Rabo JongerenRekening én bij de hou ders van een Rabo Rendement Rekening in die leeftijdsgroep. Alle jongeren die de nieuwe 1SWOP ontvangen, kunnen via de Belbios twee gratis kaartjes bestellen voor de voorpremière van de film 'Vulcano'. Deze wordt op 11 oktober speciaal voor hen in zeven steden ge draaid. Ook kunnen zij tegen ver zendkosten vijf gratis filmposters bestellen. Bovendien krijgen alle Rabo Rendement Rekeninghouders die vóór 20 oktober met de bon uit 1SWOP 5 een Rabo Jongeren- Rekening openen, naast het pre mium, twee gratis kaartjes voor de film 'Romeo Juliet'. De hank dient dan wel een kopie van de bon naar Verkoopondersteuning CA te sturen. Ook de eerste vijf honderd Raho JongerenReke- ninghouders die de antwoord kaart inzenden uit 1SWOP 5, ontvangen twee gratis kaartjes voor deze film. Met de prijsvraag '!SWOP-Los Angeles-here-I-come' worden de jongeren uitgedaagd een zo origi neel mogelijke poster te maken voor de film Alien IV. De hoofd prijs is een week Los Angeles met een bezoek aan Hollywood. Andere prijzen zijn: een figurantenrol in Goudkust of het bijwonen van de première van de film 'Anastasia' samen met bekende Nederlanders in een kasteel in Nederland. De prijswinnaars staan op de jon gerensite van Internet bij het verschijnen van 1SWOP 6. Een ruim drie minuten duren de infomercial is de komende weken te zien tijdens de uitzen dingen van de Rabo Top 40 op SBS6. Deze geeft algemene infor matie over 1SWOP en brengt de nieuwste uitgave onder de aan dacht. De eerste wordt vandaag uitgezonden. De banken ontvangen per kan toor vijf exemplaren van de nieu we 1SWOP met instructiebrief. Zij krijgen de versie die wordt gestuurd naar de Rabo Ren dement Rekeninghouders. De volgende 1SWOP verschijnt eind november en staat in het teken van Sinterklaas. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 (kies 4) nM,r de filmen- VOORPREMIÈRE VAN VOLCHNO! GRATIS FILMPOSTERS DP jnyi^lUmiENDER MET DE NIEUWSTE fllMS VAN DIT JAAR MEER WETEN OVER DE NIEUWSTE FllMS? RUK OP DE RABO JONGERENSITE: WWW.RABOBANK.NL Cliënten Advies De invoering van de nieuwe bankapplicatie Rabo Telebankieren Beheer die zou plaatsvinden in het weekend van 4 en 5 oktober, is uitgesteld. Voor een ongestoorde werking van de nieuwe applicatie op de lokale banken, was het een voorwaarde dat de banken vóór 4 oktober de benodigde software installeerden. Dit bleek niet mogelijk omdat een aantal banken nog niet is overgegaan op een Windows '95 omgeving. Bedrijven Advies' Wat het segment Bedrijven Advies op commercieel gebied voor 1998 in petto heeft, staat maandag in de Rabolnfobank. Dit centraal markt bewerkingsplan valt een dezer dagen ook bij de commercieel manager Bedrijven Advies van de banken op het bureau. Het plan bevat een beschrijving van de markt en de positie die de bank daarin inneemt. Ook is er aan dacht voor de daarbij behorende ontwikkelingen. Banken kunnen, afhankelijk van de lokale marktsi tuatie en de samenstelling van het klantenbestand, bekijken welke acties voor hen van belang zijn. Bedrijven Advies 7 (040)217 70 043 De invoering van de nieuwe bankapplicatie was een onder deel van de wijzigingen in de toe gang en de autorisatie van CROS. Ook de aangekondigde wijziging in de autorisatie is uit gesteld. Alle tot nu toe verstrekte informatie blijft echter actueel. Banken die de software inmid dels al hebben geïnstalleerd, kun nen deze laten staan en verder gaan op de 'oude' werkwijze. Verwacht wordt dat de invoe ring over circa twee weken kan plaatsvinden. Rabofacet Arcade zoekt in de tussenliggende perio de naar alternatieve mogelijkhe den voor de banken om de soft ware te installeren. Om klanten te kunnen bedie nen, die een overeenkomst Rabo Telebankieren Internet willen afsluiten, wordt een kleine aan passing in de huidige bankappli catie aangebracht. Scherm SA150 biedt de optie de faciliteit RTI te koppelen en een digipass aan te vragen. Deze functie wordt in de loop van volgende week operationeel. Rabofacet Arcade r (030) 215 33 33 Financieel Advies Het segment Financieel Advies heeft zich voor het eerst met een reclamecampagne op de elektronische snelweg bege ven. Via 'webvertising', dat is adverteren op het Internet, hoopt het segment nog meer bekendheid te krijgen voor het Rabobank Persoonlijk Finan cieel Advies (PFA). De campagne komt momen teel ook tot uiting op publieke reclameborden, bushokjes en in tijdschriften. De advertenties op Internet, zogeheten 'banners', verschijnen de komende vier weken op verschillende sites, te weten Planet Internet. World Online, NRC Handelsblad, Zoek.nl, Search.nl, Businessnet en Bizz Online. Afwisselend komen er wervende teksten in beeld. Elke week verandert die tekst. Deze week zijn het de naam van de campagne: Rabo bank Persoonlijk Financieel Advies en het motto van de cam pagne: Consult op afspraak. De gebruiker van Internet die meer wil weten over PFA, hoeft alleen maar op de banner te klikken. Hij of zij krijgt dan meteen toe gang tot de hoofdpagina van Financieel Advies. Financieel Advies f (040) 217 70 07 'Stop niet al je eieren in één mandje', is een stelling die door veel beleggers en investeerders wordt gehanteerd. Het vermogen spreidt men dan ook over aandelen, obligaties, onroerend goed en allerlei andere producten waarmee de markt wordt overspoeld. En als het aan de Rabobank Noordoostpolder ligt, belegt men ook in zee rivierschepen. Een netto rendement van 14 procent of meer. Dat belooft de bank haar relaties. Het gaat om een participatie van 50.000,- in een commanditaire vennoot schap die in een zee-rivierschip investeert en dat vervolgens zes jaar exploiteert. Vanaf nu tot 20 december staat de participatie in deze schepen open. Het rende ment wordt voornamelijk gere aliseerd dankzij de vernieuwde fiscale wetgeving, die de partici pant bij investering in zeeschepen recht op investeringsaftrek biedt. Deze aftrek kan worden gecom bineerd met een bijzondere wijze van afschrijven en andere fiscale mogelijkheden. Deelname is vooral interessant voor mensen met een belastbaar inkomen hoger dan 60.000,-. De schepen, zogenaamde com bicoasters, worden gebouwd in Kampen en meten zo'n 86 bij 15 meter. Ze varen van Scandinavië tot Noord-Afrika en alles wat daar tussen ligt. Ze zullen varen onder Nederlandse vlag. De eer ste van de drie schepen is al in aanbouw en zal medio volgend jaar van stapel lopen. De Rabobank Noordoostpolder organiseert twee informatie avonden op 8 en 23 oktober, waar collega's van andere Rabobanken en hun eventueel geïnteresseerde relaties welkom zijn. Wel even van te voren aan melden. Rabobank Noordoostpolder 7 (0527) 63 93 03 De Oostenrijkse hightech fabrikant Koch Digitaldisc AG (KDD) komt grotendeels in handen van Gilde Buy-Out Fund. De in Utrecht gevestigde Rabobankdochter tekent hiermee zoals het er nu uitziet voor de grootste institutionele buy out van dit jaar op Oostenrijkse bodem. Met deze transactie breidt Gilde haar activiteiten op de Duitssprekende markt aanzienlijk verder uit. "Uniek", noemt Gilde topman Boudewijn Molenaar de overna me van KDD. "Het bedrijf is zeer gezond, behoort tot de eersten der Europese cd-producenten en maakt gebruik van geavanceerde technologie." Gilde verwerft 84% van de aandelen, de reste rende 16% blijft in bezit van oprichter Franz Koch en het zit tende management. KDD is gespecialiseerd in cd's, cd-rom's, cd-recordables -een compact disc waarop eenmalig informatie kan worden opgeslagen- en quality control systems. In dit laatste is het bedrijf wereldmarktleider. Bijna 60% van de omzet vorig jaar is te danken aan de verkoop van cd-rom's, terwijl de verkoop van quality control systems voor 23% aan de groei bijdroeg. Ook de productie van cd's verliep naar tevredenheid. Ondanks de con stante daling van de verkoopprijs van het muziekschijfje, wist KDD de bruto winstmarge op peil te houden. "Technologie", verklaart Molenaar. Hij verwacht de komen de jaren veel van de zogeheten Digital Versatile Disc (DVD), de nieuwe generatie informatiedra gers. Hierop past 25 keer zoveel informatie als op de 'klassieke' cd. Dit maakt de DVD uitermate ge schikt voor de video-, film-, en com puterindustrie. Molenaar neemt namens Gilde zitting in de Raad van Commissarissenvan DVD. Gilde Buy Out Fund 7 (030) 219 25 25

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 3